مقایسه پژو 206 صندوق دار با خودروهای هم رده

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، درست است که وقتی نام پژو 206 را می شنویم یاد چهره تخم مرغی و زیبای این خودرو میافتیم اما از آن جایی که پژو 206 SD یک سدان از خانواده پژو است، پس بهتر است آن را با سدان های دیگر مقایسه کنیم. در این مطلب به مقایسه پژو 206 صندوق دار با رنو تندر 90، رانا، سمند LX و برلیانس H230 خواهیم پرداخت تا ببینیم این سدان صندوق دار شده چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه پژو 206 صندوق دار با خودروهای هم رده

مقایسه پژو 206 صندوق دار با تندر 90

یکی از خودروهایی که می شود با پژو 206 SD مقایسه کرد، تندر 90 است. این دو خودرو از نظر پیشرانه یا همان موتور، شباهت های زیادی به هم دارند. با مقایسه پژو 206 صندوق دار با ال 90 متوجه می شویم که موتور هر دو 1.6 لیتری بوده و قدرت فراوری شده در پژو 206 صندوق دار، 105 تا 110 اسب بخار است، در حالی که این مقدار در تندر 90 به 105 اسب بخار می رسد. نمره ایمنی هر دو خودرو در یک سطح هستند که شامل سه ستاره ایمنی طی سال های فراوری در اروپا است، البته در این شکی نیست که کابین تندر 90 جادارتر از پژو 206 محسوب می شود.

از نظر فرمان پذیری و زیبایی کابین نیز شرایط نسخه اس دی پژو 206 بهتر است، ولی در کل کیفیت ساخت و سواری گرفتن تندر 90 را بهتر ارزیابی می نمایند، هر چند ظاهر قدیمی آن ممکن است کمی مشتریان را برای خرید پژو 206 صندوق دار راغب تر کند. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو تندر 90 را با خودروهای هم رده مطالعه کنید.

مقایسه پژو 206 صندوق دار با رانا

طراحی هر دو خودروی پژو 206 صندوق دار و رانا قابل قبول است، طراحی این دو خودرو اندکی به یک دیگر شبیه است، البته چون هم پژو 206 صندوق دار و هم رانا متعلق به ایران خودرو هستند، این شباهت بی علت نیست. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مواد به کار رفته در کابین پژو 206 صندوق دار نیز بهتر هستند و در کل، این خودرو زیباتر از آب در آمده است.

شرایط صندوق عقب نسخه مورد آنالیز پژو بهتر از رانا است زیرا 50 لیتر فضای بیش تری دارد. هر دو خودرو موتور 4 سیلندر TU5 دارند و مشخصات فنی آن ها هم یکسان است. رانا وزن بیش تری دارد و همین باعث می شود نسبت به پژو 206 صندوق دار سرعت و شتاب کم تری داشته باشد.

با مقایسه پژو 206 صندوق دار با رنا باید گفت که مصرف سوخت پژو 206 صندوق دار کم تر است، اما از نظر آپشن، رانا چند امتیاز در سیستم عیب یابی هوشمند و بازکن در صندوق عقب از داخل دارد که نمونه مورد آنالیز پژو فاقد آن است. ضمن این که در آنالیز نهایی، استهلاک و کیفیت مونتاژ پژو 206 صندوق دار بهتر دانسته می شود. پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به مطلب مقایسه رانا با خودروهای هم رده نیز داشته باشید.

مقایسه پژو 206 صندوق دار با سمند LX

سمند خودرویی پر هیبت و بزرگ است؛ جای مناسبی برای سرنشینان دارد و شاید به همین علت هم به خودروی برون شهری معروف شده است اما پژو 206 هاچ بک و صندوق دار، خودروهای درون شهری دانسته می شوند. خودروهای برون شهری، غالباً دارای قدرت بیش تر، فضا و تجهیزات بیش تری برای سرنشینان خود هستند و در رانندگی طولانی مدت کم نمی آورند. اما خودروهای درون شهری، یا خودروهایی که در عرف بیش تر به این ویژگی شناخته می شوند، مصرف سوخت کم تر داشته و طراحی شکیل تری دارند.

با مقایسه پژو 206 صندوق دار با سمند LX از لحاظ طراحی ظاهری و کابین نیز می توان شرایط پژو 206 صندوق دار را بهتر و مشتری پسندتر ارزیابی کرد. از نظر کارکرد نیز استهلاک سمند نسبت به مدل مورد آنالیز پژو پایین تر بوده و هزینه های نگهداری پژو 206 سدان بالاتر است. در مطلب مقایسه سمند LX با رقبایش در بازار درباره این خودرو به طور مفصل صحبت نموده ایم.

اگرچه مشخصه های فنی دو خودرو نزدیک به هم است اما از نظر تجهیزات رفاهی و غیر فنی، شرایط آپشنال پژو 206 صندوق دار بهتر است. بعلاوه در فرمان پذیری و سواری گرفتن نیز می توان شرایط نمونه پژو را بهتر ارزیابی کرد.

مقایسه پژو 206 اس دی با برلیانس H230

برلیانس H230 نسخه مورد آنالیز برلیانس، به روزتر و شیک تر است و این به روز بودن حتی در ویژگی های فنی اش هم مشهود است. به روز بودن برلیانس H230 باعث شده اولین خودروی چینی بازار ایران لقب بگیرد که سه ستاره کیفیت را در رده بندی کیفی به دست آورده است. برلیانس از پیشرانه 4 سیلندر کد BM15L استفاده می نماید که ریشه اش به پیشرانه های میتسوبیشی بر می شود. برلیانس H230 در کل خودروی شیک، نرم و راحتی است که مشخصه های فنی قابل توجه ای هم دارد.

انتخاب بین این دو شاید سخت باشد اما برای کسانی که دنبال فراوانی قطعه و خدمات هستند، پژو 206 صندوق دار بیش تر توصیه می شود. بعلاوه برای کسانی که دنبال خودرویی شیک، به روز و ایمن هستند، نسخه مورد آنالیز برلیانس می تواند خودروی مناسبی باشد.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پژو 206 صندوق دار و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش پژو 206 صندوق دار آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با 206 اس دی را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 798

به "مقایسه پژو 206 صندوق دار با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پژو 206 صندوق دار با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید