بایدن: تنها در شرایط مناسب حاضر به ملاقات با رهبر کره شمالی هستم، رفتار ترامپ را تکرار نمی کنم

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره کره شمالی پالس های مثبتی ارسال نکرد.

بایدن: تنها در شرایط مناسب حاضر به ملاقات با رهبر کره شمالی هستم، رفتار ترامپ را تکرار نمی کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مون جائه این، همتای کره جنوبی وی روز آدینه در ملاقات با یکدیگر کوشش تازه ای برای ترغیب کره شمالی برای مذاکره بر روی تسلیحات هسته ای انجام دادند. با اینحال بایدن در این ملاقات گفت که در شرایط مناسب حاضر به ملاقات با رهبر کره شمالی است.

بایدن و مون گفتند که خلع سلاح شبه جزیره کره هدف نهایی آنهاست و بایدن تاکید نمود که درمورد مسائل راضی کردن کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای خود پس از شکست ترامپ دچار توهم نیست.

بایدن در کنفرانس خبری مشترک خود با رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که هر دو به شدت نگران شرایط هستند و تمایل دارند اقدامات عملی برای کاهش تنش ها انجام گردد.

کره شمالی پس از روی کار آمدن بایدن تمایل زیادی به مذاکره و دیپلماسی از خود نشان نداده است. حتی سه نشست قبلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامه های زیبایش برای رهبر کره شمالی نیز هیچ نتیجه ای در بر نداشت.

بایدن گفت که تحت شرایط مناسب حاضر به ملاقات با رهبر کره شمالی است؛ اینکه او حاضر گردد درباره برنامه هسته ای خود مصاحبه کند و اینکه ابتدا مشاورانش با مشاوران کره شمالی ملاقات نموده و پیش زمینه مذاکرات را فراهم سازند.

بایدن در این باره گفت: من کاری که در گذشته اجرا شده را انجام نمی دهم. من هرچیزی که او (رهبر کره شمالی) برای کسب مشروعیت بین الملل انتظار داشته باشد را در اختیارش قرار نمی دهم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز آدینه سونگ کیم دیپلمات باسابقه و متخصص در سیاست کره شمالی را به عنوان فرستاده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی انتخاب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 348

به "بایدن: تنها در شرایط مناسب حاضر به ملاقات با رهبر کره شمالی هستم، رفتار ترامپ را تکرار نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: تنها در شرایط مناسب حاضر به ملاقات با رهبر کره شمالی هستم، رفتار ترامپ را تکرار نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید