خبرنگاران 143 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان بستری هستند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خرم آباد - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اکنون 143 بیمار مبتلا به ویروس کرونا و مشکوک به ابتلا در بیمارستان های استان بستری هستند.

خبرنگاران 143 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان بستری هستند

مریم کوشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس آنالیز های صورت گرفته متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم استان نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است و همین امر باعث خیز آرام حرکت به سمت موج چهارم شیوع وروس کرونا در استان شده است.

وی با بیان اینکه خطر پیک چهارم ویروس کرونا در استان در کمین است گفت: استفاده صحیح مردم از ماسک، عدم حضور در اماکن پرتردد و شلوغ تا حد امکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون هنگام بازگشت از محیط بیرون به منزل، جداسازی لباس های بیرون از فضای عمومی منزل و ضدعفونی مرتب سطوح و دست ها به ویژه قبل از صرف غذا حتما مورد نظر هم استانی های عزیز به ویژه با نزدیک شدن به ایام نوروز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با ادامه فرایند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده احتمال دارد که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا 25 بهمن، با شناسایی 158 بیمار جدید به 65 هزار و 495 نفر رسید و تا به امروز یک هزار و333 نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر،دلفان و سلسله در شرایط زرد و شهرستان های دورود، ازنا، رومشکان و چگنی در شرایط آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 192

به "خبرنگاران 143 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 143 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید