ریاض حمله به نفتکش در بندر جده با قایق بمب گذاری شده را تایید کرد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک منبع مسئول در وزارت انرژی سعودی به اخبار مربوط به انفجار یک نفتکش در آب های بندر شهر جده واقع در غرب عربستان واکنش نشان داد و آنرا مورد تایید قرار داد.

ریاض حمله به نفتکش در بندر جده با قایق بمب گذاری شده را تایید کرد

این منبع مسئول در وزارت انرژی سعودی خاطرنشان کرد که یک کشتی ویژه انتقال سوخت که در صندلی ویژه تخلیه سوخت در جده لنگر انداخته بود در دقایق اولیه بامداد امروز با قایق بمبگذاری شده هدف نهاده شد که در نتیجه آن دچار حریق شد و نیروهای آتش نشانی آنرا خاموش کردند..

مسئول سعودی مدعی شده که این حادثه تلفات و خساراتی به دنبال نداشته است.

این مسئول سعودی ضمن محکوم کردن این اقدام و تروریستی خواندن آن، مدعی شد: این اقدام تروریستی اندکی پس از حمله به کشتی دیگری و نیز علیه ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی در شمال جده و نیز سکوی تخلیه فرآورده های نفتی در جازان رخ می دهد. این اقدامات خرابکارانه ضد تاسیسات حیاتی عربستان در راستای هدف قرار دادن سعودی و مراکز حیاتی آن و نیز برهم زدن امنیت و ثبات امداد رسانی انرژی و اقتصاد جهانی است.

منبع مسئول سعودی ادعا کرد: این قبیل اقدامات جنایتکارانه و تاثیر آن بر دریانوردی و امنیت صادرات نفت و آزادی تجارت بین المللی ویران کننده است و تهدیدی برای سواحل و آبهای منطقه ای است و فجایع زیست محیطی به دنبال نشت نفت یا فرآورده های نفتی، به بار می آورد. جهان در حال حاضر بیش از هر زمانی دیگری احتیاج به ایستادگی در برابر این قبیل اقدامات تروریستی و خرابکارانه دارد و اقدامات عملی و بازدارنده باید ضد همه گروههای تروریستی که آنرا انجام و مورد حمایت قرار می دهند، انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 80

به "ریاض حمله به نفتکش در بندر جده با قایق بمب گذاری شده را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض حمله به نفتکش در بندر جده با قایق بمب گذاری شده را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید