سوغاتی عجیب استقلال برای دولت آینده، یک میلیون و 500 هزار یورو باید به استراماچونی بدهند!

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، استقلال در صورت شکست مقابل استرا باید حدود یک میلیون و 500 هزار یورو به این مربی بپردازد که استقلال به هیچ وجه نمی تواند بدون یاری دولت چنین رقمی را تهیه کند.

سوغاتی عجیب استقلال برای دولت آینده، یک میلیون و 500 هزار یورو باید به استراماچونی بدهند!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، استقلال دقیقاً از دی ماه سال 98 که پفراینده بازگشت استراماچونی به ایران بسته شد به این واقعیت مهم و تلخ پی برد که به زودی دردسرهای بزرگی را پیش روی خود خواهد داشت.

البته آن موقع گروهی از مدیران وقت باشگاه فکر می کردند قضیه با کدخدامنشی و به صورت رفاقتی حل می گردد ولی پس از گذشت چند ماه متوجه شدند این مربی ایتالیایی نه تنها کوچک ترین تمایلی برای گذشت درباره مطالبات خود ندارد بلکه اساساً در فوتبال اروپا به عنوان شخصی که با استفاده از تیم حقوقی قوی، تمام طلب خود را از باشگاه های طرف قراردادش زنده می نماید، شناخته می گردد.

حالا دقیقاً یک ماه دیگر مورد قرارداد منعقد شده میان آندره آ استراماچونی و باشگاه استقلال به اتمام می رسد و این مربی با خیال کاملاً آسوده تری می تواند فرایند شکایت خود را پیگیری کند. شکایتی که بخش اول کارهای مربوط به آن اجرا شده و حالا همه در انتظار رأی نهایی هستند.

شکایت روی هر دو فصل

وقتی سرمربی ایتالیایی استقلال از این تیم جدا شد، تعدادی از مدیران وقت باشگاه با اتخاذ موضعی عجیب برای آرام کردن طرفداران عصبانی مدعی شدند حتی اگر استرا به فیفا یا دادگاه عالی ورزش هم شکایت کند، اتفاق چندان مهمی رخ نمی دهد چون آنها می توانند با سند و مدرک ثابت نمایند که استقلال سرمربی اش را می خواست ولی خود این شخص بی خیال قراردادش شده و به ایتالیا بازگشته است.

حرف هایی که همان زمان هم مشخص بود ضمانت اجرایی ندارد و مورد قبول محاکم قضایی قرار نمی گیرد. به دلیل آنکه استراماچونی با سند و مدرک نشان می داد دستمزدش سر موقع پرداخت نشده و طبق بندی موجود در قرارداد می تواند دقیقاً به همین خاطر از استقلال جدا گردد (که جدا هم شد).

از طرف دیگر، این مربی با استقلال در اواخر بهار سال 98 قراردادی دو ساله منعقد کرد که تا ابتدای تیرماه سال جاری اعتبار دارد. در زمستان سال 98 عده ای از مسئولان باشگاه استقلال مدعی بودند در بدترین شرایط فقط باید مبلغ مندرج بابت سال اول قرارداد و غرامت دیرکرد آن را بپردازند و خبری از پرداخت رقم سال دوم نخواهد بود ولی سرمربی ایتالیایی زرنگ تر از این حرف هاست و دقیقاً بر روی هر دو فصل ثبت شده قراردادش از استقلال شکایت نموده است.

تخفیف بی تخفیف

هر چقدر زمان گذشت، استقلالی ها متوجه شدند اصلاً خبری از بخشش نیست و قضیه می تواند مشکلاتی هم اندازه ماجرای مارک ویلموتس ایجاد کند به همین خاطر احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه استقلال راهی اروپا شد تا این مربی را دوباره برگرداند و روی نیمکت آبی پوشان قرار بدهد.

همان داستانی که عصبانیت فرهاد مجیدی را به اوج رساند و موجب کناره گیری او در آستانه برگزاری فینال جام حذفی شد.

البته با توجه به تصویب قانون منع عقد قرارداد جدید با بازیکنان و مربیان خارجی، قضیه استراماچونی دوباره روی هوا رفت و مرد ایتالیایی هم صراحتاً تأکید کرد هیچ برنامه ای برای تخفیف دادن به استقلال ندارد!

سوغاتی برای دولت آینده

با توجه به اینکه استقلال هنوز زیر نظر وزارت ورزش اداره می گردد، عملاً یک باشگاه وابسته به دولت محسوب می گردد و بسیار بعید است طی ماه های باقی مانده تا پایان ریاست جمهوری حسن روحانی، زمینه برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم گردد.

قطعاً داستان شکایت سرمربی اسبق آبی پوشان نیز پس از صدور رأی نهایی، حداقل بین دو تا سه ماه کش و قوس خواهد داشت و ماجرا عملاً به دولت بعدی منتقل می گردد.

خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که استقلال در صورت شکست مقابل استرا باید حدود یک میلیون و 500 هزار یورو به این مربی بپردازد که استقلال به هیچ وجه نمی تواند بدون یاری دولت چنین رقمی را تهیه کند.

بنابراین اگر همه چیز آن طور که مرد ایتالیایی می خواهد، پیش برود آنگاه وزیر ورزش بعدی در همان ماه های آغازین وزارتش با یک چالش اقتصادی بسیار بزرگی روبرو می گردد چون بدیهی است استقلال برای حل این مشکل چاره ای ندارد جز اینکه به رئیس مجمع خود مراجعه کند و با یاری سایر ارگان ها چنین بدهی سنگینی را بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 341

به "سوغاتی عجیب استقلال برای دولت آینده، یک میلیون و 500 هزار یورو باید به استراماچونی بدهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی عجیب استقلال برای دولت آینده، یک میلیون و 500 هزار یورو باید به استراماچونی بدهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید