عربستان، شایعه آزادی سلمان العوده تکذیب شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، منابع مشترک حقوق بشر و همچنین فرزند سلمان العوده شایعات درباره آزادی این مبلغ مشهور سعودی را تکذیب کردند.

عربستان، شایعه آزادی سلمان العوده تکذیب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، منابع مشترک حقوق بشری شایعات درباره آزاد کردن سلمان العوده مبلغ محبوس سعودی را انکار کردند در حالی که پسرش عبدالله العوده تأکید کرد که پدرش در انتظار یک جلسه محاکمه محرمانه در اواسط ماه آینده است و تعامل با وی بسیار بد است و او همچنان در سلول انفرادی به سر می برد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به همین دلیل حساب زندانیان آزادی بیان در توییتر گفت: خبر آزادی سلمان العوده صحت ندارد. ما امیدوار هستیم که در آینده ای نزدیک خبر آزادی وی و سایر زندانیان عقیدتی را بشنویم.

عبدالله، پسر سلمان العوده نیز به نوبه خود در توییتر نوشت: خبر جدیدی درخصوص مسئله پدرم وجود ندارد، شرایط جسمانی وی همچنان طی آخرین دیدار در زندان الحائر نامطلوب بوده و رفتار آنها با وی بسیار بد است و او همچنان در بازداشت انفرادی به سر می برد.

عبدالله در ادامه اضافه کرد: پدرم در انتظار یک جلسه محرمانه است که طی آن، اجازه حضور هیچ طرف مستقلی در 14 مارس آینده داده نمی گردد که این یک شرایط قضائی کاملاً غیرمستقل است.

عبدالله العوده ، در توییتر خود نوشت: آل سعود با ظلم و ستم بر عربستان سعودی حکمرانی می نماید و پس از سالها ظلم بی سابقه، زور ، قتل ، شکنجه نسل جدید را از بین می برد و با وجود همه جنایت های آل سعود، رهبران جوانان مخالف سعودی موقعیت های والایی در میان ملت پیدا می نمایند و از اعتبار بالاتری برخوردار می شوند، همانطور که در قلب های ملت ماندگار شدند و جایزه های حقوق بشری دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: مخالفان و فعالان سعودی در چند سال به چیزهایی دست یافتند که دولت سعودی در دهه ها پیروز به دستیابی آن ها نشده است.

عبدالله العوده در ادامه گفت که این امر به وسیله شبکه ای از روابط دنیای ، رسانه های بین المللی ، نهادهای حقوق بشر ، انجام شده است.

وی ادامه داد: دولت شکست خورده سعودی به این نتیجه رسیده است که عناصر پیروزیت را برای هیچ پروژه سیاسی نمی خواهد و همچنین هر پیروزیتی را که مخالفان سعودی به آن دست یابند را رد می نماید.

عبدالله العوده با اشاره به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تاکید نمود: شما با جهالت و نادانی تان فرعونیان را نیز شرمسار کردید.

توییت های العوده به طور گسترده ای کانون توجه بسیاری نهاده شد همانطور که علی عسیری معمار مقیم کانادا و مخالف سعودی گفت: همین مخالفت با رژیم سعودی که در حال حاضر در جریان است و باعث تضعیف رژیم سعودی شده ،کافی است تارسانه های سعودی و رژیم عربستان به این مخالفت ها اعتراف نمایند.

احمد البقری از مصر گفت: شما مخالف نیستید. بلکه صاحبان وطن هستید که به دنبال آزادی و عزت هستند و ملت سعودی باید کسی را انتخاب نمایند که بر آنها حکومت کند نه کسانی را که بر آن ها زور و ستم اعمال می نمایند. ملت عرب خلقت متفاوتی با بقیه دنیا نیست! من نیز با این رژیم مخالفم؛ چرا که ما این رژیم را انتخاب نکردیم.

مسئولان سعودی العوده را در سپتامبر 2017 طی موج بازداشت علمای دینی دیگر از جمله عوض القرنی و علی العمری را به اتهام تروریستی و توطئه علیه دولت بازداشت کردند.در این میان درخواست هایی از سوی شخصیت ها و سازمان های بین المللی و اسلامی برای آزادی وی مطرح است، اما مقامات سعودی به این درخواست ها توجهی نکرده اند.

عبدالله العوده در اوایل ماه جاری گفت که پدرم از ابتدایی ترین حقوق بشر مانند حق درمان و خواب محروم است؛ زیرا وی روزهای طولانی بدون اینکه پلک روی هم بگذارد، تحت بازپرسی قرار می گرفت. همچنین دست و پا و چشم بسته او را داخل سلول انفرادی می انداختند، بعد هم در حالی که دست و پای او بسته بود، غذا را داخل کیسه های کوچکی به سمتش پرت می کردند به همین دلیل العوده ناگزیر بود کیسه را با دهانش باز کند و همین مسأله باعث شد طی یک بازه زمانی دهانش آسیب ببیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 167

به "عربستان، شایعه آزادی سلمان العوده تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، شایعه آزادی سلمان العوده تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید