لیبی، توافق درباره اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات، حمایت حفتر از دولت وحدت ملی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، کمیته قانون اساسی لیبی از توافق اعضای این کمیته درباره تدابیر و اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور در 24 دسامبر امسال میلادی اطلاع داد.

لیبی، توافق درباره اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات، حمایت حفتر از دولت وحدت ملی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک عضو کمیته قانون اساسی لیبی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری الوسط لیبیا گفت: تمام اعضای این کمیته درباره تدابیر و اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات سراسری در 24 دسامبر 2021 به توافق رسیدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خانم صباح آدینه درباره توافق اعضای کمیته قانون اساسی لیبی گفت: این توافق شامل یک نقشه راه یکپارچه و کامل، ارائه پیش نویس اصلاحیه فصل دهم قانون اساسی به مجلس و برگزاری انتخابات در سه اقلیم طرابلس ، برقه و فزان است.

لیبی به لحاظ برگزاری انتخابات از زمان های گذشته به سه اقلیم مزبور تقسیم شده است و شرکت نمایندگان در نشست گفت وگو های سیاسی لیبی توافق نموده اند، همین شیوه ادامه پیدا کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: قانون اساسی اصلاح شده در سه اقلیم کشور به همه پرسی گذاشته می گردد و در صورتی که 1+50 درصد از ساکنان هر اقلیم به اصلاحات اجرا شده رای مثبت دادند، نتیجه این همه پرسی به مجلس موسسان ارسال خواهد شد و پس از تایید این مجلس به عنوان قانون اساسی جدید کشور لحاظ خواهد شد.

صباح آدینه توضیح داد: چنانچه اصلاحات اجرا شده در همه پرسی رای نیاورد، این موضوع به هیئت تدوین قانون اساسی ارجاع می گردد تا پس از انجام اصلاحات لازم، همه پرسی ظرف 30 روز آینده برگزار گردد و در صورت شکست همه پرسی انتخابات مجلسی و ریاست جمهوری براساس همین قانون اساسی فعلی در 24 دسامبر 2021 برگزار خواهد شد.

این پایگاه خبری در گزارش از سفر رئیس شورای ریاستی لیبی به شرق این کشور نوشت: محمد یونس المنفی در اولین ملاقات رسمی خود از شهر بنغازی با ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات حفتر گفت: نیروهای مسلح از فرایند صلح حمایت می نمایند و کوشش خواهند کرد که از اصول دموکراتیک و توریست قدرت در کشور حفاظت نمایند.

وی تاکید نمود: ما از تشکیل شورای ریاستی و دولت موقت وحدت ملی لیبی حمایت می کنیم چرا که این دو نهاد برخاسته از نشست گفت وگوهای سیاسی برای ایجاد یکپارچگی در کشور و برگزاری انتخابات سراسری در لیبی است.

محمد یونس المنفی پس از ملاقات و گفت وگو با مقامات شهر بنغازی راهی طبرق شد تا با مقامات دولت شرق لیبی درباره چشم انداز تحولات این کشور به گفت وگو بنشیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 175

به "لیبی، توافق درباره اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات، حمایت حفتر از دولت وحدت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، توافق درباره اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات، حمایت حفتر از دولت وحدت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید