مشاور امنیت ملی افغانستان: نیروهای امنیتی به طالبان پاسخ قاطع دهند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که طالبان نیت صلح ندارد بنابراین نیروهای امنیتی این کشور باید به این گروه پاسخ قاطعانه ای دهند.

مشاور امنیت ملی افغانستان: نیروهای امنیتی به طالبان پاسخ قاطع دهند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که فرایند مذاکرات بین الافغانی در قطر دستکم در دو هفته اخیر متوقف شده است، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که طالبان اراده ای برای صلح ندارد و همیشه ندای صلح خواهی را با جنگ پاسخ داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی امروز در نشست مشترک با رئیس امنیت ملی و وزیر کشور افغانستان گفت که دولت صدها زندانی طالبان را با هدف برقراری صلح آزاد کرد اما این گروه به خشونت ادامه داده است.

محب اظهارداشت که طالبان حملات خود را ادامه داده است. این گروه استقلال و نیت صلح ندارد و تروریستی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان همچنین از تمامی مقامات امنیتی و دفاع خواست تا با حملات و اهداف طالبان قاطعانه پاسخ دهند.

وی اضافه نمود که به اهداف شوم طالبان با مشت محکم باید پاسخ داد. اگر این گروه فکر می نماید که تنها در افغانستان حق دارند، اشتباه بزرگی مرتکب می گردد.

مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان نیز در این نشست گفت که نیروهای امنیتی برای تامین صلح آماده هستند و اگر طالبان جنگ را انتخاب کند، آنها نیز دفاع خواهند کرد.

از سوی دیگر، احمد ضیا سراج سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان نیز گفت که طالبان مخالف صلح است و در مذاکرات بین الافغانی قطر نیز وقت کشی می نماید.

دور دوم مذاکرات صلح افغانستان 17 روز پیش در قطر شروع شد و در چهار روز نخست 3 نشست برای توافق بر سر دستورکار مذاکرات برگزار گردید اما این دیدارها نتیجه ای نداشت و پس از آن تا به امروز در 13 روز اخیر دو طرف هیچ نشستی نداشته اند.

منابع می گویند که طالبان منتظر آزادی 7 هزار زندانی دیگر این گروه براساس توافقنامه قطر و نیز حذف سرانش از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل است.

کارشناسان بر این باورند که توقف مذاکرات در قطر به این دلیل است که دو طرف منتظر معین شدن سیاست دولت جدید آمریکا در قبال افغانستان هستند و پیش از آن تمایلی برای سپردن تعهدات به یکدیگر ندارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 169

به "مشاور امنیت ملی افغانستان: نیروهای امنیتی به طالبان پاسخ قاطع دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی افغانستان: نیروهای امنیتی به طالبان پاسخ قاطع دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید