مقاله: چطور سقف ویلا را با چوب طراحی و اجرا کنیم؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، عده ای معتقدند طراحی سقف ویلا با چوب و طراحی سقف ویلا با چوب فرقی باهم ندارند. شاید این حرف در برخی موارد صحیح باشد اما تفاوت های اساسی این دو سقف را نیز نمیتوان نادیده گرفت. سقف طاقدار لزوما متقارن نیست چون می تواند فقط یک سطح شیبدار داشته باشد. همچنین انحنا یا قوس هایی دارد که در سقف کلیسایی مجاز نیست.

مقاله: چطور سقف ویلا را با چوب طراحی و اجرا کنیم؟

عکس این مقاله یک خانه مسکونی دو طبقه و زیبا در شهر کالیفرنیاست که به سبک معاصر ساخته شده میباشد. جالب ترین نکته در معماری این خانه برای ما، سقف آن است که همه ویژگی های لازم یک سقف کلیسایی عادی را دارد، به علاوه چند ریزه کاری سفارشی و جالب دیگر. همانطور که می بینید، تقارن مهم ترین ویژگی سقف می باشد. این سقف از دو سطح با شیب یکسان که در میانه به هم رسیده اند تشکیل شده.

داستانی که پشت این سقف کلیسایی است برای ما جذاب است. خانه دنجی که در تصویر می بینید با کوشش و همت یک معمار خوش سلیقه به این نقطه رسیده وگرنه این ساختمان متروکه ای بیش نبود. این معمار با یک نگاه پتانسیل ساختمان را کشف کرد و از همه ویژگی های زیبای آن به نفع خود استفاده کرد. طراحی سقف ویلا با چوب، تیرچه های چوبی سقف و کفپوش بتنی خصوصیاتی هستند که در بازسازی دست نخورده باقی ماندند.

طراحی سقف ویلا با چوب و کلیسایی هردو برای نصب پنجره های سقفی مناسب هستند. در واقع انگار جای پنجره سقفی روی سقف شیبدار است چون حجم زیادی از نور خورشید را وارد خانه نموده و چشم اندازی رویایی از آسمان شب ایجاد می نمایند. البته به شرطی که تمیز باشند.

منبع مقاله: چطور سقف ویلا را با چوب طراحی و اجرا کنیم؟

انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 541

به "مقاله: چطور سقف ویلا را با چوب طراحی و اجرا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چطور سقف ویلا را با چوب طراحی و اجرا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید