نرخ بیکاری آمریکا در کمترین سطح از زمان کرونا

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، شمار شاغلان آمریکایی از 154 میلیون نفر فرا رفت.

نرخ بیکاری آمریکا در کمترین سطح از زمان کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، طبق انتظارات تحلیلگران بازار کار، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد دنیا تا سرانجام ماه اکتبر باز هم کاهشی شد و رقم 4.6 درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که 0.2 درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول 20 ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به 14.8 درصد رکوردشکنی کرد، فرایند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است.

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با تغییری محسوس نسبت به ماه قبل به هفت میلیون و 400 هزار نفر کاهش پیدا کرد که این رقم 255 هزار نفر کمتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد دنیا هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری 3.5 درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده گردد. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در دنیا محسوب می گردد و بیش از 750 هزار نفر از شهفرایندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند.

به گفته وزارت کار آمریکا، شمار شاغلین تا سرانجام این ماه با افزایش 359 هزار نفری به 154 میلیون و 10 هزار نفر رسیده است. بعلاوه نرخ مشارکت با افزایش 0.1 درصدی نسبت به ماه قبل به 62.1 درصد رسیده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی آمریکا تا به امروز حدود سه چهارم از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند. از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود فرایند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای تازه کماکان ادامه داشته باشد.

میانه نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی 1948 تا 2021 معادل 5.8 درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل 2020 با 14.7 درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می 1953 با 2.5 درصد بوه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 577

به "نرخ بیکاری آمریکا در کمترین سطح از زمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری آمریکا در کمترین سطح از زمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید