هیئت عمان صنعا را ترک کرد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، هیئت دفتر پادشاهی عمان بعد از یک هفته مذاکره با انصارالله یمن درباره حل بحران به مسقط بازگشت.

هیئت عمان صنعا را ترک کرد

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، هیئت دفتر پادشاهی عمان از شنبه گذشته برای اولین بار جهت مذاکرات با انصارالله یمن وارد صنعا شد و بعد از یک هفته مذاکرات درباره حل بحران به ویژه پفراینده انسانی آدینه به همراه محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مذاکره کننده ارشد این جنبش صنعا را ترک کرد.

در این مذاکرات درباره طرح ارائه شده از سوی سازمان ملل برای حل بحران تبادل نظر شد و انصارالله کوشش عمان برای تحقق صلح در یمن را ستود.

در این راستا عبدالسلام در تبادل نظر با شبکه المسیره گفت: نشست های هیئت عمان در صنعا شامل ریاست ستاد کل، کمیته هماهنگی و استقرار مجدد در الحدیده و شخصیت های اجتماعی و سیاسی استان مأرب بود. ما در این نشست ها موضع و رویکرد خود را درباره خاتمه تجاوز و محاصره ارائه کردیم که بر فرایند انسانی و اقدامات آینده برای تحقق امنیت و ثبات در یمن و کشورهای همجوار متمرکز بود.

وی گفت: رویکرد ارائه شده در پفراینده انسانی، سیاسی و نظامی جدی، مسئولانه و مستقیم است. ما امیدواریم که این کوشش ها به صلح بینجامد.

از سوی دیگر دولت مستعفی یمن اظهار داشت که انصارالله با بازگشایی فرودگاه صنعا جز با اجرای شروط این جنبش مخالفت کرد.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در بیانیه ای اظهار داشت که امتیازهای کافی را برای سفر امن تمام شهفرایندان داده است نه برای تبدیل فرودگاه به گذرگاه اختصاصی برای ارائه خدمات امنیتی و نظامی و اعزام کارشناسان.

در این بیانیه شروط انصارالله برای بازگشایی فرودگاه اعلام نشده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 441

به "هیئت عمان صنعا را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت عمان صنعا را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید