ورود سومین کاروان نظامیان آمریکا از سوریه به عراق در یک هفته

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سومین کاروان نظامیان آمریکایی متشکل از شماری خودرو و تانکر در طول کمتر از یک هفته، از سوریه وارد عراق شد.

ورود سومین کاروان نظامیان آمریکا از سوریه به عراق در یک هفته

نیروهای آمریکایی یک کاروان جدید متشکل از خودرو و تانکر را از پایگاههای خود در منطقه الجزیره در سوریه وارد خاک عراق کردند.

منابع محلی امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری سوریه (سانا) گفتند که یک کاروان متشکل از 30 خودرو و تانکر و کامیون های یخچال دار دیروز از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید از منطقه تل حمیس سوریه وارد عراق شد.

این درحالی است که روز سه شنبه نیز یک ستون متشکل از دستکم 60 کامیون حامل تجهیزات و سلاح و شماری تانکر نفت و کامیون های یخچال دارِ نیروهای آمریکایی از طریق همین گذرگاه وارد عراق شده بود.

یکشنبه گذشته نیز نیروهای آمریکایی در سوریه کاروانی شامل 50 زره پوش و تانک را رهسپار عراق کردند.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به نیروهای دمکرات کردستان سوریه (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده ای از میدان های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

به گزارش سانا، نیروهای آمریکایی با همدستی قسد در طول ماههای گذشته صدها تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از منطقه الجزیره خارج کرده و در خارج از این کشور فروخته اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال 2019 با طرح خروج نیروهای کشورش از سوریه موافقت کرد، اما بعدها در اثر اعمال فشار اعضای دولت متبوع خود، تقریبا هزار نظامی را در سوریه نگه داشت تا بتواند بدین ترتیب تسلط آمریکا بر میدان های نفتی در شمال شرق سوریه را تضمین نماید.

ورود کاروان های آمریکایی از خاک سوریه به عراق در طول هفته جاری همچنین با تصمیم ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در این کشور از سه هزار نفر به دو هزار و پانصد نفر همزمان شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 20

به "ورود سومین کاروان نظامیان آمریکا از سوریه به عراق در یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سومین کاروان نظامیان آمریکا از سوریه به عراق در یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید