بازسازی اداری دفتر طراحی چندرشته ای در شهر بارسلون

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، در دنیای امروز که بازسازی و دکوراسیون داخلی فرایند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر بارسلونا اسپانیا است .

بازسازی اداری دفتر طراحی چندرشته ای در شهر بارسلون

این پروژه از جنبه های مختلف قابل آنالیز است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر کوچک که تنها 70 متر مربع مساحت دارد در سال 2019 ساخته شده است .

این پروژه فرصتی برای تبدیل فضایی در اواسط قرن نوزدهم به وسیله بازسازی و تعمیرات ساختمان به یک دفتر طراحی چند رشته ای بود . مفهوم و کانسپت اصلی ایجاد فضایی بود که ساختار قدیمی را با مفهومی نو از ارتباط و نزدیکی انسان و طبیعت برجسته کند.

هدف این کار بازیابی ارزش این میراث معماری به جای مانده بود که برای این کار پوسته گچی دیوارها ریخته شد تا دیوارهای سنگی و آجرهای قدیمی در معرض دید قرار بگیرند . هم چنین سقف کاذب هم برداشته شد تا تیرهای چوبی نمایان شوند .

از دیگر ایده های برای بازسازی ساختمان این خانه قدیمی این بود که پنجره ها و دهانه هایی که دیگر نیازی به آن نبود ، پر شدند و دهانه های نو به وسیله آرماتورهای ساختاری در دیواره ها نصب شدند . معمار پروژه تمام سطوح ، دیوارها و سقف ، همه را سفید رنگ آمیزی کرد . تمام بافت ها و متریال های موجود از جمله سنگ ، سرامیک ، ملات ، پلاستیک و آهن در یک محیط منحصر به فرد در کنار هم ترکیب شدند و یک رنگ سفید هستند .

این محیط کوچک علاوه بر یک سالن اصلی دارای سه اتاق با عملنمودهای مختلف است . دکوراسین اداری این اتاقها که در سمتی قرار داند که به علت همجواری با ساختمان ، پنجره ای در آن قرار ندارد و معمار برای حل این مشکل راه چاره هایی را در نظر گرفته است .

اتاق اولی را بدون در ایجاد نموده است تا از نور طبیعی که به سالن میرسد بتواند استفاده کند و به این صورت مشکل نبود پنجره را رفع کند. یک میز به طول 2.5 متر هم در این اتاق قرار داده شده است .

اتاق دوم ،یک اتاق دیدار تقریبا بسته است که از ارتفاعی کم برخوردار است و ارتباط مردم در یک فضای خصوصی را ترغیب میکند .

و اتاق سوم که آشپزخانه و توالت در آنجا واقع شده است .

اما ایده دیگر طراح که این کار را منحصر به فرد میکند و نظر بیننده را به خود جلب میکند ، طراحی سیستم قابی چوبی است . این قاب ها که نمادی از فرهنگ سنتی ژاپن است دارای مفهومی زیبا میباشد . این مفهوم نشان دهنده دروازه ای برای گذر از شر و دشمنی بسوی خیر و نیکی است که معمولا در ورودی زیارتگاه های ژاپنی واقع شده است . تفسیر مجدد این نماد که بصورت انتزاعی با ترکیب بین این قاب چوبی و بتن در هم آمیخته شده است ، سه بار تکرار میگردد و بین این قاب ها میز ها و جایگاه های کار این دفتر چیده شده است .

این قاب ها و چینش مبلمان در داخل سالن اصلی دفتر باعث ایجاد دو راهرو در طرفین میگردد که یک راهرو در جلوی پنجره های عظیم و در معرض دید است و راهرو دیگر جنبه خصوصی تری دارد .

شفافیت بین این فضاها بسته به دیدگاه بیننده فرق دارد و باعث میگردد در هنگام قدم زدن در دفتر ، تجربیات تصویری مختلفی ایجاد گردد . این جهت شفاف چوبی باعث افزایش عمق بصری فضا میگردد و به یک محیط طبیعی و هماهنگ منتهی میگردد که افراد را به تعامل وا میدارد .

عناصر ثابت سفید رنگ بین قفسه های چوب ، علاوه بر تحقق نیازهای عملکردی دفتر ، بارهای افقی سازه را تثبیت میکنند . این عناصر ثابت محلی است برای قرار دادن کتاب ها ، مدل ها و گلدان های گیاهی که باعث ایجاد یک ترکیب پویا و زنده در دفتر میگردد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 462

به "بازسازی اداری دفتر طراحی چندرشته ای در شهر بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اداری دفتر طراحی چندرشته ای در شهر بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید