با این 10 نکته خشم خود را کنترل کنید!

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، بحثی بین ما و همکارمان پیش آمده و ناگهان از کوره در می رویم و فریاد می زنیم. به همسرمان حرف هایی می زنیم که بعداً قادر به دفاع کردن از آن نیستیم. همه اینها یعنی ما قادر نیستیم وقتی که خشمگین می شویم خودمان را کنترل کنیم و همین ماجرا ریشه بسیاری از مسائل ماست. راه هایی برای کنترل این حالت وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

با این 10 نکته خشم خود را کنترل کنید!

1. قبل از صحبت کردن فکر کنید

خیلی اوقات به راحتی حرف هایی می زنیم و خیلی زود هم از گفتنشان پشیمان می شویم. نمی دانیم چه چیزی باعث شده است که آن حرف ها را بزنیم. به قول خودمان ناگهان آمپر چسبانده ایم. اگر قبل از واکنش به خودمان قول بدهیم که کمی فکر کنیم، تأمل کنیم و به خودمان فرصت بدهیم مسائل را پیچیده تر از آنچه هستند نمی کنیم.

2. در آرامش، ناراحتی خودتان را ابراز کنید

هر وقت که آرامش شما به اندازه ای است که می توانید بدون اینکه به کسی آسیبی برسانید، احساساتتان را بیان کنید و ناراحتی خود را مطرح کنید، بهتر است وارد مصاحبه با دیگران شوید تا به آن ها بگویید که چه چیزهایی شما را آزار می دهد.

3. کمی ورزش کنید

فعالیت بدنی می تواند به کاهش استرس شما یاری کند. اگر احساس می کنید که عصبانیت ما در حال افزایش است، با پیاده روی سریع و یا دویدن به خودتان یاری کنید.

4. راه حل های ممکن را مشخص کنید

تمرکز اغلب ما همیشه روی این مسأله است که از چه چیزی عصبانی شده ایم. به جای آن مدتی روی حل مسئله تمرکز کنید. آیا از اتاق کثیف فرزندتان ناراحت و عصبانی هستید؟ آیا هر شب برای خوردن شام باید مدت ها منتظر همسر خود باشید؟ به خودتان یادآوری کنید که عصبانیت فقط اوضاع را وخیم تر می نماید. به دنبال راه حل باشید.

5. به اظهاراتی که با من آغاز می شوند بیشتر فکر کنید

برای توصیف مشکلتان از عباراتی که با من آغاز می شوند بهره ببرید. قابل احترام ترین رفتاری است که می توانید از خودتان نشان دهید. به جای اینکه بگویید توهیچوقت کارهای خانه را انجام نمی دهی، از عبارت من ناراحت هستم که تو بدون جمع کردن و جابه جایی ظرف ها از سفره خارج شدی.

6. برای رها کردن تنش، از شوخ طبعی بهره ببرید

در مواجهه با آنچه شما را عصبانی می نماید، از شوخ طبعی بهره ببرید. اگرچه در این حالت هم باید مراقب باشید که از طعنه گویی اجتناب کنید که این کار می تواند احساسات دیگران را آزرده و اوضاع را وخیم تر کند. شوخی در هنگام عصبانیت، فضای پرتنش را تا حد زیادی می شکند.

7. تمرین مهارت های آرامش

وقت در حال شعله ور شدن هستیم، مهارت های آرامش را برای خودمان آغاز کنیم. تمرین با نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی، نوشتن و انجام یوگا کارهای مثبتی برای جلوگیری از خشم شدید است.

8. مدت کوتاهی از بحث فاصله بگیرید

به یه مکان آرام بروید، چشم های خود را ببندید و در آرامش به چیزهایی که تصورش برایتان خوشایند است فکر کنید. توصیف دقیقی از آنچه دوست دارید را مرور کنید. قله کوه مورد نظرتان چه شکلی است؟ پرندگان چگونه به نظر می رسند؟ این عمل می تواند به آرامش یافتن در میان خشم شما یاری کند. .

در این زمینه بخوانید:

10 نشانه برای اینکه شما زیادی عذرخواهی می کنید!

10 نکته ای که هرگز نباید به فرزند خود بگویید

9. از دوستانتان یاری بگیرید

گاهی اوقات ما احتیاج داریم با دوستانمان صحبت کنیم و از آن ها یاری بگیریم. هیچ اشکالی ندارد که ما احساسات خودمان را مطرح کنیم و از حال خودمان با کسی حرف بزنیم. عصبانیت هیچ چیزی را درست نمی نماید. این را بدانیم که باید زودتر به خودمان یاری کنیم. مشورت کنیم و ایرادهای خودمان را باور کنیم.

10. از متخصص یاری بگیرید

یادگیری کنترل خشم برای بعضی از افراد کار ساده ای نیست، گرچه این ماجرا برای همه پرچالش است. در خصوص افرادی که خودشان نتوانسته اند خشمشان را کنترل نمایند، یاری دریافت از متخصص کار بدیهی و لازمی است.

برداشت از mayoclinic و healthline

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 56

به "با این 10 نکته خشم خود را کنترل کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 10 نکته خشم خود را کنترل کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید