تور دهلی: با برخی از رستوران های ایرانی در هند آشنا شوید

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، رستوران های ایرانی در هند

اگر نظر مرا بخواهید، می گویم که غذاها یکی از جالب ترین و البته خوشمزه ترین آینه های فرهنگی یک کشور هستند که تنها با چشیدن طعم آن ها، نیمی از راه شناخت یک فرهنگ را می توان در کمترین زمان ممکن رفت. از جمله کشورهایی که در سراسر جهان غذاهایش معروف است و هواداران خود را دارد، کشور هند است که با این که غذاهایش بسیار خوشمزه هستند اما ممکن است که شما دوست داشته باشید در مدت زمان اقامت خود در این کشور از غذاهای ایرانی و دلخواه خود میل نمایید. امروز در خبرنگاران می خواهیم تا به شما رستوران های ایرانی در هند را که هم بسیار پر هوادار هستند و هم از کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر رستوران ها برخوردارند را به شما معرفی نماییم تا در سفرتان به هند اگر دوست داشتید تا غذای ایرانی بخورید، به این رستوران ها و غذاخوری ها مراجعه نمایید.

تور دهلی: با برخی از رستوران های ایرانی در هند آشنا شوید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اولین رستوران ایرانی که می خواهیم به شما معرفی نماییم در شهر دهلی است و از جمله غذاخوری های قدیمی با منویی ایرانی اصیل محسوب می شود، رستوران پارسی انجمن است که همانطور که گفتیم، تمامی غذاهای آن غذاهای ایرانی اصیل با دستور پخت اصلی است. این رستوران که در استراحتگاهی به همین نام یعنی پارسی واقع شده است، در سال 1958 میلادی که در تقویم ایرانی برابر است با سال 1337، به وسیله یک زن و شوهر ایرانی الاصل تاسیس شد.

در رستوران پارسی انجمن می توانید از منوی فارسی این رستوران هر غذایی را که باب میل شماست را سفارش دهید و در محیطی گرم و صمیمی نوش جان نمایید. بیشتر کسانی که حتی برای یک بار به این رستوران رفته اند، دوباره به آن باز می گردند زیرا دستپخت خانم سرآشپز که صاحب رستوران هم هستند، حرف ندارد و زبانزد عام و خاص است.

برای رفتن به این رستوران باید به آدرس دهلی نو، خیابان بهادرشاه ظهر، عمارت ال ان جی پی در نزدیکی دانشکده پزشکی بروید. برای رفتن به این رستوران از فهرست رستوران های ایرانی در هند، آن را بر روی گوگل مپ نیز می توانید نشان کنید و با استفاده از نشانه های آنلاین این سرویس اینترنتی به سمت رستوران پارسی انجمن رهسپار شوید.

در ادامه فهرست رستوران های ایرانی در هند به سمت رستوران معروفی در شهر بمبئی می رویم. نام این رستوران بر خلاف منوی آن، بریتانیا است! این رستوران معروف در یکی از خیابان های جنوبی شهر بمبئی قرار گرفته است.

اگر نام این رستوران هنوز هم برای شما عجیب است و ربط آن به ملیت غذاهایش را درک نمی کنید باید بگوییم که نام این رستوران از علایق صاحب رستوران و غذاهای آن از فرهنگ ایرانی الاصلش نشات می گیرند و در واقع ترکیبی از این دو می باشند.

باید این را بدانید که از آن جایی که این رستوران در سال 1923 میلادی که تقویم فارسی برابر است با سال 1302 تاسیس شده است، با توجه به حفظ همان حال و هوای قدیمی خودش؛ اصلا دارای محیطی مجلل و پر زرق و برق نیست و در عوض آن، حس غذاخوردن در سال های دور را به هر فردی می دهد. گویی در سفری از زمان به این غذاخوری آمده اید و غذای ایرانی را در هند میل می کنید.

پیشنهاد غذای سرآشپز در این رستوران، زرشک پلو با مرغ است که به نظر اوج خوش سلیقگی سرآشپز و صاحبین رستوران را می رساند. این رستوران از ساعت 12 ظهر الی 4 بعدازظهر باز است. رستوران بریتانیا در بین بیشتر گردشگران خارجی که از اقصی نقاط دنیا به هند سفر می نمایند، بسیار محبوب است زیرا آنقدر قدیمی و محبوب است که به نوعی نماد غذایی این شهر تبدیل شده است. اگر به این رستورن مراجعه کردید باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی غذاها ایرانی نیستند با این که محبوب ترینشان را می توان غذاهای ایرانی معرفی کرد. علاوه بر این می توان در این رستوران از منوی غذاهای مخصوص گیاهخوران و هندی ها نیز استفاده نمود. اگر دوست دارید تا علاوه بر گشت و گذار در هند و جاذبه های بیشمارش به این رستوران ها بروید، برترین راه برای سفری خاطر جمع به هند، استفاده از تور هند خبرنگاران است. برای خرید تور، همین الان به وسیله وب سایت خبرنگاران اقدام نمایید.

مجددا به دهلی باز می گردیم و این بار به یک رستوران ایرانی تمام عیار به نام رستوران نوش جان می رویم. اگر در دهلی آدرس یک رستوران و یا غذاخوری ایرانی و یا رستورانی با منوی فارسی را جویا شوید، بی شک اولین جایی که به شما معرفی می نمایند رستوران ایرانی نوش جان است. این رستوران بسیار مشهور و پر آوازه ایرانی در دهلی نو، دارای منوی پر و پیمانی است که بی شک شما را وادار به سفارش چندین نوع غذا می نماید!

در این رستوران غذاهایی همانند انواع کباب، پلو، خورشت های لذیذ و خوش پخت ایرانی، انواع ته دیگ های مختلف اعم از ته دیگ برنجی، نونی، سیب زمینی، ته چین، سالادهای ایرانی، غذاهای فست فودی با پختی مخصوص به ایرانی ها همانند پیتزا، … و بسیاری از غذاهای دیگر را ارائه می دهد که بی تعارف، فکر نمی کنم در برابر بسیاری از آن ها بتوان مقاومت نمود.

این رستوران دارای قیمت های مناسبی است و از جمله رستوران های مقرون به صرفه قیمت دهلی در فهرست رستوران های ایرانی در هند به شمار می رود اما تاکید بر این امر مهم است که قیمت کم غذاها، تاثیری بر روی کیفیت این غذاها نگذاشته است.

برای رفتن به این رستوران باید به بازار مواد غذایی اپیکوریا رفته و پس از آن در خیابانی که منتهی به ایستگاه مترو نهروپالاس می رسد، بروید. در ادامه معرفی رستوران های ایرانی در هند این بار می خواهیم به سراغ رستورانی برویم که پایه و اساسش را تنها منویی با غذاهای ایرانی تشکیل نمی دهد بلکه غذاهای هندی، عربی و مخصوصا غذاهای ایرانی را می توان در کنار هم در این رستوران با یکدیگر سفارش داد.

نام این رستوران، رستوران اسکله 38 یا رستوران پیر 38 است. بر خلاف رستوران های دیگری که با فضا و جو آرامشان آن ها را به شما معرفی نمودیم، این رستوران دارای فضایی گرم و پر جنب و جوش است. نورپردازی داخلی و بیرونی ساختمان سنگی رستوران با استفاده از رنگ های قرمز و بنفش اجرا شده است.

از جمله غذاهای ایرانی که در منوی مخصوص ایران این رستوران قرار گرفته است می توان به انواع کباب های ایرانی، سینی های فینگرفود، انواع سالاد و پلوهای ایرانی اشاره کرد. اگر از بین رستوران های ایرانی در هند خواستید تا به این رستوران بروید و از غذاهایش نوش جان نمایید، باید به آدرس خیابان منتهی به فروشگاه 106- 107 بروید و پس از آن به سایبرهاب وارد شوید. در خیابان گورگائون می توانید تا به رستوران اسکله 38 برسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 730

به "تور دهلی: با برخی از رستوران های ایرانی در هند آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: با برخی از رستوران های ایرانی در هند آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید