تور ارزان هند: آنالیز و آشنایی با کاخ های دهلی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، کاخ های دهلی

قلعه ها و کاخ های دهلی را می توان از جمله مهمترین جاذبه های دهلی دانست. جاذبه های دهلی که مرکز کشور هندوستان می باشد را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود اما قلعه ها و کاخ های دهلی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. دهلی مورد حکومت پادشاهان بسیاری قرار گرفته و به همین علت شاهد قلعه های بسیاری در این شهر بزرگ خواهید بود. تور دهلی می تواند برایتان بسیار مجذوب کننده بوده باشد چرا که در این سفر می توانید انواع فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف را مشاهده کرده و بناهای مربوط به هر یک از دوره های تاریخی را مورد آنالیز قرار دهید. کاخ های دهلی را می توانید در جای جای نقاط این شهر مشاهده نمایید چرا که بعضی از این کاخ ها در داخل شهر و بعضی در محوطه شهر واقع شده اند.

تور ارزان هند: آنالیز و آشنایی با کاخ های دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در خصوص کاخ ها

در اطراف این کاخ ها به علت اهمیت گردشگری که دارند هتل ها و مراکز تفریحی بسیاری در نظر گرفته شده است که می توانید از این مراکز نیز استفاده نمایید. بسیاری از این کاخ ها مورد بازسازی نهاده شده اند و به علت عمر بالایی که دارند امروزه نیز بعضی در حال فرسودگی هستند که مسئولین به جهت جلوگیری از بین رفتن آنها اقدامات لازم را انجام می دهند. بازدید از کاخ ها و قلعه های دهلی در تور هند را فراموش نکنید. قبل از سفر بهتر است با بعضی از این کاخ ها آشنایی داشته باشید که بتوانید از این میان برترین ها را انتخاب نمایید تا بتوانید سفری بی نقص را تجربه نمایید. در این مقاله به آنالیز کاخ های مهم دهلی پرداخته ایم، پس با ما باشید

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور ترکیه مقرون به صرفه و تور ارمنستان مقرون به صرفه هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های مجذوب کننده سفر کنید.

قلعه سرخ

یکی از مهمترین کاخ های دهلی را می توان قلعه سرخ دانست که بی شک یکی از مراکزی است که در تور هند توجه همگان را به خود جلب خواهد نمود. این قلعه در سال 1648 به دست شاه دنیا ساخته شده است. این قلعه تا سال 1857 قلعه پادشاهی بوده است و نام آن برگرفته از ساخت منحصر به فرد قلعه می باشد چرا که دیوار های قلعه به رنگ سرخ می باشد و با مشاهده آن شگفت زده خواهید شد. این قلعه ساختاری هلالی شکل داشته و از نظر نظامی یکی از قلعه های قدرتمند زمان به شمار می رفته است. مساحت این قلعه وسعتی بیش از دو کیلومتر مربع دارد و تمامی اطراف آن با خندقی بزرگ پوشیده شده است.

کندن خندق یکی از روش های نظامی بوده است که در اطراف بسیاری از قلعه های مهم می توانید این خندق ها را مشاهده نمایید. این قلعه دو در ورودی دارد که یکی از درب های آن که دروازه چشمگیر لاهور نامیده می گردد، درب بزرگ و درب دهلی درب کوچک آن می باشد. درب دوم زمانی استفاده می شده که جشن یا مراسمی خاص در قلعه برگزار می شد. در این قلعه منطقه ها بسیاری ارزش تماشا خواهد داشت. با وارد شدن به قلعه حس عجیبی به شما دست خواهد داد که این حس وصف نشدنی خواهد بود. چرا که زیبایی قلعه شما را مجذوب خود خواهد نمود.

از راهنماهای قلعه می توانید تمامی سوالات خود را پرسیده و تمامی مراکز را مورد بازدید قرار دهید. برترین زمان بازدید از این قلعه را می توان بعد از ظهر دانست. چرا که هر روز زمان بعد از ظهر برنامه ای لذت بخش نور و صدا در قلعه برگزار می گردد که می تواند یک راهنمای کامل جهت آشنایی برایتان باشد.

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان

یکی دیگر از کاخ های دهلی را می توان راشتراپاتی بهاوان دانست که این کاخ همانطور که از نام آن پیداست کاخ رئیس جمهور می باشد. این کاخ یکی از برترین کاخ های دهلی به شمار رفته و به عنوان یکی از جاذبه های مهم این شهر به شمار میرود. این کاخ در بخش غربی میدان مرکزی دهلی نهاده شده است که دروازه هند در بین کاخ ریاست جمهوری و میدان مرکزی نهاده شده است. این کاخ مملو از اتاق بوده و تعداد اتاق های آن 340 بوده و چندین تالار را می توانید در آن مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید که با اینکه کاخ ریاست جمهوری یکی از بناهای تاریخی و مهم دهلی به شمار می رود اما امروزه نیز برای امور کشورداری استفاده می گردد و تنها یک ماه از سال می توانید از این کاخ بازدید نمایید.

[cn-suggest-posts sts=آنالیز دقیق و آشنایی با مهمترین معابد دهلی stl=https://deltaban.com/delhis-most-important-temples/ sbs=بلیط هواپیما دهلی sbl=https://deltaban.com/flights/delhi-flight-ticket/]

دفتر نخست وزیر، وزارت امور خارجه و بعلاوه مدور مجلس در این کاخ نهاده شده اند. معماری انگلیسی در ساخت این کاخ استفاده شده و به همین علت می توانید نمایی زیبا از آن شاهد باشید. طبقه دوم کاخ تشکیل شده از یک سالن بزرگ می باشد که در این سالن رئیس جمهور هندوستان بزرگترین جشن ها را برگزار خواهد نمود. یکی از دلایلی که نام این قلعه را در میان کاخ های دهلی قرار داده است داشتن قدمت و کارایی منحصر به فرد آن می باشد. بر روی بخش های داخلی قلعه می توانید نوشته های فارسی و ایرانی متعددی را مشاهده نمایید که این امر یکی از دلایلی است که بسیاری از ایرانیان را به سمت این قلعه می کشاند. این قلعه بیش از 750 متر مربع وسعت داشته و برای ایرانیان مجذوب کنندهیت خاصی دارد.

پورانا کیلا

یکی از مهمترین کاخ های دهلی را می توان پورانا کیلا دانست که این قلعه را می توان از جمله قدیمی ترین کاخ های دهلی در نظر گرفت. ساخت این قلعه به قرن سوم قبل از میلاد برمیگردد و به همین علت بازدید از آن بسیار لذت بخش خواهد بود. مشاهده بنا های قدیمی که بعضی از آنها بازسازی شده اند در کنار بافت های مدرن اطراف قلعه حس خوبی خواهد داشت. بازسازی این قلعه به زمان همایون شاه مغول برمیگردد که به دستور شاه در سال 1533 آغاز شد و تمامی بخش های کاخ در مدت 5 سال مورد بازسازی نهاده شد.پس از شکست همایون در سال 1940 به وسیله شیر ساسوری نام این قلعه به شرگاره تغییر یافته و در طول دوران سلطنت وی بنا های جدیدی در این قلعه احداث شد.

این قلعه محل برگزاری کنسرت ها و نمایش های مختلفی می باشد که تئاتر های مختلفی نیز در آن برگزار می شده است. سازه هایی که دو طبقه هستند از ماسه سنگ ساخته شده اند و مقاومت بالایی نیز نسبت به سازه های هم سن خود خواهد داشت. قلعه پورانا کیلا دارای سه دروازه مختلف می باشد که دو برج بزرگ نیم دایره آنها را احاطه نموده است. جلال و شکوه این قلعه را می توانید با مشاهده بالکن های شیک و عمارت های کلاه فرنگی و عمارت های گنبدی شکل به زیبایی هرچه تمام تر این قلعه افزوده است. بعلاوه بخشی از این قلعه امروزه به موزه تبدیل شده است که می توانید با مراجعه به این مرکز از آثار باستانی و تاریخی دهلی تماشا نمایید.

لودلو از جمله کاخ های دهلی

یکی دیگر از کاخ های تماشای دهلی را می توان قلعه لودلو دانست که این قلعه امروزه از بین رفته و در سال 1960 تخریب شده است. توجه داشته باشید که این قلعه تا سال 1831 خانه ساموئل که جراح دهلی بوده است. این قلعه یکی از برترین قلعه های زمان بوده است که از بین رفته و از محل آن امروزه با نام قلعه لودلو شناخته می گردد که در این محل ترانزیت های دهلی توقف میکند.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

[cn-suggest-posts sts=مسجد جامع دهلی stl=https://deltaban.com/attraction/jama-masjid-india/ sbs=https://deltaban.com/flights/mahan-airline-tickets/ sbl=خرید آنلاین بلیط هواپیما ماهان]

منبع: دلتابان
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 557

به "تور ارزان هند: آنالیز و آشنایی با کاخ های دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: آنالیز و آشنایی با کاخ های دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید