تور فرانسه: برترین سوغاتی های پاریس

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، در پاریس سوغاتی چه بخریم؟

پاریس، مرکز زیبای فرانسه یکی از محبوب ترین و مشهورترین مقاصد گردشگری دنیاست. مطمئنا کسانی که به پاریس سفر می نمایند دوست دارند برترین سوغاتی های این شهر را با خود به یادگار بیاورند و برای عزیزانشان برترین هدیه و سوغاتی را بخرند. در این مطلب می خواهیم برترین سوغاتی های پاریس را به شما معرفی کنیم که کاملا معرف فرهنگ پاریسی هستند. اگر قصد سفر به فرانسه و پاریس را دارید می توانید این موارد را به عنوان سوغات برای عزیزانتان بخرید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور فرانسه: برترین سوغاتی های پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کلاه بِرِه | Béret

کلاه بره یکی از کلیشه ای ترین و مشهورترین سوغاتی های پاریس است. در بسیاری از فیلم های فرانسوی مطمئنا این کلاه را دیده اید که در رنگ های مختلف و اغلب قرمز پوشیده می گردد. معروفیت این کلاه به حدی است که همه فکر می نمایند فرانسوی ها و پاریسی ها همواره کلاه بره استفاده می نمایند؛ که البته صحیح نیست! این کلاه اگرچه امروزه در کشورهای دیگر هم وجود دارد اما همه با تماشا آن فورا به یاد پاریس و سبک زندگی پاریسی می افتند. بنابراین می توانید برای عزیزانتان چند کلاه بره بخرید تا همواره پاریس و سفر شما را به یاد داشته باشند. اگر کلاه بره هایی که دیدید گران بودند می توانید در گوشه و کنار پاریس کلاه بره هایی بسیار مقرون به صرفه پیدا کنید که البته روی آن ها نوشته شده: ساخت چین!

لباس مارینی یِر | Marinière

یکی دیگر از کلیشه های زندگی پاریسی مارینی یِر است. مارینی یر یک نوع لباس (اغلب) آستین بلند راه راه آبی و سفید است که امروزه نقش مهمی در صنعت مد و فشن پاریس دارد. این لباس از قرن 19 در اصل به وسیله ملوان های فرانسوی پوشیده می شد و گاهی به نام لباس ملوانی هم شناخته می گردد. معروفیت این لباس از زمانی آغاز شد که برند مشهور کوکو شنل این نوع لباس را وارد مجموعه محصولات خودش کرد. برندهای فشن دیگر مثل ایو سن لورن و ژان پل گوتیه هم به تبع آن از این طرح استفاده کردند و به این ترتیب، لباس مارینی یر به سمبل زندگی پاریسی تبدیل شد. مارینی یر در مدل های زنانه، مردانه و بچگانه وجود دارد و در طرح های مختلف وجود دارد. امروزه می توانید این لباس ها را در رنگ های دیگر هم پیدا کنید اما طرح اصلی آن ها شامل 21 راه راه سفید 20 میلی متری و 20 یا 21 راه راه آبی 10 میلی متری است.

شیرینی ماکارون | Macaron

امروزه این شیرینی های لطیف و رنگارنگ در سرتاسر دنیا محبوبیت پیدا نموده اند و در بعضی فروشگاه های لوکس ایران هم می توان آن ها را پیدا کرد. شیرینی ماکارون طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و از آرد بادام، سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می گردد و با رنگ های زیبا و متنوعش یکی از برترین سوغاتی های پاریس به شمار میرود. در پاریس می توانید این ماکارون ها را در بسته بندی های شکیل و کادویی بخرید و به عنوان سوغاتی با خود همراه بیاورید. البته اگر می خواهید ماکارون بخرید پیشنهاد می کنیم در روزهای آخر سفر آن ها را بخرید تا تازه و خوشمزه به دست عزیزان و دوستانتان برسد.

برج ایفل!

یکی دیگر از مشهورترین و برترین سوغاتی های پاریس خرید برج ایفل های کوچک است که به صورت دکوری یا جاکلیدی فروخته می شوند. بدون شک برج ایفل مشهورترین جاذبه گردشگری پاریس است و خرید یکی از این ایفل های کوچک می تواند برترین سوغاتی و یادگاری باشد. خوبی این جاکلیدی ها این است که قیمت نسبتا مقرون به صرفهی دارند و می توانید به تعداد زیاد از آن ها بخرید و برای دوستان و عزیزانتان ببرید. در هر مغازه و فروشگاهی می توانید مدل ها و مقدار های مختلف برج ایفل را ببییند که با قیمت های مختلف به فروش می رسند.

شکلات

فرانسه به خاطر شکلات های خوش طعم و باکیفیتش معروفیت دارد و کارخانه های مختلف شکلات سازی در این کشور وجود دارند. بنابراین یکی از برترین سوغاتی های پاریس می تواند یک جعبه زیبا از شکلات های متنوع و خوشمزه باشد. در گوشه و کنار شهر می توانید فروشگاه های متعددی را پیدا کنید که به فروش شکلات فرانسوی می پردازند. این شکلات ها در طعم ها، رنگ ها و شکل های مختلفی وجود دارند و به خوبی یادآور سفر شما به پاریس هستند.

پنیر

گفته می گردد که در فرانسه بیش از 365 نوع پنیر وجود دارد! یعنی هر روز سال می توانید یک نوع پنیر متفاوت بخورید و باز هم ممکن است در خاتمه سال پنیرهای دیگری وجود داشته باشد. به همین علت یکی از برترین سوغاتی های پاریس می تواند چند بسته پنیر فرانسوی خوشمزه و لذیذ باشد. البته انتخاب بین این همه پنیر واقعا کار مسئله ای است و شاید فرصت امتحان همه را نداشته باشد، اما می توانید بین برترین پنیرهای فرانسوی یکی دوتا را انتخاب کنید. در مطلب جداگانه ای قبلا برترین پنیرهای فرانسوی را به شما معرفی کردیم که با مطالعه آن می توانید دید بهتری پنیرهای فرانسوی داشته باشید. به طور مثال، پنیر کممبر طبق نظرسنجی های مختلف به عنوان لذیذترین پنیر فرانسوی انتخاب شده و می توانید آن را از پنیرفروشی های پاریس تهیه کنید.

عطر

در آخر به عطر مشهور فرانسوی می رسیم. عطرهای باکیفیت و خوش عطر فرانسوی برترین و مشهورترین عطرهای دنیا هستند و مطمئنا تا بسیاری از برندهای فرانسوی آشنا هستید. البته این عطرها قیمت های مقرون به صرفهی هم ندارند و باید کلی پول بابت یک شیشه عطر فرانسوی بپردازید. اما به هرحال اگر بخواهیم برترین و لوکس ترین سوغاتی های پاریس را به شما معرفی کنیم مطمئنا عطر در صدر قرار خواهد گرفت. در خیابان شانزه لیزه پاریس می توانید شعبه های اصلی بسیاری از برندهای عطر فرانسوی را ببینید و مستقیما از آن ها خرید کنید. در این فروشگاه ها می توانید عطرهای اصل و باکیفیت را برای خود یا عزیزانتان بخرید و مطمئن باشید که عطری اوریجینال و ماندگار را خریده اید.

منبع: france-hotel-guide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 714

به "تور فرانسه: برترین سوغاتی های پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: برترین سوغاتی های پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید