ترفند خریدن هندوانه شیرین و آبدار

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، هندوانه میوه ای کاملا سربسته است و نمی توان از درون آن مطمئن بود. به همین علت خرید هندوانه شیرین و قرمز که کاملا رسیده باشد تا حد زیادی چالش برانگیز است.

ترفند خریدن هندوانه شیرین و آبدار

هندوانه یکی از خوشمزه ترین میوه ها مخصوصا در فصول گرم سال است. البته اگر بدون اطلاعات کافی بخواهید هندوانه خریداری کنید، بعد از بردنش به منزل فقط باید دعا کنید که وقتی آن را برش زدید خیار سفید تحویل نگیرید. همه افرادی که حداقل یک بار هندوانه سفید یا بی مزه خریده اند می دانند چه ضد حال بزرگی است؛ بنابراین با خبرنگاران همراه باشید تا ترفند های خریدن هندوانه شیرین را بشناسید.

شکل هندوانه را آنالیز کنید

هندوانه ای را بردارید که شکلی یکنواخت داشته باشد. هندوانه باید محکم و متقارن باشد. همه جای آن را آنالیز کنید؛ اگر نشانی از کبودی، بریدگی، تورفتگی یا هر نشانه غیرطبیعی می بینید آن را نخرید.

میزان و وزن هندوانه را بسنجید

هندوانه را بلند کنید و نگه دارید. هندوانه باید نسبت به میزان اش سنگین تر باشد، این نشان می دهد که آبدار است و به خوبی رسیده است. دو هندوانه را با میزان مساوی بردارید. هر کدام سنگین تر بود آن را انتخاب کنید.

به دنبال لکه بزرگ زردرنگ باشید

هر هندوانه معمولا یک لکه دایره ای بزرگ زردرنگ دارد. این درست همان بخشی از هندوانه است که با زمین تماس داشته است و بنابراین در زیر نور آفتاب رسیده است. اگر این لکه سفید باشد یا اصلا وجود نداشته باشد، بدان معنا است که هندوانه زود برداشت شده است و کاملا رسیده نیست.

رنگ پوست هندوانه را آنالیز کنید

رنگ پوسته بیرونی هندوانه را آنالیز کنید. درباره هندوانه سبز راه راه، هر چه رنگ سبز آن تیره تر باشد، رسیده تر است. این موضوع درباره هندوانه سفید همدان و بعضی هندوانه هایی که رنگ سبز روشن دارند صدق نمی نماید. بعلاوه رنگ پوست هندوانه باید مات و کدر باشد.

دنبال لکه های شبکه ای بگردید

دنبال نشانه هایی از لکه های قهوه ای که به شکل شبکه ای تنیده شده در کنار هم و به شکل خطوط (نه خراشیدگی) هستند بگردید. این لکه ها نشان می دهند که زنبورها بارها روی گل هندوانه گرده افشانی نموده اند. هرچه گرده افشانی بیشتری صورت گرفته باشد، میوه شیرین تر است.

ترفند ضربه زدن می تواند یاری کننده باشد

این ترفند کمی تخصص می خواهد، اما افرادی که تجربه دارند، آن را برترین روش می دانند. دستتان را مشت کنید و با بند انگشت به هندوانه ضربه بزنید. به صدای آن گوش دهید. اگر هندوانه رسیده باشد صدای عمیق و زیر فراوری می نماید نه بم. صدای بم یعنی هندوانه هنوز نرسیده است و صدای بم توخالی یعنی هندوانه بیش از حد رسیده است و حالت پوک به خودش گرفته است.

دم هندوانه را آنالیز کنید

اگر دم هندوانه روی آن هست و از ته آن را نبریده اند، آن را آنالیز کنید. اگر این ساقه کوچک سبز و تر باشد یعنی هندوانه را زود برداشت نموده اند. اگر کاملا خشک است یعنی هندوانه رسیده است.

نشانه های هندوانه آسیب دیده یا خراب

  • لکه ها و نقاط تیره رنگ
  • گوشت خیس و لزج
  • لکه هایی خوشه مانند
  • نقاط سفید یا قهوه ای روشن
  • لکه روی پوسته داخلی
  • بوی ترشیدگی

نکته مهم، هندوانه به شرط چاقو نخرید

هرگز از فروشنده درخواست نکنید که هندوانه را قاچ کند. ممکن است چاقو آلوده باشد و هندوانه را آلوده کند. از آنجا که این میوه قابل شست وشو نیست، اجازه این کار را ندهید. بعلاوه پس از خرید هندوانه حتما پوست آن را بشویید و بعد آن را قاچ کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب سردرد بستنی خطرناک است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 771

به "ترفند خریدن هندوانه شیرین و آبدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند خریدن هندوانه شیرین و آبدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید