اشنایی با جاذبه های شهر اتاوا

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، طی سفر به کانادا نباید از شهر اتاوا به سادگی گذشت. این شهر نیز مانند رقبای گردشگری خود دیدنی های بسیاری دارد که می توانید به یاری این راهنما با آن ها به خوبی آشنا شوید.

اشنایی با جاذبه های شهر اتاوا

مرکز کانادا می تواند به خاطر همسایگان معروفش نظیر تورنتو و مونترال نادیده گرفته گردد، اما در واقع این شهر با جاذبه های مختلف و دیدنی های بسیارش خود یک مقصد ارزشمند محسوب می گردد. از جاذبه های فرهنگی گرفته تا چشم انداز ها طبیعی بسیار چشمگیر، برای هر کسی در تور کانادا چیزی وجود دارد که بتواند از آن لذت ببرد.

1. کانال ریدو

این جاذبه دیدنی که اتاوا را به مرکز سابق کانادا یعنی کینگ استون متصل می نماید، جزو میراث دنیای یونسکو به شمار می رود. کانال ریدو (Rideau) بیش از 202 کیلومتر از اونتاریو را پوشش داده و یکی از معروف ترین شاخصه های جغرافیایی استان محسوب می گردد. امروزه این کانال بیشتر به وسیله دوچرخه سواران، علاقه مندان کشتی سواری و تماشای چشم انداز ها یا برای پیاده روی استفاده می گردد.

2. پارلیامنت هیل

پارلیامنت هیل (Parliament Hill) محور اصلی سیاسی کانادا به شمار رفته و ساختمان های دولتی شهر را در خود جای داده است. معماری سبک گوتیک به کار رفته در اینجا شما را مسحور نموده و می توانید بر رودخانه اتاوا نیز اشراف داشته باشید. جشن های روز ملی کانادا (اول جولای) حول همین نقطه از شهر برگزار شده و نمایش هایی مجذوب نماینده از نور و موسیقی در تابستان و طی فستیوال های مختلف آن را غرق در خود می نمایند. در زمان های عادی تورهای راهنمایی شده برترین راه برای اکتشاف در جنبه های مختلف اینجا بوده و به شما اطلاعاتی مفید درباره اهمیت شهر در چشم انداز فرهنگی کانادا می دهند.

3. برج صلح

برج صلح در مرکز ساختمان های مجلس کانادا واقع شده و یک بنای مهم ملی به شمار می رود. تزئینات حکاکی شده روی سنگ و ساعتی که در بالای برج قرار گرفته است، آن را تبدیل به یکی از معروف ترین سمبل های کانادا نموده اند و به خاطر حضور تصویرش بر روی اسکناس های بیست دلاری نیز معروفیت زیادی کسب نموده است. وقتی در پایین آن هستید از عظمتش حیرت می کنید و وقتی به تراس تماشای بالای آن می رسید با چشم انداز های پانورامیک و بی همتا از کل شهر شگفت زده خواهید شد.

4. یادمان ملی جنگ

یادمان ملی جنگ در سال 1939 بنا شد و از یک طاق بلند برای گرامیداشت تمام سربازان کانادایی کشته شده در جنگ تشکیل شده است. جدای از سازه گرانیتی طوسی آن، یادمان شامل تندیس های نمادین برنزی از صلح و آزادی نیز می گردد. در واقع این یادمان را به عنوان سمبلی از تأسیس ملت کانادا می شناسند. با توجه به موقعیتی که این جاذبه در مرکز میدان اتحاد (Confédération) اتاوا دارد، یک نقطه دیدنی و ساده در حین گشت و گذارتان در شهر به شمار میرود.

5. گالری ملی کانادا

معماری غیر معمول این ساختمان شیشه ای، آن را تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین شاخصه های چشم انداز شهری اتاوا نموده است. مجسمه خیره نماینده و عجیب مامان اثر لوئیز بورژوا (Louise Bourgeois) نیز که یک عنکبوت غول پیکر را نمایش می دهد، بیرون این ساختمان خودنمایی می نماید. داخل گالری به همان مقدار بیرونش مجذوب نمایندهیت داشته و شامل بیش از 40,000 اثر هنری از بزرگ ترین مجموعه آثار هنرمندان کانادایی دنیا می گردد. آثار سایر هنرمندان برجسته دنیا نیز در این بین دیده می گردد. نمایشگاه های موقتی معمولاً بر روی موضوع خاصی تأکید داشته یا به معرفی هنرمندان نوظهور می پردازند.

6. موزه جنگ کانادا

شاید موزه جنگ، تازه ترین عضو موزه های اتاوا باشد، اما از زمان بازگشایی اش در سال 2005 توانسته ارزش خود را به اثبات برساند. فضای نمایشگاهی آن تمامی تاریخ ارتش کانادا را پوشش داده و از شروع این کشور تا آخرین درگیری ها را به نمایش می گذارد. راهنماهای صوتی و تصویری، مجموعه سلاح ها، تانک ها و هواپیماهای جنگی را کامل می نمایند و آن ها را جانی دوباره می بخشند. اطلاعاتی که در این موزه به بازدیدنمایندگان داده می گردد به شیوه ای بی همتا بر روی تجربه انسانی نزاع های ارتش تمرکز دارد.

7. کلیسای نتردام

ساخت کلیسای نتردام در سال 1846 به انتها رسید و می توان آن را قدیمی ترین و بزرگ ترین کلیسای اتاوا دانست که هنوز هم به صورت دو زبانه برای پرستش و عبادت مورد استفاده قرار می گیرد. در داخل این سازه ساده یک فضای داخلی سر زنده با نقاشی های درخشان پنهان شده و شیشه های رنگی زیبا و تمثال نگاری های گوتیکی اش بسیار دیدنی هستند. این کلیسا روزانه به روی بازدیدنمایندگان باز بوده و می توانید از زیبایی های آن لذت ببرید.

8. بازار بای وارد

بازار تاریخی بای وارد (ByWard) در یک محله مرکزی واقع شده و ارزش زمان گذاشتن و بازدید را دارد. اینجا یک جاذبه توریستی بزرگ به شمار رفته و هنوز هم حال و هوای خاص خود را به لطف بوتیک ها و رستوران های سر زنده ای که در بین خیابان های متقاطع آن قرار گرفته اند حفظ نموده است. ساختمان بازار خودش در تمام سال باز بوده و در ماه های تابستان میزبان قدیمی ترین بازار دهقانی شده و می توانید تازه ترین محصولات غذایی و تولیدات صنایع دستی را در آن پیدا کنید. شب های این محله بسیار دیدنی و مجذوب نماینده هستند.

9. فستیوال وینترلود

برخی از گردشگران علاقه دارند که از زمستان های سخت کانادا دوری نمایند، اما برای آن دسته از گردشگران شجاع تر، فستیوال وینترلود (Winterlude) اتاوا را پیشنهاد می کنیم. این جشنواره حقیقتاً یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر است و در سه آخر هفته ژانویه تا اوایل فوریه برگزار می گردد. وینترلود بزرگ ترین جشنواره زمستانی آمریکای شمالی حساب شده و نزدیک به 600,000 بازدیدنماینده از سرتاسر دنیا را به خود جلب می نماید. کانال ریدو به یکی از بزرگ ترین پیست های پاتیناژ طبیعی دنیا تبدیل شده و 7/8 کیلومتر جهت اسکیت را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید تا مهارت های خود را به نمایش بگذارند. مسابقات هاکی هم در این میان برگزار می گردد. رقابت یخ تراشی و مجسمه سازی بین المللی هم بسیار دیدنی خواهد بود.

10. پارک گاتینو

پارک گاتینو (Gatineau) در 4 کیلومتری شمال مرکز شهر اتاوا قرار داشته و برای فرار از شلوغی شهر، یک پناهگاه عالی محسوب می گردد. در ماه های گرم سال مردم و گردشگران برای دوچرخه سواری و کوهپیمایی در شبکه گسترده جهتهای اینجا و شنا در یکی از دریاچه های متعددش کیلومترها راه را طی می نمایند. دریاچه پینک (Pink) یکی از این دریاچه های محبوب بوده و بر خلاف نامش در تابستان به خاطر حجم زیاد جلبک ها، رنگی سبز و خیره نماینده داشته و در پاییز به رنگ نارنجی و زرد می گراید.

انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 679

به "اشنایی با جاذبه های شهر اتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشنایی با جاذبه های شهر اتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید