دکوراسیون داخلی تی وی روم، ایجاد فضایی گرم و صمیمی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، دکوراسیون داخلی تی وی روم یا اتاق تلویزیون، از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که این اتاق فضایی برای دورهمی، صمیمیت، عشق و احساسات می باشد. بنابراین دکوراسیون آن باید بسته به سلیقه و امکانات شما، بتواند القا کننده این احساسات باشد. ما در این مقاله انواع ایده ها برای جدیدترین تی وی روم ها از تی وی روم خاص تا تی وی روم ساده و مقرون به صرفه را ارائه خواهیم داد.

دکوراسیون داخلی تی وی روم، ایجاد فضایی گرم و صمیمی

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی تی وی روم

برای چیدمان و طراحی تی وی روم ایده ها و سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام بسته به علایق شما و امکانات موجود در خانه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برای نمونه سبک های مدرن یا مینیمالیستی امروزه یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی تی وی روم هستند.

اگر می خواهید یک تی وی روم ساده و شیک داشته باشید این سبک می تواند گزینه مناسبی باشد. استفاده از رنگ های خنثی و تابلوهای هنری مدرن از ویژگی های این سبک طراحی است. مبلمان تی وی روم مدرن معمولا از مبل های مینیمال انتخاب می گردد که تا حد ممکن از شلوغی و پر شدن فضای تی وی روم جلوگیری می نمایند.

در صورتی که در پی یک تی وی روم لاکچری و سلطنتی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های طلایی و برنجی بر رو زمینه سفید دیوار ها است. بعلاوه استفاده از قاب ها و آینه های سبک مدرن و نصب یک لوستر مجلل در وسط اتاق نیز تاثیر چشمگیری خواهد داشت. گیاهان با شکوهی مانند نخل نیز می تواند یکی از اکسسوری های مجذوب کننده تی وی روم سلطنتی شما باشد.

برای بسیاری از افراد، اتاق تلویزیون، مکانی برای برطرف فشار پس از ساعت های پر تنش روز است. وقتی فکر بیش از حد تحت تاثیر فعالیت های بصری قرار می گیرد، استراحت کردن برای فکر مشکل می گردد. سادگی ممکن است کلید طراحی تی وی روم شما باشد. انتخاب یک دکوراسیون مینیمالیستی و پالت های رنگی بدون پیچیدگی، فضایی آرام و در عین حال منسجم را به شما می دهد تا فشار را از خود دور کنید.

دیوارهای خنثی و بدون طرح، اولین قدم در ایجاد یک تی وی روم ساده و مقرون به صرفه است. می توانید با چند تزیین شیک یا ریزه کاری های احساسی اتاق را گرم نموده و در عین حال از تجملات دوری کنید. اگر اتاق هنوز کمی خالی به نظر می رسد، عناصری مانند گیاهان و کفپوش های چوبی یک روش ارگانیک و کم هزینه برای افزودن زندگی و رنگ به فضا هستند.

اما اگر به سبک های کلاسیک علاقه مندید، استفاده از رنگ های گرم مانند بژ، زغالی و قهوه ای تیره می تواند برترین انتخاب های شما باشد. تی وی روم چوبی نیز که یکی از انواع سبک کلاسیک است، می تواند جزو انتخاب های شما باشد. با یاری عتیقه هایی مانند آینه یا میز قهوه خوری و ترکیب آن با چند قطعه مدرن می توانید به طراحی تی وی روم کلاسیک و ایجاد یک فضای گرم بپردازید. اکسسوری های روستایی و کاشی های نامتعارف نیز می توانند پیچ و تاب غیر منتظره ای به تی وی روم شما ببخشند.

دکوراسیون داخلی تی وی روم برای خانه های کوچک

در خانه های امروزی که اغلب فضا کمیاب است یا در آپارتمان هایی که از پیش طراحی شده است، همواره فضای کافی برای یک منطقه جداگانه مثل یک اتاق تلویزیون وجود ندارد. با این حال، هر خانه باید یک فضای کوچک یا گوشه ای برای تلویزیون داشته باشد، زیرا جایی است که خانواده برای پیوند و معاشرت دور هم جمع می شوند.

اگر فضای کافی برای یک تی وی روم جداگانه وجود ندارد، آن را در گوشه ای از محل نشیمن قرار دهید. فضای بین دیوار و نشیمن را تنظیم کنید و مبلمان و فرش را طوری بچینید که با فضای اصلی نشیمن متفاوت به نظر برسد. برای ایجاد یک فضای گرم در کنار تلویزیون استفاده بیشتر از پارچه می تواند اثر گذار باشد. استفاده از فرش های مخملی نرم بر روی زمین، پرده های شفاف و کوسن های نرم می توانند گوشه ای دنج برای تماشای تلویزیون ایجاد نمایند.

می توانید از نورپردازی نیز برای کنترل حال و هوای فضای تی وی روم بهره ببرید. با استفاده از رنگ های روشن که در تضاد با بقیه قسمت های نشیمن است می توانید تی وی روم را از بقیه قسمت ها جدا نموده و به فضای آن هویتی متمایز بدهید. به طور کلی رنگ های خنثی به ایجاد فضایی آرام یاری می نماید. از سایه های خاکستری در کنار سیاه و سفید بهره ببرید تا اتاق تلویزیون مدرن و شیک به نظر برسد.

کمبود فضا نباید مانعی برای ایجاد تی وی روم به عنوان یک فضای سرگرم نماینده باشد. تزیین دیوار با تصاویر یا پوسترهای ستاره ها یا فیلم های مورد علاقه خود، قرار دادن جایگاه های راحت مانند سالن و نور کنترل شده می تواند یک محیط دوست داشتنی ایجاد کند. تلویزیون را در مرکز یک دیوار کوچک قرار دهید و با نمایش آثار هنری در یک قفسه بالاتر و نگه داشتن قفسه های پایین برای ذخیره سازی، از فضای محدود دیوار، حداکثر استفاده را ببرید. این کار می تواند به ایجاد تعادل بصری در تی وی روم یاری کند.

سبک مینیمالیستی برای تی وی روم یک فضای کوچک نیز مناسب است، زیرا از سایه های روشن و تنها چند اکسسوری استفاده می نماید و فضایی را مطبوع و جادار نگه می دارد. رنگ سفید یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک است، زیرا آن را روشن و وسیع نشان می دهد. ترجیحا برای یک فضای کوچک، از تلویزیونی بهره ببرید که خیلی بزرگ نباشد تا آن ناحیه را کوچک و تنگ جلوه ندهد.

از آنجایی که فضای تلویزیون فضایی برای تفریح است، در یک آپارتمان کوچک می توان آن را با یک اتاق بازی سرپوشیده برای بچه ها ترکیب کرد. قفسه های رنگارنگ برای نگهداری اسباب بازی ها و مبل های راحت، اتاق را کامل می نماید. هنگامی که فضای تلویزیون محدود است، می توانید از پانل های چوبی دیوار به دیوار برای نصب تلویزیون و یک کمد شناور برای ذخیره سازی بهره ببرید تا فضا جادار به نظر برسد.

منبع: اتاق
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 786

به "دکوراسیون داخلی تی وی روم، ایجاد فضایی گرم و صمیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی تی وی روم، ایجاد فضایی گرم و صمیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید