تور بمبئی: روزی مملو از ماجراجویی در جیپور؛ شهری صورتی در راجستان

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، جیپور، شهری تاریخی در شمال غرب کشور هند، با ساختمان های پرشمار صورتی رنگ، مقصدی بی نظیر برای فعالیت های ماجراجویانه در فضای باز نیز است. روزی پر از آدرنالین در این شهر زیبای راجستان داشته باشید.

تور بمبئی: روزی مملو از ماجراجویی در جیپور؛ شهری صورتی در راجستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

از قصر صورتی رنگ و پر نقش و نگار هوا محل گرفته تا قلعه امبر دیدنیی، جای هیچ شکی نیست که جیپور، خانه بعضی از تاثیرگذارترین و باشکوه ترین مکان های برجسته و دیدنی در هند است. چیزی که ممکن است متوجه آن نشوید، این است که شهر صورتی، همچنین مقصدی خارق العاده برای ماجراجویی های در فضای باز و فعالیت های هیجان انگیز و پر از آدرنالین به شمار می آید.

پس زمانی که از تمام جاذبه های دیدنی بی نظیر جیپیور دیدن کردید، به سراغ برترین ماجراجویی های شهر بروید که خبرنگاران میخواهد در این مقاله به شما معرفی کند.

1. پلنگ ها را در پارک سافاری جولان (Jhalana)، دیدن کنید

پارک سافاری جولان با پوشاندن منطقه ای به مساحت 20 کیلومتر مربع و واقع در وسط شهر جیپور، مقصدی شگفت انگیز برای نزدیک شدن و آشنایی با طیف وسیعی از حیوانات وحشی است. این پارک محلی خارق العاده است و شما حتی مجبور نیستید برای بازدید از آن، شهر را ترک کنید.

صدها گونه از حیوانات، از گوزن های خال دار گرفته تا کفتار راه راه و روباه های صحرایی، این منطقه طبیعی حفاظت شده را خانه خود می دانند؛ اما این منطقه به خاطر حضور گریزپاترین ساکن خود، یعنی پلنگ ها از محبوبیت رو به افزایش در میان بازدیدکنندگان برخوردار است.

در حالی که این گربه های خجالتی بسیار سخت در طبیعت مشاهده می شوند، دیدن آن ها در پارک جولان، بسیار رایج است. فرصت دیدن پلنگ ها در حین سافاری و تجربه هیجان آن، از آن دسته فعالیت هایی است که به هیچ وجه نباید در جیپور از دست بدهید.

  • ساعت های فعالیت: هر روزه: 6:45 تا 9:30 صبح و 3:30 ظهر تا 6:15 عصر
  • تلفن: 17123 83878 91+
  • آدرس: Malviya Nagar Industrial Area, Malviya Nagar, Jaipur, Rajasthan 302017, India

2. در یک جیپ سافاری روستایی جیپور به کاوش در دهکده های روستایی بپردازید

اگر می خواهید از جهتهای معمول گردشگری در جیپور بیرون بزنید و هم زمان، دز بالایی از ماجراجویی را تجربه کنید، یک جیپ سافاری روستایی، برترین انتخاب شما است. این گردش، شما را به ماورای محدوده دیوارهای شهر و به دهکده های دوردست می برد، جایی که می توانید با محلی ها آشنا شوید و گرم بگیرید و خود را در فرهنگ سنتی راجستانی، غرق کنید.

همچنین، خود جهت رسیدن به دهکده های روستایی، نصف سرگرمی این ماجراجویی را در بر می گیرد. این جوامع روستایی در حاشیه شهر قرار گرفته اند، برای همین، کاملا می توانید انتظار یک ماشین سواری پر از دست انداز و البته به یادماندنی را در جاده های خاکی فرعی جیپور داشته باشید.

3. در یک بالون هوای داغ در بالای شهر، اوج بگیرید

پس از کاوش در قلعه ها و کاخ های بزرگ جیپور در سطح زمین، نوبت به سوار شدن بر یک بالون هوای داغ، برای دیدنی شهر از یک نقطه کاملا منحصر به فرد رسیده است. بالون ها معمولا چند ساعت زودتر از طلوع یا غروب خورشید از زمین بلند می شوند، برای همین شما می توانید ییلاقات اطراف و مشهورترین جاذبه های دیدنی جیپور، از جمله قلعه امبر را، غرق در نور خارق العاده طلایی دیدن کنید. جادویی به نظر نمی آید؟

4. تا بالای قلعه ناهارگار، دوچرخه سواری کنید

سفر سرگرمیی با دوچرخه به قلعه ناهارگار، برای افرادی که با هیجان و زحمت کشیدن رابطه خوبی ندارند، اصلا تجربه مناسبی نیست. این قلعه برجسته و دیدنی، واقع بر قله یک تپه، به تمام شهر اشراف دارد و رسیدن به بالاترین نقطه آن به معنای تحمل کردن یک سربالایی شیب دار و چند پیچ تند است.

البته باید بدانید که این سفر چالش برانگیز، کاملا ارزش زحمتی که برای آن می کشید را دارد. وقتی که به بالای تپه برسید، پاداشی از جنس چشم اندازهای پانارومایی خارق العاده و مسحورکننده بر فراز تپه های آراوالی (Aravalli Hills) و شهر زیبای جیپور در انتظار شما است.

  • افتتاح: 1734
  • آدرس: Krishna Nagar, Brahampuri, Jaipur, Rajasthan 302002, India

5. در یک کمپ باشکوه در درعامر (Dera Amer)، در کنار فیل ها وقت بگذرانید

درعامر، یک منطقه کمپ معمولی نیست. در این منطقه، به جای میزهای معمولی پیک نیک و کمپ کنندگان، با چادرهای مجلل مجهز به انواع امکانات، یک غذاخوری در چادر صحرایی با نور چراغ قوه و گله ای از فیل های رام و اهلی، روبه رو خواهید شد. شما در اینجا می توانید وقت خود را برای آشنایی با این حیوانات پوست کلفت بزرگ الجثه سپری کنید، به آن ها موز بدهید، حمامشان نموده یا با صحبت کردن با ماهوت ها یا مربیان آن ها، درباره فیل ها اطلاعات کسب کنید.

پس از گذراندن زمان کافی برای برقراری ارتباط با فیل ها، با یک راهنما و یک فیل در کنار خود به گردش در جنگل های آراوالی اطراف بروید. برترین بخش درعامر، یک منطقه کمپینگ دوستدار محیط زیست است و فیل های کمپ، از یک عمر کار سخت و اسارت در قلعه امبر، نجات یافته اند، بنابراین، شما می توانید مطمئن باشید که از این موجودات بزرگ الجثه دوست داشتنی، به خوبی مراقبت می گردد و جای آن ها خوب است.

  • تلفن: 12512 90015 91+
  • آدرس: Unnamed Road,, Beer Talera, Rajasthan 302028, India

6. در مرکز ورزش های ماجراجویانه تائو (Tao Experiences)، زوربینگ، زیپ لاین یا چهارچرخ های کوآد را امتحان کنید

وقتی صحبت از فعالیت های ماجراجویانه در جیپور به میان می آید، مرکز تجربیات تائو، یک مرکز ورزش های ماجراجویانه در حاشیه شهر، انتخابی عالی و بی نقص است. آیا کنجکاو هستید بدانید که محصور کردن خودتان در یک کره شفاف و بزرگ، از جنس پی وی سی و غلت خوردن از دامنه تپه چه حسی دارد؟ ورزش زوربینگ (zorbing) را امتحان کنید.

در پی فعالیتی می گشت که مطمئن باشید جریان آدرنالین را در رگ هایتان به راه می اندازد؟ برای گشتی کوتاه، سوار یکی از چهارچرخ های کوآد (quad bike) شوید. از دیگر فعالیت های این مرکز ماجراجویی می توان به زیپ لاین، مینی گلف، کریکت، پینت بال، صخره نوردی و تیراندازی با کمان اشاره نمود.

  • تلفن: 45345 93143 91+
  • آدرس: Kacherawala, Kukas Village Near Tree Of Life Resort, Delhi Highway 10, Jaipur, Rajasthan 303101, India

برترین زمان سفر به جیپور

فصل زمستان، در ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین)، برترین زمان سفر به جیپور است. دما در طول روز در این زمان از سال، معمولا معتدل و دلپذیر است، البته باید بدانید که شب ها کمی خنک هستند؛ برای همین حتما یک ژاکت سبک به همراه داشته باشید.

از طرف دیگر، فصل تابستان، می تواند بسیار گرم و غیر قابل تحمل باشد. دمای میانگین در ماه های آوریل، مه و ژوئن (12 فروردین تا 9 تیر)، از 30 تا 45 درجه سانتی گراد متغیر است. فصل باد و بارش های موسمی از ژوئیه تا سپتامبر (10 تیر تا 9 آبان)، با رعد و برق های مکرر و سنگین و بارش باران، همراه است.

چگونه به جیپور برسیم؟

جیپور، یک توقفگاه کلیدی در جهت توریستی مثلث طلایی هند، به خوبی به دیگر نقاط راجستان، شمال هند و خارج از آن، متصل است. شرکت های هواپیمایی هندی هر روز، پروازهای بدون توقفی را از مرکز هند انجام می دهند و خدمات دائم اتوبوس و قطار نیز از چند شهر اصلی هند، از جمله دهلی، بمبئی، کلکته و جوداپور در دسترس هستند.

منبع: کجارو / tourradar.com
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 746

به "تور بمبئی: روزی مملو از ماجراجویی در جیپور؛ شهری صورتی در راجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: روزی مملو از ماجراجویی در جیپور؛ شهری صورتی در راجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید