سفر با قطار&ampamphellip خوب یا بد؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، با افزایش مداوم قیمت بنزین در سر تا سر جهان و هزینه های سربه فلک کشیده سفر با هواپیما، قطار می تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از افرادی باشد که قصد سفر دارند.

سفر با قطار&ampamphellip خوب یا بد؟

با این حال، سفر با قطار هم بدی ها و خوبی های خودش را دارد. مثلاً مسافران باید تصمیم بگیرند که آیا سر و صدای ریل ها بیشتر از سناریوی سکوت در هواپیما می ارزد یا نه! در این مطلب، تصمیم داریم ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت سفر با قطار را بررسی کنیم:

محاسن: تجربه یک سفر مقرون به صرفه

سفر با قطار می تواند نسبت به سایر شیوه های مسافرت و سرویس های حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه تر بوده و قیمت پایین تری داشته باشد. خرید و نگهداری از خودرو گران است و پول بنزین هم گران تر! سفر با هواپیما نیز بر حسب فاصله ای که می پیمایید می تواند بلیت و هزینه های گران تری داشته باشد. حمل چمدان های اضافی با هواپیما گران است. بلیت قطار راحت تر خریداری می شود و قیمت های آن اغلب یکسان و بدون تغییر است. حمل ساک و چمدان هم با قطار شامل هزینه اضافی نمی شود.

مزایا: راحتی و آسایش

با اینکه همه قطارها مثل هم نیستند اما بیشتر آنها می توانند تجربه سفر لذت بخشی را برای شما مهیا کنند. بسیاری از قطارها بوفه و رستوران دارند. بر حسب مدت زمان سفر و طول راستا، قطارهایی که تختخواب دارند بهترین گزینه هستند. علاوه بر این، در قطار می توان راه رفت و با مسافران دیگر معاشرت کرد و یکنواختی سفرهای طولانی را راحت تر سپری نمود. سفر با قطار برای مسافران تجربه استفاده از منظره ها اطراف را فراهم می کند که همین امر پتانسیل لذت بردن از سفر را بیشتر می کند.

معایب: طولانی و غیرقابل اطمینان

بر حسب فاصله شما تا مقصد، سفر با قطار می تواند خیلی وقت گیر و طولانی باشد. با اینکه سفر با هواپیما گران تر است اما سریع تر هم هست و اگر برایتان زمان اهمیت دارد و دوست دارید زود به مقصد برسید بهترین گزینه همان هواپیماست. علاوه بر این، قطارها اغلب با تأخیر همراهند و شلوغ هم هستند و گاهی اوقات هم ثابت شده است که قابل اعتماد نیستند.

معایب: محیط و جو پیرامون

با اینکه در سفر با قطار می توانید منظره زیبای پیرامون خود را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید اما داخل واگن ها ممکن است خیلی هم منظره و جو خوشایندی نداشته باشد. بر حسب مدل قطاری که سوار می شوید، ممکن است جایگاه ها به هم نزدیک باشند و مسافر نتواند در جای خودش هم راحت باشد. علاوه بر این، از آنجا که مسافران آزادند تا بین واگن ها قدم بزنند، سر و صدا ممکن است آزاردهنده باشد. این نکته هم دیگر قابل بحث نیست که قطارها تقریباً پر از تکان هستند و ممکن است نتوانید خواب راحتی داشته باشید و شاید به سختی از استراحت لذت ببرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 810

به "سفر با قطار&ampamphellip خوب یا بد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار&ampamphellip خوب یا بد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید