سمعک شارژی حرفه ای کدام بهتر است؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سمعک هایی که از باتری های یکبار مصرف تغذیه می­کنند، ممکن است این چالش را برای کاربران به وجود آورند که دائما احتیاج به تعویض باتری داشته باشند؛ بعلاوه صرف وقت برای پیدا کردن باتری بخصوصی و یا هزینه کردن پی در پی برای خرید باتری های یکبار مصرف، شاید چندان خوشایند نباشد. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، سمعک های با قابلیت شارژ به بازار عرضه شده ­اند که خیال کاربران سمعک را از این بابت راحت نموده است. اگر شما هم از تعویض مرتب باتری سمعک خود و یا صرف وقت و هزینه زیاد برای پیدا کردن یک باتری مناسب برای سمعکتان خسته شده ­اید، مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

سمعک شارژی حرفه ای کدام بهتر است؟

سمعک شارژی چیست؟

سمعک شارژی یا سمعک قابل شارژ، به آن گروه از سمعک هایی گفته می گردد که از باتری های یکبار مصرف تغذیه نمی­شوند و از باتری هایی قابل شارژ استفاده می­کنند. همراه این نوع از محصولات، شارژر هایی هستند که در انواع رومیزی و یا جیبی قابل حمل ارائه می­گردد. استفاده از سمعک های شارژی نیز راحت است و با چند ساعت شارژ کردن می توانید یک روز کامل استفاده نمایید. عمر باتری­های قابل­ شارژ آنها نیز بالاست و سمعک­های امروزی اغلب از باتری های یون لیتیم استفاده می­کنند. بیشتر سمعک های شارژی به صورت مدل پشت­ گوشی هستند و مدل های نامرئی و داخل­ گوشی معمولا از باتری های یکبارمصرف تغذیه می شوند. بیشتر سمعک های شارژی برای افرادی با کم شنوایی خفیف تا میانه مناسب است؛ با این حال سمعک های شارژی پرقدرتی برای افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق در برخی برند ها موجود است. امروزه برندهای معتبر جهان، سمعک­های شارژی با کیفیت مطلوبی را به بازار عرضه نموده ­اند که دست فرد را در انتخاب برند مناسب باز می گذارد. در ادامه پنج مورد از برترین برندهایی که امروزه سمعک های شارژی باکیفیتی ارائه نموده اند را معرفی می­کنیم.

سمعک شارژی اتیکن

برند نام آشنای اتیکن دانمارک نیز از بزرگترین کمپانی ها در زمینه سمعک است و ثابت نموده برترین راه ­حل ها را در جهت بهبود انواع مشکل کم شنوایی به کار برده است. از مدل های شارژی سمعک اتیکن می­توانیم به سمعک Opn S، Xceed و سبک RITE مدلSiya اشاره کنیم. در این مدل های نو اتیکن درک گفتار بهبود یافته است. کنترل از راه دور، اتصال بی سیم و مجهز بودن به سیستم های حذف نویز و فیدبک از دیگر ویژگی های این محصولات است.

سمعک شارژی زیمنس (سیگنیا)

کمپانی پیروز زیمنس آلمان که از قدیمی ترین ها در صنعت محصولات شنوایی محسوب می­گردد، امروزه سمعک هایی را با قابلیت شارژ عرضه نموده است. Pure Charge & Go، Motion Charge & Go وStyletto X از سمعک های نو با قابلیت شارژ زیمنس(سیگنیا) می­باشد. این سمعک ها که بر پایه سیستم های پردازشی نو طراحی شده ­اند، به نوترین تکنولوژی های روز مجهزاند و دارای امکاناتی از جمله اتصال بی سیم، حسگر های صوتی و حرکتی و بعلاوه کنترل از راه دور هستند.

سمعک شارژی ویدکس

یکی از برترین برندهای سمعک در جهان شرکت دانمارکی ویدکس است که نسل نوی از سمعک های شارژی به بازار معرفی نموده است. سمعک ویدکس مدل Evoke یکی از این گروه سمعک هاست. یک شارژر قابل حمل نیز همراه این سمعک ارائه می­گردد و خیال کاربر را بابت شارژ سمعک راحت می­کند. این سمعک هوشمند قابلیت های دیگری نیز دارد؛ از جمله اینکه با استفاده از تکنولوژی SoundSense متناسب با شرایط زندگی کاربر، تنظیمات به خصوصی به کار گیرد. سمعک Evoke در 4 سطح عملکردی به بازار عرضه شده است.

سمعک شارژی فوناک

فوناک سوییس در زمینه پیشرفت تکنولوژی محصولات خود و بعلاوه فراوری سمعک های شارژی پیشگام است. از مدل های شارژی این برند می­توانیم به سمعک های Bolero و Audeo اشاره کنیم. در طراحی هر دوی این سمعک ها از سیستم پردازشی یکسانی به کار گرفته شده است. وضوح صدای بالا و اتصال بی سیم دیگر مزایای این مدل­هاست. بعلاوه سمعک نو Marvel فوناک نیز قابلیت شارژ دارد. مانند دو مدل دیگر که اشاره شد، کیفیت صدای بالایی دارد و از طریق اتصال بی سیم به وسایلی مانند گوشی های هوشمند متصل می گردد.

سمعک شارژی ریساند

شرکت ریساند دانمارک از نوترین تکنولوژی ها در سمعک هایش استفاده می­کند، که این نکته جدا از سمعک های شارژی نخواهد بود. برند معتبر ریساند که در زمینه ساخت سمعک پیروز عمل نموده است به تازگی سمعک های قابل شارژ نوی با ظرفیت بالای باتری به بازار معرفی نموده که با 3 ساعت شارژ، یک روز قابل استفاده است. از سمعک های مدل شارژی ریساند می توانیم Linx 3D ، Linx Quattro و Oneرا معرفی کنیم. در ساخت این مدل ها از نوترین تکنولوژی ها استفاده شده است. تنظیم اتوماتیک با محیط، بدنه مقاوم به رطوبت و گردوغبار، اتصال بی سیم و کیفیت صدای بالا از دیگر مزایای این سه مدل است.

انواع باطری های قابل شارژ در سمعک های شارژی

باتری سمعک های شارژی برخلاف سمعک هایی با باتری یکبار مصرف، احتیاجی به تعویض مرتب ندارند. در سمعک های شارژی دو نوع باتری قابل شارژ به کارگرفته می گردد:

  • باتری لیتیوم - یون

امروزه این نوع باتری در تجهیزات الکترونیکی مختلفی از جمله سمعک به کار گرفته می­گردد. باطری های لیتیومی در مقایسه با نسل های قبلی باتری های قابل شارژ از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند و انرژی لازم را برای بیش از 30 ساعت استفاده فراهم می­کنند. طول عمر باتری لیتیوم-یون بسته به استفاده، 4 تا 6 سال است و پس از این مدت عملکرد خود را از دست داده و باید تعویض گردد. در سمعک های شارژی لیتیوم یونی، محفظه باتری پلمپ است و تعویض باتری باید از طریق نمایندگی رسمی صورت گیرد.

  • باتری نقره-زینک

باتری نقره - زینک ظرفیت کمتری نسبت به باتری لیتیومی دارد اما با این حال انرژی سمعک را برای یک روز تامین می­کنند. در این نوع از سمعک های قابل شارژ، محفظه باتری پلمپ نشده و کاربر در صورت اتمام شارژ، می­تواند باتری سمعک را تعویض نماید. باتری نقره - زینک نسل قبلی باتری های سمعک شارژی است که امروزه به ندرت در این دسته از سمعک ها استفاده می­گردد. در حال حاظر اغلب برند ها از باتری های لیتیوم-یونی در سمعک های شارژی خود به کار می­برند.

در بخش های بعد، مزایا و معایب سمعک های شارژی و سپس نکاتی را بیان می­کنیم که شما را در خرید یک سمعک شارژی مناسب یاری می­کند.

مزایا و معایب سمعک شارژی

مزایا

  • عدم احتیاج به تعویض مکرر باطری(در نتیجه سمعک کمتر باز و بسته شده و خراب نمی­گردد.)
  • صرفه­ جویی در هزینه با کاهش خرید باتری سمعک
  • عدم وجود مشکلاتی نظیر پیدا نکردن باطری مختص سمعک خود
  • از بین رفتن خطر بلعیده شدن باتری های یکبار مصرف سمعک در بچه ها
  • سازگار با محیط­ زیست و کاهش ورود مواد مضر موجود در باتری ها به طبیعت

معایب

  • دسترسی نداشتن به برق در برخی اوقات و لزوم شارژ روزانه سمعک برای استفاده
  • گران­تر بودن سمعک های شارژی نسبت به بقیه مدل­ها
  • تنوع کمتر در سبک­های مختلف(سمعک­های شارژی اغلب در مدل­های پشت­گوشی و RIC موجود اند.)

نکاتی جهت خرید سمعک شارژی

قبل از هرچیز توصیه می­گردد برای خرید یک سمعک شارژی به نمایندگی های رسمی و کلینیک های معتبر مراجعه فرمایید. در مراکز مجاز شنوایی، آزمایشات شنوایی دقیقی صورت می­گیرد که با توجه به نتایج این آزمایشات، سمعک مناسب شما تجویز می­گردد. بعلاوه شنوایی شناس به شما می­گوید که با توجه به درجه کم ­شنواییتان، سمعک شارژی مناسب شما خواهد بود یا خیر. تنظیم سمعک و ارائه انواع لوازم جانبی نیز در این مراکز انجام می­گردد. در صورت تمایل می­توانید انواع لوازم جانبی سمعک را تهیه و بهره ببرید. این اکسسوری ها قابلیت هایی مانند کنترل از راه دور از طریق ریموت کنترل را برای شما فراهم می­کنند. در ادامه پس از انجام شنوایی سنجی و تجویز سمعک مناسب از طریق ادیولوژیست، سمعک شما تنظیم می­گردد؛ تنظیم سمعک باید دقیق و با نوترین دستگاه ها صورت گیرد تا عملکرد سمعک صحیح باشد و مشکل کم ­شنوایی شما را رفع کند. سمعک های شارژی که سال ساخت آنها نو است، دارای امکانات بیشتری نسبت به نسل های قبلی است و تکنولوژی های به کار رفته در آنها پیشرفته تر می­باشد؛ بنابراین در حین خرید به سال ساخت سمعک نیز توجه فرمایید. در آخر نکاتی را جهت استفاده بهینه سمعک، مدت زمان شارژ شدن آن و خدمات گارانتی سمعک از کلینیک خود دریافت نمایید.

کلینیک سمعک آلفا ارائه دهنده انواع سمعک شارژی حرفه ای

همانطور که اشاره کردیم، خرید سمعک باید از مراکز معتبر شنوایی صورت گیرد. کلینیک سمعک آلفا با بیش از 23 سال سابقه، نمایندگی رسمی فروش سمعک در تهران است. در این مرکز معتبر انواع سمعک در مدل های شارژی و باتری خور، پشت ­گوشی، داخل­ گوشی و نامرئی ارائه می­گردد که همگی از برترین برند های سمعک در جهان می­باشند. اگر قصد خرید سمعک شارژی برندهای زیمنس(سیگنیا) ، اتیکن، ویدکس، فوناک، ریساند و غیره را دارید، کلینیک تخصصی سمعک آلفا گزینه مناسبی است. در این کلینیک علاوه بر تجویز سمعک مناسب، آزمایشات و تست های شنوایی، تنظیم و تعمیر انواع سمعک و بعلاوه مشاوره درمانی نیز از طریق متخصصین مجرب و پرسنل حرفه ای به مراجعین گرامی ارائه می­گردد. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا تماس بگیرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 816

به "سمعک شارژی حرفه ای کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمعک شارژی حرفه ای کدام بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید