شروع فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، شروع فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر صورت می گیرد.

شروع فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر

ولی جهانی با اشاره به ساماندهی شهر تاریخی گسکر گفت: ساماندهی این شهر تاریخی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به بازدید رئیس کل دادگستری استان از این منطقه گفت: براساس تصمیم های اتخاذ شده در بازدید ماه گذشته مسئولین دادگستری مقرر شد در مدت کوتاهی ساماندهی این شهر تاریخی انجام شود.

او با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی شهر تاریخی گسکر به تصویب رسیده، اظهار کرد: این منطقه در حدود 163 هکتار است که 60 هکتار آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در تلاش هستیم که بقیه آن نیز به ثبت برسد.

جهانی با اعلام خبر آغاز عملیات ساماندهی منطقه گسکر گفت: برای پاکسازی و نصب تابلو در این منطقه قراردادی با پیمانکار بسته شده و فاز اول عملیات ساماندهی این منطقه آغاز شده است.

او با انتقاد از عدم همکاری منابع طبیعی استان گفت: بخشی از این اراضی در داخل جنگل هفت دغنان قرار داشته و مالکیت آن با منابع طبیعی استان گیلان است. اما با توجه به نقشه برداری و مستندسازی اجرا شده و ارسال آن به اداره کل منابع طبیعی انتظار ساماندهی و بازگشایی شهر تاریخی گسکر را در نوروز سال 1402 داریم.

جهانی با بیان اینکه شهر تاریخی گسکر به عنوان یکی از بزرگترین جاذبه های فرهنگی و گردشگری شمال کشور محسوب می شود، خاطر نشان کرد: شهر تاریخی گسکر در دهه 80 از طریق باستان شناسان مورد کاوش قرار گرفته و آثار تاریخی آن متعلق به دوره اسلامی بوده و اوج شهرنشینی در این منطقه مربوط به دوران صفویه است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 836

به "شروع فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید