متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش اول)

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مکان های متروکه اما دیدنی

دنیای عجیبی است. گاهی یک یک چند عامل ساده دست به دست هم می دهند و یک عنصر طبیعی، یک مکان قدیمی و حتی یک خانه مسکونی را چنان اسرارآمیز و عجیب و غریب می نمایند که فکرش را هم نمی توان کرد. دلایل جغرافیایی، شایعات، گاهی بدفهمی ها، گاهی تصورات و تخیلات و گاهی هم البته عواملی ماوراء طبیعی ممکن است منطقه ای را در دنیا به انزوا بکشاند. هر چند که این انزوا خود می تواند دلیلی بر ولع مردمان بر برداشتن پرده از راز و رمز ماجرا شده و چه بسا همین امر باعث هجوم افکار عمومی و حتی هجوم گردشگران خواهد شد. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این مکان های متروک را به شما معرفی نماییم. با خبرنگاران همراه باشید.

متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش اول)

جزیره هاشیما - ژاپن

جزیره متروک هاشیما (Hashima Island) معروف به جزیره ارواح، در 15 کیلومتری ناگازاکی کشور ژاپن واقع شده است. تنها چیزی که در این جزیره دیده می شود، ساختمان های بتنی فرو ریخته است. علت پیدایش این جزیره، استخراج معدن ذغال سنگ بوده است. گروه میتسوبیشی در سال 1890 به علت استخراج ذغال سنگ، این جزیره را مورد توجه قرار داد. آنها اولین ساختمان های بزرگی که تا به امروز در کشور وجود داشته است را در این جزیره بنا کردند. در آن موقع هزاران کارگر استخراج معدن در این ساختمان زندگی می کردند. اما در سال 1960 که نفت خام جایگزین ذغال سنگ شد، گروه میتسوبیشی مجبور شد کل پروژه را تعطیل کند و استخراج معدن در سال 1974 تعطیل شد. این مساله باعث شد ساکنان این جزیره به جای دیگری نقل مکان نمایند. این جزیره در مدت 35 سال به یک جزیره متروکه تبدیل شد تا اینکه در سال 2009 دولت ژاپن رفت و آمد به این جزیره را که جزیره ارواح نام گرفته بود را بازگشایی کرد.

ایستگاه مرکزی میشیگان، دیتروید - ایالات متحده امریکا

ساخت ایستگاه مرکزی میشیگان (Michigan Central Station) به اوایل دهه 1900 میلادی بازمی شود. در حالی که تعداد کارخانه های شهر دیتروید رو به افزایش بود و افراد زیادی در طول روز در شهر تردد می کردند، در سال 1910 به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر در زمینه حمل و نقل، ساخت یک ایستگاه قطار در دیتروید شروع شد و در سال 1913 ایستگاه مرکزی میشیگان با ابهت و عظمتی چشمگیر فعالیتش را شروع نمود. در ساخت ایایستگاه از برترین متریال ها من جمله سنگ مرمر ، برنز و …استفاده شد. اما چیزی نگذشت که با رشد صنعت حمل و نقل، فراگیر شدن پرواز، ساخته شدن اتوبان ها و راحت شدن استفاده از اتومبیل، تعداد مسافران این ایستگاه روز به روز کاهش یافت تا این که 5 ژانویه سال 1988 ، قطار شماره 353 آخرین قطاری بود که از این ایستگاه گذر کرد. و این شروعی بود برای متروک شدن این ایستگاه زیبا. تنها چیزی که امروز در این ایستگاه می توان مشاهده کرد جدال میان فنا و ادامه زندگی است. هنوز تصمیم روشنی برای آیند ه این ایستگاه گرفته نشده است و نبرد بین تخریب و بازسازی آن همچنان ادامه دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 آبان 1403 بروزرسانی: 30 آبان 1403 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 1059

به "متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید