مقاله: آشنایی با فستیوال روز مردگان در مکزیک (The Day of the Dead)

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، اگرچه این فستیوال در سرتاسر کشور مکزیک برگزار می شود اما در بعضی منطقه ها این جشن با شور و حرارت بیشتری برگزار می شود. بنابراین اگر دوست دارید در این فستیوال عجیب و جالب شرکت کنید می توانید به این منطقه ها سفر کنید: ووهاکا (Oaxaca) مرکز استان جنوبی به همین نام است که جشن روز مردگان را به کارناوالی باشکوه و تماشایی تبدیل نموده است. با این حال، دو شهر دیگر مکزیک که این فستیوال را به برترین شکل برگزار می نمایند و معروفیت بیشتری دارند شهرهای پاتسکوارو (Pátzcuaro) در استان Michoacán و سن آندره (San Andrés Mixquic) در مکزیکو سیتی هستند.

مقاله: آشنایی با فستیوال روز مردگان در مکزیک (The Day of the Dead)

همان طور که گفتیم جشن روز مردگان در سه روز برگزار می شود و هر روز معنا و مفهوم ویژه ای دارد. روز اول نوامبر به بچه ها درگذشته اختصاص دارد و به نام روز بیگناهان یا روز فرشته های کوچک معروفیت دارد. در این روز اسباب بازی ها و شیرینی و آبنبات های مختلف روی قبر بچه ها فوت شده و همین طور در مکان ویژه مردگان در منزل قرار داده می شود تا ارواح بچه ها را مسرور نمایند.

این شهر که در فاصله 2 ساعت از شهر مکزیک واقع شده است شاید بیشتر مورد استقبال گردشگران خارجی قرار می گیرد. جشن روز مردگان در این شهر بسیار باشکوه و تماشایی برگزار می شود و مراسم آماده سازی برای این جشن از ماه ها قبل صورت می گیرد. گورستان سن آندره مرکز اصلی برگزاری جشن است و تمام مردم شهر و همینطور گردشگران برای شرکت در جشن به این گورستان می آیند. خانواده ها دور قبرهای عزیزانشان جمع می شوند و با قرار دادن گل و روشن کردن شمع تا صبح را در کنار اقوام مرحومشان سپری می نمایند.

منبع مقاله: آشنایی با فستیوال روز مردگان در مکزیک (The Day of the Dead)

انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 514

به "مقاله: آشنایی با فستیوال روز مردگان در مکزیک (The Day of the Dead)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با فستیوال روز مردگان در مکزیک (The Day of the Dead)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید