ورودی های سواحل مازندران مسدود شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، طبق اعلام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با توجه به شروع موج تازه شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 در استان، تمام ورودی های سواحل بسته شده است.

ورودی های سواحل مازندران مسدود شد

علی رجبی وندچالی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از راه های ورود به سواحل دریای خزر در این استان اطلاع داد. رجبی دراین باره توضیح داد که فرمانداری های شهرستان های ساحلی با نصب بنر و پارچه نوشته در مبادی ورودی به ساحل، این موضوع را اطلاع رسانی نموده اند و ضروری است شهروندان از حضور در سواحل به خاطر اجرا نشدن طرح دریا خودداری نمایند.

وی در این رابطه چنین شرح داد:

با هدف کنترل بیشتر و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران به سواحل دریا، ناجیان غریق و ماموران انتظامی و هلال احمر علاوه بر حضور در منطقه های که طرح دریا قبلا اجرا می شد، در دیگر نقاط حادثه خیز نیز حضور دارند تا اجازه ندهند کسانی که بدون توجه به بسته بودن ساحل وارد این منطقه می شوند، وارد آب شوند.

رجبی وندچالی تعداد منطقه ها حادثه خیز شناسایی شده در سواحل مازندران را 376 نقطه اعلام نمود و گفت:

این منطقه ها که با نصب تابلو تعیین شده اند، برای شنا خطرناک هستند و ورود به آب و شنا کردن در این منطقه ها ممنوع است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران در باره شرایط طرح دریا در منطقه های که از اوایل تیر ماه دایر شده بود، گفت:

در پی موج تازه کرونا، تمامی این طرح از اوایل هفته جاری تعطیل شده اند و تعیین نیست تا چه زمانی باید تعطیل بمانند.

وی اضافه نمود:

طرح دریا سال جاری تنها در بعضی شهرهای مازندران از جمله ساری، بابلسر، رویان، نوشهر و فریدون کنار از اول تیر ماه اجرا شد و قرار بود از نیمه دوم هم در بقیه شهرستان ها فعال گردد که با توجه به وضع موجود متوقف شده است.

او ادامه داد:

در منطقه های از مجریان طرح دریا نسبت به استقرار چادر اقدام نموده بود، با شیوع موج تازه کرونا و با هدف جلوگیری از ورود مردم به دریا در حال جمع آوری آن ها هستند.

رجبی وندچالی از حضور حدود 700 ناجی غریق و بعلاوه 500 نفر از ماموران انتظامی و هلال احمر در نوار ساحلی استان اطلاع داد و گفت:

با افزایش تعداد ناجیان غریق در روزهای آینده با یاری فرمانداران در سایر شهرها، تعداد این نیروها به حدود 900 نفر افزایش می یابد تا از ورود مردم به دریا جلوگیری و در صورت بروز حوادث احتمالی، امدادرسانی نمایند.

وی از مسافران و گردشگران خواست با توجه به شروع موج تازه شیوع ویروس کرونا تا حد امکان به مازندران سفر ننمایند و در صورت ورود به سواحل این استان از ورود به دریا خودداری نمایند تا سلامت خود و دیگران را با خطر روبرو ننمایند.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ورود مردم بومی و مسافران به داخل دریا، خطر شیوع ویروس کرونا را بیش از پیش افزایش می دهد، گفت:

طبق آنالیز های علمی، در صورت ورود فرد کرونایی به داخل دریا، دیگر افراد باید حداقل 4/5 از او فاصله بگیرند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

پیش تر نیز استاندار مازندران با اشاره به سرعت بالای شیوع موج پنجم کرونا در استان، از ممنوعیت شنا در سواحل مازندران و طرح دریا اطلاع داده بود.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 673

به "ورودی های سواحل مازندران مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی های سواحل مازندران مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید