خاتمه عمر مریخ نشین اینسایت؟ شاید این آخرین عکس کاوشگر مریخ ناسا که ارسال شده (طراحی سایت)

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، کاوشگر مریخ Insight ناسا با فرستادن عکسی با چشم اندازی باز از گرد و غباری یک دشت گدازه ای مریخ، چشم انداز ای که در در فاصله 87 میلیون کیلومتری ما واقع شده است، ممکن است آخرین نمای خود از سیاره سرخ را برای ما ارسال نموده باشد.

خاتمه عمر مریخ نشین اینسایت؟ شاید این آخرین عکس کاوشگر مریخ ناسا که ارسال شده (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

این مریخ نشین در اوایل سال 2019 جمع آوری داده ها را شروع کرد و درک ما از درون مریخ را متحول کرد. اما اکنون پانل های خورشیدی آن با گرد و غبار پوشیده شده است، انرژی آن رو به اتمام است و خاموش شدن Mars InSight نزدیک و احتمال دارد.

البته دانشمندان می دانستند چنین اتفاقی خواهد افتاد. ناسا در ماه مه اظهار داشت که عملیات علمی InSight احتمالاً تا سرانجام سال متوقف خواهد شد. اما اکنون واقعیت تلخ در راه است و ما باید با یکی دیگر از پیشگامان مریخ خداحافظی کنیم.

ناسا در توییتی فاش کرد که این احتمالاً آخرین تصویری است که از InSight می بینیم، زیرا قدرت آن برای انتقال داده های بزرگ بسیار کم شده.

برخلاف سایر آزمایشگاه های روباتیکی که مریخ را کاوش می نمایند، مانند کنجکاوی و استقامت، InSight یک مریخ نورد نیست. فرودگر مریخ، زمانی که مستقر شد، در یک نقطه در مریخ، در مرز بین ارتفاعات جنوبی و متاطق پست تر و هموارتر فرود آمد. اینسایت مجهز به مجموعه ای از ابزار های طراحی شده برای نظارت بر فعالیت های درونی مریخ بود کشف کرد که مریخ آنقدر که ما مدت ها تصور می کردیم مرده نیست.

اینسایت بود که کشف کرد غوغایی در درون مریخ با توجه به فعالیت لرزه ای و احتمالاً آتشفشانی برپا است. این اطلاعات به دلایل متعددی باورنکردنی است.

ابزار های اینسایت بعلاوه به مقدار کافی حساس بوده اند تا برخورد شهاب سنگ ها به مریخ را شناسایی نمایند. این اطلاعات می تواند به دانشمندان یاری کند تا تاریخچه برخورد مریخ را بهتر درک نمایند - تاریخی که می تواند به شرح بعضی از ویژگی های زمین شناسی و جوی این سیاره یاری کند.

فعالیت آتشفشانی مریخ پیامد های باورنکردنی دارد. مریخ خیلی سرد و جو آن بسیار نازک است. اینها مانع می شوند آب مایع روی سطح آن جمع گردد، به این معنی که حیات آنطور که ما می دانیم نمی تواند در آنجا زنده بماند. اما اگر فعالیت های آتشفشانی در مریخ وجود داشته باشد، این گرمایش داخلی ممکن است از یخ زدن دریاچه های زیرسطحی جلوگیری کند و محیطی را فراهم کند که از نظر تئوری حیات میکروبی در آن زنده بماند.

بنابراین، با وجود عمر 4 ساله InSight ، این آزمایشگاه فراسیاره ای به ما امکان داد که تصور کنیم مریخ بسیار متفاوت تر از سیاره پوشیده گرد و غبار، بی ثمر یا یخ زده است.

مریخ نورد فرصت ناسا در سال 2019 نیز چنین سرنوشتی را تجربه کرد، یعنی لایه ضخیمی از غبار پوشش پانل های خورشیدی را پوشاند. خوشبختانه، لازم نیست نگران کنجکاوی و فرصت باشیم: هر دو مریخ نورد از واپاشی رادیواکتیو پلوتونیوم نیرو می گیرند و تا زمانی که این انرژی وجود دارد، کاملا خانوش نمی شوند.

InSight هنوز کاملاً خاموش نشده . ناسا تا زمانی که ممکن است به برقراری تماس ادامه خواهد داد. اما سرانجام عمرش نزدیک است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 876

به "خاتمه عمر مریخ نشین اینسایت؟ شاید این آخرین عکس کاوشگر مریخ ناسا که ارسال شده (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه عمر مریخ نشین اینسایت؟ شاید این آخرین عکس کاوشگر مریخ ناسا که ارسال شده (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید