چرا داشتن پاوربانک لازم است؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، همه ما خریدهایی انجام داده ایم که از آن ها پشیمان شده ایم، مخصوصا وقتی صحبت از گجت ها در دنیای فناوری می گردد؛ اما یک گجت هست که بسیار مقرون به صرفه، کاربردی و ضروری است و ارزش آن در هنگام استفاده بیشتر هم ثابت می گردد: شارژر همراه (پاوربانک).

چرا داشتن پاوربانک لازم است؟

مانند همه باتری ها، عمر پاوربانک هم محدودیتی دارد. و از طرفی فناوری پیشرفت می نماید، بنابراین فرسودگی یک امر قطعی است. اگر در کشو بگردید، ممکن است یک پاوربانک قدیمی 1000 میلی آمپر ساعتی داشته باشید که ده سال پیش برای شارژ کردن یک گوشی کافی بود اما همه چیز از آن موقع پیشرفت زیادی داشته است و داشتن یک شارژر همراه مدرن با ظرفیت مناسب، در کارهای روزانه ضروری است.

شارژرهای همراه بسیار مقرون به صرفه هستند و کاربردهای زیادی دارند. بنابراین نه تنها باید صاحب یک پاوربانک باشید، بلکه بهتر است مجموعه ای مناسب از آن ها را در اختیار داشته باشید.

در اینجا بر اساس توصیه های Review Geek به ضرورت های داشتن پاوربانک (شارژر همراه) می پردازیم. دلایلی که حتما شما هم تا کنون با آن ها روبرو شده اید.

لیست محتوا

می تواند شما را در شرایط اضطراری نجات دهد

عملکرد گجت های دیگر را افزایش می دهد

بسیار مقرون به صرفه هستند

گاهی کوچک تر بهتر است

چند پاوربانک با ظرفیت و قیمت مناسب

شارژر همراه بی سیم سامسونگ مدل EB-U1200 با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

شارژر همراه انکر مدل PowerCore Slim A1229 با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

شارژر همراه وایرلس شیائومی مدل WPB15PDZM با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

شارژر همراه انکر مدل A1363H11 با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

شارژر همراه باسئوس مدل Qpow ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

می تواند شما را در شرایط اضطراری نجات دهد

هر چقدر باتری های تلفن های هوشمند مدرن پیشرفته باشند، استفاده زیاد باعث می گردد که شارژ بیشتر تلفن ها در کمتر از یک روز بسیار کاهش یابد. بدتر از آن، مواقعی وجود دارد که ممکن است خانه را ترک کنید و فراموش نموده باشید که شب قبل گوشی خود را شارژ کنید. یا در یک سفر طولانی ممکن است با یک گوشی هوشمند خالی از شارژ تنها بمانید!

اما یک پاوربانک می تواند شخص شما را در چنین شرایطی نجات دهد. پاوربانک هایی با ظرفیت حدود 10000 میلی آمپر ساعت می توانند گوشی های معمولی را دو بار پیش از خالی شدن، شارژ نمایند. بعلاوه بسیار کوچک و قابل حمل هستند.

پاوربانک های بسیار قابل حمل 5000 میلی آمپر ساعتی هم وجود دارند که بیشتر گوشی ها به یاری آن ها می توانند به شارژ کامل برسند. هر کدام از این پاوربانک ها بدون زحمت در یک کوله پشتی، کیف پول یا حتی یک جیب قرار می گیرند. با این حال، باید یک کابل شارژ هم داشته باشید چون پاوربانک های مقرون به صرفه تر معمولا گزینه شارژ بی سیم ندارند. پاوربانک هایی هم که فقط درگاه USB-C یا لایتنینگ دارند، وجود دارد اما بهتر است امکانات خود را محدود نکنید.

شما احتمالا در موقعیتی قرار خواهید گرفت که می توانید به سایر افراد در صورت احتیاج به شارژ سریع یاری کنید. مثلا ممکن است شخص همراه شما اغلب با خالی شدن باتری گوشی روبرو گردد یا ایستگاه های شارژ در مکان های عمومی خراب باشند. در این شرایط وجود یک پاوربانک یاری نماینده خواهد بود.

به هر حال احتمال قطعی برق وجود دارد. ممکن است خانه شما برق نداشته باشد، اما تلفن شما می تواند شما را با دوستان و اقوام در تماس نگه دارد. حتی اگر رخدادهای طبیعی مانند طوفان یا زمین لرزه خسارت زیادی به بار آورند، اینترنت تلفن شما احتمالا همچنان کار می نماید. این یک راه نجات حیاتی است و مجموعه ای از پاوربانک های کاملا شارژ شده می توانند در این شرایط یاری نماینده باشند.

عملکرد گجت های دیگر را افزایش می دهد

یک شارژر همراه می تواند به ترمیم یا بهبود سایر دستگاه هایی که مشکل باتری دارند هم یاری کند. اگر تلفن همراه قدیمی شما فقط چند ساعت می تواند شارژ نگه دارد، یک پاوربانک به عملکرد آن یاری خواهد نمود. به همین ترتیب، اگر از علاقه مندان به واقعیت مجازی هستید و نشست های طولانی در Meta Quest را دوست دارید، یک پاوربانک راهی عالی برای طولانی تر کردن نشست بازی شما به صورت بی سیم است. همین موضوع در خصوص دسته های پلی استیشن و ایکس باکس هم صدق می نماید. اگر باتری یدکی ندارید و نمی خواهید سیمی را در اتاق بکشید، پاوربانک می تواند دسته بازی را تا زمانی که ضروری است، شارژ نگه دارد.

علاوه بر این چیزهای دیگری هم هستند که برای کار با پاور بانک ها طراحی شده اند. بسیاری از چمدان ها، کوله پشتی ها و حتی کاپشن ها دارای سیم ها و محفظه هایی هستند که برای نگهداری پاوربانک طراحی شده اند. به سادگی یک پاوربانک کاملا شارژ شده را به کابل USB در چنین محفظه هایی وصل کنید تا یک درگاه مناسب در جایی روی کیس، کیف یا کت داشته باشید و بتوانید از آن برای شارژ دستگاه خود بهره ببرید. بعلاوه گجت های مخصوصی وجود دارند که می توانند اشیایی مانند اپل واچ را در لحظه شارژ نمایند.

مواردی مانند سفر، کمپینگ و پیاده روی را هم باید در نظر بگیرید. پنل های خورشیدی قابل حمل عالی نیستند، اما همراه داشتن چند پاوربانک می تواند به شارژ دستگاه های ضروری مانند چراغ قوه، ساعت های هوشمند و ابزارهای مسیریابی شما یاری کند.

شاید تعجب آور باشد که پاوربانک می تواند شما را گرم هم نگه دارد. امروزه بعضی از کت ها و ژاکت های گرم شونده با رشته های الکتریکی که از میان آن ها می گذرد، در دسترس هستند و با اتصال یک پاور بانک و فشردن یک دکمه می توانید بخاری شخصی خود را روی بدنتان داشته باشید.

بسیار مقرون به صرفه هستند

این روزها پول ارزش خود را از دست داده است و هنگامی که سعی می کنید پول نقد پس انداز کنید، لوازم الکترونیکی غیرضروری ممکن است اولین چیزی باشد که باعث خرج کردن آن می گردد! با این حال، پاوربانک واقعا گران نیست و ارزش زیادی برای هزینه کردن نسبتا معقول دارد که این امکان را فراهم می نماید تا یک شارژر همراه باکیفیت را با قیمت مناسبی از یک برند معتبر تهیه کنید.

پاوربانک ها حتی هنگام تخفیف های شگفت انگیز مقرون به صرفه تر هم می شوند. در بعضی موارد می توانید بین 25 تا 50 درصد تخفیف بگیرید. بنابراین مناسبت هایی مانند نوروز، شب یلدا، آدینه سیاه و رویدادهای فروش پس از تعطیلات، زمان ایدئالی برای خرید این گجت هستند.

پاوربانک بعلاوه چیزی نیست که چند تای آن را همراه داشته باشید. اگر فقط یک پاوربانک دارید، شاید شارژ کردن آن را فراموش کنید و در صورت احتیاج نتوانید از آن بهره ببرید. اما اگر چندین پاوربانک دارید و آن ها را در یک منطقه تعیین نگه می دارید، احتمالا حداقل یکی از آن ها شارژ می گردد، چون تعداد پاوربانک های زیاد با شارژ کم، به شما یادآوری می نماید که آن را که می خواهید بعدا بهره ببرید، اکنون به برق وصل کنید.

گاهی کوچک تر بهتر است

به این هم توجه داشته باشید که در بیشتر موارد با چندین پاوربانک کوچک تر بهتر از یک شارژر همراه بزرگ کار می کنید. داشتن یک بانک 40000 میلی آمپر ساعتی که می تواند برای لپ تاپ استفاده گردد یا یک گوشی را هشت بار شارژ کند، ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع خود را با یک گجت بزرگ محدود می کنید.

حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد، چندین پاوربانک کوچک تر، در حالت ایدئال با ظرفیت حدود 10000 میلی آمپر ساعت یا بیشتر، کاربردی تر خواند بود. به احتمال زیاد حداقل یکی از آن ها شارژ کافی دارد. به ویژه که می توانید هنگام استفاده از یکی، دیگری را به شارژ بزنید.

بحث دیگر موضوع قابل حمل بودن است. باتری های بزرگ تر وزن زیادی دارند و نمی توان آن ها را به راحتی پاوربانک کوچک تر با خود حمل کرد. وزن ممکن است در ابتدا زیاد به نظر نرسد، اما پس از مدتی که کیف خود را با پاوربانک بزرگ درون آن حمل کردید، متوجه خواهید شد؛ مخصوصا اگر این کیف دارای دستگاه های دیگری مانند لپ تاپ و تبلت هم باشد. بعلاوه استفاده از پاوربانک های بزرگ تر از 27000 میلی آمپر ساعت در هواپیما ممنوع است و بنابراین سفر با همراه داشتن آن ها را سختتر هم می نماید.

نگه داشتن چند پاوربانک هیچ آسیبی به شما نمی رساند. درست مانند یک ابزار همه کاره یا یک ساعت هوشمند است. این ها زندگی را آسان تر می نمایند. اگر ندارید، از تأثیر آن ها بی خبر هستید، اما وقتی دارید متعجب خواهید شد که چگونه بدون آن ها فعالیت داشته اید.

اما چرا فقط از یکی بهره ببرید؟ همان طور که گفته شد، بهتر است چند پاوربانک داشته باشید. اگر از قبل چندین پاوربانک مختلفی دارید، آن ها را نگه دارید اما اگر فقط یکی در اختیار دارید و شرایط تخفیف وجود داشت یا کمی پول دردسترس دارید، خوب است به فکر باشید و یک شارژر همراه مناسب به مجموعه خود اضافه کنید.

بنابراین پیش از اینکه واقعا در شرایط اضطراری گیر کنید، باید یک ذخیره باتری مناسب در اختیار بگیرید و هر چه تعداد بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که در زمان احتیاج، آماده و در دسترس باشند.

چند پاوربانک با ظرفیت و قیمت مناسب

شارژر همراه بی سیم سامسونگ مدل EB-U1200 با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

این شارژ از برند معتبر سامسونگ ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت دارد که به وسیله یک باتری لیتیوم-یونی تأمین می گردد و می تواند برای شارژ کامل گوشی بین 2 تا 3 بار مناسب باشد. شارژر EB-U1200 دارای دو سیستم شارژدهی است که شامل شارژ باسیم USB 2.0 و شارژ بی سیم می گردد.

شارژر همراه انکر مدل PowerCore Slim A1229 با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

این شارژر همراه همان طور که از نام آن پیداست بسیار کوچک و سبک است و با وزن تنها 206 گرم و ابعاد 14.9 در 6.8 در 1.4 سانتی متر، به راحتی حتی در جیب جا می گردد. برای شارژ کردن از ورودی USB-C بهره می برد و طی زمان حدود 4 ساعت به طور کامل شارژ می گردد.

شارژر همراه وایرلس شیائومی مدل WPB15PDZM با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک شیائومی دارای دو پورت خروجی و یک شارژر بی سیم است و بدین ترتیب امکان شارژ هم زمان سه دستگاه را فراهم می نماید. این گجت بعلاوه مجهز به فناوری شارژ سریع و چندین فناوری حفاظتی برای جلوگیری از شارژ بیش از حد، تخلیه بیش از حد، گرمای بیش از حد و اتصال کوتاه در هر شرایط کاری است.

شارژر همراه انکر مدل A1363H11 با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

این شارژر همراه از برند انکر، در عین داشتن ظرفیت بالا، وزن پایینی دارد که آن را گزینه ای عالی برای شرایط مختلف از جمله سفر تبدیل می نماید. با بهره گیری از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 در مدت کوتاهی دستگاه شما را به شارژ کافی می رساند. این گجت بعلاوه این محصول از یک فناوری با نام مولتی پروتکت (MultiProtect) برای محافظت از گوشی در مقابل خطرات الکترونیکی بهره می برد.

شارژر همراه باسئوس مدل Qpow ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

اگر در کنار ظرفیت بالا جذابیت ظاهری پاوربانک هم برای شما اهمیت دارد این شارژر همراه باسئوس گزینه خوبی برای شماست که در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش فراوری شده است. پاوربانک Qpow سه خروجی دارد که یکی از نوع USB، یکی از نوع USB-C که هم به عنوان ورودی و خروجی کاربرد دارد و علاوه بر این دارای ورودی لایتنینگ هم هست.

پرسش های متداول درباره داشتن پاوربانک

آیا داشتن چندین پاوربانک ضروری است؟

نمی توان گفت که داشتن چند پاوربانک ضروری است اما این چیزی است که تا تجربه نکنید متوجه اهمیت آن نمی شوید. اینکه همواره یک باتری کامل آماده به کار در اختیار داشته باشید در بسیاری مواقع شما را نجات خواهد داد.

پاوربانک با ظرفیت بالا چقدر کاربردی است؟

همان طور که در این مقاله اشاره شد، اگر در پی تهیه پاوربانک با ظرفیت بالا هستید، بهتر است بیشتر فکر کنید. این پاوربانک ها کاربری های خاصی دارند و جابه جایی آن ها سخت است. بنابراین خوب است به جای خرید یک پاوربانک با ظرفیت خیلی بالا، چند پاوربانک با ظرفیت معمولی تهیه کنید تا هم احتمال شارژ داشتن آن ها در هنگام احتیاج افزایش یابد و هم امکان حمل آسان تر آن ها را داشته باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 925

به "چرا داشتن پاوربانک لازم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا داشتن پاوربانک لازم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید