چگونه مشکل زردی نمایشگر آیفون را رفع کنیم؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، بسیاری از ما، گاهی اوقات از اندازه زیاد نور زرد صفحه نمایش آیفون خود خسته می شویم و به نوعی در بعضی آیفون ها، این مورد کلافه نماینده است. در چنین مواردی، افراد تصور می نمایند که قابلیتی به نام Night Shift روشن است و با خاموش کردن آن، تمام مشکل حل می گردد. تصور جمله قبل، چندان هم درست نیست و تنها یکی از راه های حل این مشکل است. در واقع ما به سراغ این موضوع رفتیم، چون مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون 12، افراد در خصوص وجود مسئله ای در صفحه نمایش آیفون 12 صحبت می کردند. این مشکل زیادی نور زرد در صفحه نمایش آیفون بود!

چگونه مشکل زردی نمایشگر آیفون را رفع کنیم؟

پس در واقع، در سری های دیگر آیفون، تنظیم نور زرد صفحه نمایش راحت تر است، اما در خصوص آیفون های سری 12، باید بیشتر صحبت کنیم. موضوع اصلی این مقاله خبرنگاران مگ، آموزش حل مشکل زردی صفحه نمایش آیفون (مخصوصا سری 12) است. پس اگر شما هم با این نور مشکل دارید و دوست دارید که آن را به درستی تنظیم کنید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید. در ادامه یک عکس از نور طبیعی صفحه نمایش آیفون، در کنار آیفونی که نور زرد صفحه نمایش آن زیاد است، به شما نمایش می دهیم.

آیا مشکل از True Tone یا Night Shift است؟

ابتدا بهتر است که مفهوم دو کلمه بالا را برای شما به صورت خلاصه شرح دهیم:

الف) True Tone

یکی از ویژگی های آیفون، آیپد و حتی مک، True Tone است که رنگ و روشنایی صفحه را متناسب با نور محیط، برای شما تغییر می دهد. در واقع عملکرد این آپشن به شکلی است که شما راحت تر بتوانید از تلفن همراه خود بهره ببرید و کم ترین آسیب به چشمان شما وارد گردد.

مشکل True Tone این است که می تواند باعث ایجاد رنگ زرد روی صفحه نمایش آیفون شما گردد. یکی از راه های برطرف و تنظیم این مشکل، خاموش کردن گزینه True Tone است. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Display & Brightness را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید وارد بخش True Tone شوید و آن را خاموش کنید تا بتوانید اندازه زردی صفحه نمایش خود را تست کنید.

ب) Night Shift

در واقع، Night Shift تنظیمی است که نور آبی صفحه آیفون را فیلتر می نماید. علت این امر، آسیب نور آبی به خواب (خوب و درست) انسان است. برای خاموش کردن این گزینه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد Settings یا همان تنظیمات شوید.
  • در این مرحله، باید گزینه Display & Brightness را انتخاب نمایید.
  • سپس روی Night Shift ضربه بزنید و آن را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می گردد، شما امکان خاموش و یا روشن کردن Night Shift را دارید.

حال شما باید دو مورد بالا را خاموش و روشن کنید و اندازه زردی رنگ صفحه نمایش خود را بسنجید. اگر شما آیفون از سری 12 دارید و با انجام مراحل بالا مشکل شما برطرف نشد، در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا راه چاره هایی، ویژه تلفن همراه شما ارائه کنیم.

چگونه مشکل نور زرد صفحه نمایش آیفون های سری 12 را برطرف کنیم؟

اگر با وجود خاموش کردن True Tone و روشن نبودن Night Shift متوجه شدید که نمایشگر آیفون شما هنوز رنگ زرد زیادی دارد، ممکن است آیفون شما تحت تاثیر مشکل صفحه زرد آیفون 12 قرار گرفته باشد. در این شرایط ما چند راه پیشنهادی دیگر مختص شما داریم:

الف) آیفون خود را آپدیت کنید

در بسیاری از موارد، اپل با ارائه آپدیت های نرم افزاری اقدام به برطرف مسائل کاربران و از بین بردن باگ ها می نماید. همواره سعی کنید که نسخه ios خود را آپدیت نگه دارید. برای مثال در تابستان سال 2020، بسیاری از کاربران از رنگ سبز نمایشگر آیفون سری 11، به خصوص در محیط های تاریک شکایت داشتند، اما این مورد، یک خطای نرم افزاری مربوط به iOS 13.5 بود. اگر با انجام این مورد مشکل شما حل نشد، به سراغ موارد بعدی بروید.

ب) Colour Tint را تغییر دهید

برای ایجاد تغییرات در بخش Colour Tint، باید مراحل زیر را طی کنید که عبارتند از:

  • وارد بخش تنظیمات شوید.
  • Accessibility را انتخاب نمایید.
  • سپس وارد بخش Display & Text Size شوید.
  • حال باید Colour Filters را انتخاب کنید.
  • شرایط آن را به حالت روشن تغییر دهید.
  • در ادامه وارد بخش Colour Tint شوید.
  • در این بخش دو دکمه با عناوین Hue و Intensity وجود دارد.
  • شما باید دکمه های عناوین بالا را به سمت راست و چپ بکشید تا اندازه نور زرد در صفحه نمایش شما کاهش پیدا کند.

ج) White Point را کاهش دهید

شما بعلاوه می توانید این گزینه را نیز که در بخش Display & Text Size وجود دارد، امتحان کنید. شما می توانید آن را روشن کنید و دکمه زیر آن را به قدری به سمت راست و چپ بکشید تا به نور مورد نظر خود برسید.

د) با اپل و پشتیبانی آن در ارتباط باشید

اگر باز هم با انجام مراحل بالا، تغییری در اندازه زردی نور آیفون سری 12 خود مشاهده نکردید، باید به نمایندگی اپل برای برطرف این مشکل مراجعه کنید؛ که البته هیچ نمایندگی رسمی از اپل در ایران وجود ندارد! بعلاوه می توانید با پشتیبانی اپل به وسیله ایمیل نیز در ارتباط باشید تا شاید راهی را پیش پای شما بگذارند.

جمع بندی

در مقاله بالا، دغدغه بسیاری از صاحبان آیفون را آنالیز کردیم و کوشش کردیم تا برای برطرف و تنظیم این مشکل، راه چاره های خوبی را ارائه کنیم. بیشتر مدل های آیفون، با انجام مراحل بالا می توانند اقدام به تنظیم نور زرد صفحه نمایش آیفون خود نمایند. همان طور که در مقاله نیز خواندید، بعضی از کاربران آیفون های سری 12 ممکن است که نتوانند مشکل خود را برطرف نمایند، که در این شرایط باید به نمایندگی اپل مراجعه نمایند، تا شاید مشکل آن ها حل گردد. بعلاوه اگر شما نیز راه چاره خاصی برای برطرف این مشکل پیدا کردید و ما آن را در بالا ذکر نکردیم، می توانید آن را برای ما بنویسید.

آیا شما با استفاده از مراحل بالا توانستید مشکل نور زرد صفحه نمایش آیفون خود را برطرف و تنظیم کنید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: macworld

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 603

به "چگونه مشکل زردی نمایشگر آیفون را رفع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مشکل زردی نمایشگر آیفون را رفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید