کشف یک کفش 3000 ساله در نزدیکی یک رودخانه در بریتانیا

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، کشف یک کفش 3000 ساله در نزدیکی یک رودخانه در بریتانیا صورت پذیرفت.

کشف یک کفش 3000 ساله در نزدیکی یک رودخانه در بریتانیا

مردی که اخیرا در کنار ساحل رودخانه ای در شمال کنت کاوش میکرد، کفشی را پیدا کرد که قدیمی ترین کفشی است که تا به امروز در خاک بریتانیا پیدا شد. آزمایش های تاریخ سنجی کربن ثابت کردند که این شی چرمی پوسیده تقریبا 3000 سال قدمت دارد و زمانی بین سالهای 888 تا 781 قبل از میلاد ساخته شده است.

باتوجه به قدمت این کفش، باستان شناسان نتیجه گرفته اند که این کشف چیزی شبیه به یک معجزه است. این کفش باستانی که احتمالاً متعلق به یک کودک نوپا بوده، در حالی کشف شد که در فضای باز برای کسانی که از نزدیک آن عبور میکردند، کاملا قابل مشاهده بود.

در 17 سپتامبر 2022، تاملینسون و همکار باستان شناسش امیلی براون در حال قدم زنی در کنار رودخانه های کنت در جست و جوی آثار ارزشمندی بودند که ممکن است در امتداد کناره های ساحل بیرون آمده باشند. ممکن است یک شخص عادی از کنار کفش رد شده باشد، بدون اینکه متوجه آن شده باشد یا حتی اگر متوجه آن شده باشد نسبت به آن بی اهمیت بوده است اما تاملینسون در جست و جوی اشیای غیرعادی بود و کفش کهنه بلافاصله توجه او را جلب کرد.

تاملینسون و براون چرم این کفش را به دقت بررسی کردند و سعی کردند قدمت آن را تخمین بزنند. باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد این یک اثر باستانی متعلق به اوایل قرون وسطی است. به این معنی که ممکن است حدود 1000 سال پیش در رودخانه افتاده باشد.

تاملینسون که انتظار داشت بررسی به روش تازه نتیجه مشابهی داشته باشد، این کفش را به مرکز تاریخ سنجی کربن در اسکاتلند فرستاد. اما زمانی که آزمایشگاه پنج هفته بعد نتایج را آشکار کرد، تاملینسون بسیار غافلگیر شد؛ چرا که متوجه شد قدمت این کفش دست کم 2000 سال بیش تر از چیزی است که پیش تر تصور میشد.

اکنون این اثر تاریخی به عنوان قدیمی ترین کفشی شناخته می شود که تا به امروز در بریتانیا کشف شده است. این عنوان پیش تر به کفش 2000 ساله ای تعلق داشت که در سال 2005 در همین کشور کشف شد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 909

به "کشف یک کفش 3000 ساله در نزدیکی یک رودخانه در بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک کفش 3000 ساله در نزدیکی یک رودخانه در بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید