240 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 240 هزار تن خرما از اواخر خرداد تا به امروز از سطح نخلستان های جنوب این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

240 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی گفت: برداشت خرما اواخر خرداد از سطح 49 هزار و 718 هکتار از نخلستان های منطقه ها جنوبی سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه آغاز و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان به سرانجام می رسد.

وی بیان نمود: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت 28 هزار و 400 هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت 22 هزار و 500 هکتار بیشترین نخلستان های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 41 درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از 62 هزار و 914 هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان 49 هزار و 718 هکتار بارور بوده و سالانه 275 هزار تن انواع خرما در این استان فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

شهرکی گفت: خرمای فراوری شده سیستان و بلوچستان علاوه بر استان های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می گردد.

وی با بیان اینکه بیشترین نخلستان های سیستان و بلوچستان در شهرستان های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است اضافه نمود: کشت خرما در استان زمینه اشتغال افزون بر 40 هزار نفر را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 579

به "240 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "240 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید