اذعان آلمان به نسل کشی در نامیبیا

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرگزاری خبرنگاران- آلمان برای نخستین بار به نسل کشی دو قبیله هررو و ناما در دوره نخست استعمار نامیبیا اذعان کرد.

اذعان آلمان به نسل کشی در نامیبیا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه ای بیان نمود: ما حالا این رویداد ها را که از دیدگاه امروز نسل کشی تلقی می شود ، به رسمیت می شناسیم.

وی در این بیانیه از دستیابی به یک توافق با نامیبیا پس از پنج سال مذاکرات سخت درباره اتفاقاتی که در این کشور روی داده است، استقبال کرد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: با توجه به مسئولیت تاریخی و اخلاقی آلمان، ما از نامیبیا و بازماندگان قربانیان عذرخواهی می کنیم.

وی افزود، آلمان به نشانه به رسمیت شناختن رنج های شدیدی که بر قربانیان وارد شده است، از طریق برنامه مالی یک میلیارد و یکصد میلیون یورویی، از بازسازی و توسعه در نامیبیا حمایت می کند.

جنایت هولناک آلمان در قبیله های هررو و ناما

نامیبیا بین سال های 1884 تا 1915 مستعمره آلمان بود؛ ده ها هزار نفر از مردم قبیله هررو و ناما در نامیبیا در کشتار های بین سال های 1904 تا 1908 به دست نیرو های آلمانی کشته شدند. بسیاری از مورخان این کشتار ها را نخستین نسل کشی قرن بیستم می دانند.

مردم قبیله هررو که در حال حاضر حدود هفت درصد جمعیت نامیبیا را تشکیل می دهند، اوایل قرن بیستم حدود 40 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دادند. این قبیله که از زمین های کشاورزی و دام های خود محروم شده بودند، در سال 1904 علیه نیرو های آلمانی قیام کردند و حدود یکصد نفر از آن ها را کشتند. مردم این قبیله توسط آلمانی ها سرکوب شدند. یک سال بعد نیز قبیله ناما قیام کرد و به همان سرنوشت دچار شد.

بین سال های 1904 تا 1908 در مجموع دست کم 60 هزار عضو قبیله هررو و حدود 10 هزار عضو قبیله ناما کشته شدند. نیرو های آلمانی برای سرکوب این دو قبیله از روش های نسل کشی استفاده کردند یعنی کشتار های جمعی، تبعید به مناطق بیابانی که در آن هزاران مرد، زن و کودک از تشنگی جان دادند و همچنین ایجاد اردوگاه های کار اجباری مانند اردوگاه معروف جزیره کوسه.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 368

به "اذعان آلمان به نسل کشی در نامیبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان آلمان به نسل کشی در نامیبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید