بررسی تمام ابرشرورهای مرد عنکبوتی در تریلر فیلم راهی به خانه نیست

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست شاهد بازگشت شخصیت های منفی کلاسیک مرد عنکبوتی از فرنچایزهای قبلی این فیلم خواهیم بود و تریلر فیلم نیز آن ها را به نمایش گذاشت. پیتر پارکر و دکتر استرنج تلاش می کنند تا راز هویت مرد عنکبوتی را از فکر مردم پاک کنند اما ناخواسته چندجهانی را آزاد می کنند و دشمنان مرد عنکبوتی از واقعیت های دیگر وارد دنیای سینمایی مارول می شوند.

بررسی تمام ابرشرورهای مرد عنکبوتی در تریلر فیلم راهی به خانه نیست

انتظار می رود که راهی به خانه نیست نه تنها نقطه اوج مجموعه فیلم های تام هالند در نقش مرد عنکبوتی جهانی سینمایی مارول، بلکه نقطه اوج فرانچایز فیلم های سم ریمی و مارک وب نیز باشد و باعث گردد هر سه جهان در اثری که شاید بزرگ ترین نبرد فیلم های مرد عنکبوتی در جهانی سینمایی مارول است با هم تلاقی پیدا کنند. هر یک از این شروران دارای یک داستان مجذوب کننده و کینه توزانه با مرد عنکبوتی هستند. در برخی موارد، شخصیت های شرور، متفاوت از ظاهر قبلی خود به نظر می رسند و سوالات جالبی درباره آینده آن ها ایجاد می گردد.

مرد عنکبوتی پس از اولین ظهور خود در سال 1962 به سرعت به شخصیت شاخص کمیک های مارول تبدیل شد و با نمایش کاراکتری معمولی و در عین حال، خارق العاده، خوانندگان را به خود جلب کرد. چیزی پیتر پارکر را از خوانندگانش جدا نمی نماید. او قدرت های فوق العاده ای دارد که باعث می شوند تا در موقعیت های مفهومی والایی قرار بگیرد.

فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی و مارک وب هر کدام از دوره ها و دهه های مختلف کمیک بوک های مرد عنکبوتی الهام گرفته شده اند. فیلم های سم ریمی بیشتر از دوران استن لی و استیو دیتکو در عصر نقره ای دهه 60 میلادی برآمده اند، در حالی که فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز مارک وب شباهت بیشتری به کمیک های مرد عنکبوتی نهایی برایان مایکل بندیس در اوایل قرن تازه دارند. هر دو فرنچایز علاوه بر به تصویر کشیدن ماهیت خود پیتر پارکر، از شروران نمادین مرد عنکبوتی نیز، نهایت بهره را بردند.

داستان مرد عنکبوتی، شروران زیادی دارد و در واقع دارای برخی از معروف ترین افراد سرکش در ژانر کمیک ابرقهرمانی است. شخصیت های شرور مرد عنکبوتی معمولا دارای سطوحی از واقع گرایی، مشابه با خود پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی هستند. پیتر پارکر به طور تصادفی قدرت های عجیب و غریب خود را کشف کرد و در نهایت از آن ها برای کمک به دیگران استفاده نمود. شرورانی مانند مکس دیلون و فلینت مارکو نیز به طور تصادفی به توانایی های خود دست یافتند اما در عوض و اغلب به دلایلی که از نظر اخلاقی، صرفا خوب یا بد نیستند، تبدیل به تبهکار شدند.

فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی و مارک وب پیچیدگی (و اغلب داستان تراژیک) دشمنان مرد عنکبوتی را حفظ و در برخی موارد، آن ها را تا حدی دوباره بازسازی کردند اما در آخر، به هسته اصلی همتایان کمیک آن ها وفادار ماندند. بازگشت این شروران سینمایی کلاسیک، محتوای تازه و هیجان انگیزی را برای طرفداران قدیمی فیلم های قبلی مرد عنکبوتی فراهم می نماید. پس بد نیست با هم تمام شخصیت های شرور در تریلر تازه فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را بررسی کنیم.

1. دکتر اختاپوس

دکتر اتو اکتاویوس، با نام مستعار دکتر اختاپوس، ضدقهرمان مرد عنکبوتی 2 بود و برجسته ترین نقش را در بازاریابی و تبلیغات فیلم راهی به خانه نیست دارد. دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا، پس از یک حادثه آزمایشگاهی، چهار بازوی رباتیک مرگبار را با بدنش ترکیب کرد و به یک شرور تبدیل شد و هوش مصنوعی پیشرفته آن ها، ذهنیتش را تغییر داد. اکتاویوس که زمانی دانشمندی مهربان و نوع دوست بود، به یک جنایتکار سنگدل و قاتل تبدیل شد که به هر قیمتی، فقط به از سرگیری تحقیقات علمی خود اهمیت می داد.

به نظر می رسد که دکتر اختاپوس در راهی به خانه نیست، متحد بالقوه مرد عنکبوتی تام هالند است و در چند لحظه می بینیم که بدون هیچ گونه تضادی با او صحبت می نماید و انگار که از نانوتکنولوژی لباس مرد عنکبوتی در بازوانش بهره می برد. اکتاویوس ممکن است بر نفوذ هوش مصنوعی بازوانش غلبه کرده باشد (مانند انتها مرد عنکبوتی 2) و شاید در نهایت با هوش باورنکردنی خود به مرد عنکبوتی کمک کند تا آسیبی را که به چندجهانی وارد کرده است، جبران نماید.

2. گرین گابلین

گرین گابلین با بازی ویلم دفو (نورمن آزبورن) دشمن اصلی پیتر پارکر در مرد عنکبوتی سال 2002 بود که جوهره یکی از خطرناک ترین ابرشروران کمیک های مارول را به تصویر کشید. نورمن آزبورن که یک سادیست دیوانه با توانایی های مافوق بشری و زرادخانه وسیعی از تسلیحات پیشرفته است، نسبت به مرد عنکبوتی، حساسیت دارد و تلاش می نماید تا پس از کشف هویت مخفی او، زندگی اش را تکه تکه از بین ببرد و نکته ای که کار را سخت می نماید این است که او پدر هری آزبورن، بهترین دوست پیتر در آن جهان بود.

دفو در فیلم راهی به خانه نیست بازمی گردد، لباس نمادین خود در سه گانه ریمی را می پوشد و بمب های کدویی کشنده و تیغه های خود را بار دیگر به کار می گیرد. آزبورن با توجه به دیالوگ هایش در دومین تریلر راهی به خانه نیست احتمالا سعی می نماید یک بار دیگر روحیه مرد عنکبوتی را در هم بشکند و با او بازی های پیچیده انجام دهد و شاید همان طور که به نزدیکان توبی مگوایر آزار رساند، به عزیزان تام هالند نیز حمله کند.

3. الکترو

همان طور که در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 دیدیم، مکس دیلون یا همان الکترو، قبل از این که به طور تصادفی نیروی الکتریکی خود را کشف کند، شخص بدی نبود. دیلون به عنوان یک کارمند اغلب نادیده گرفته شده در شرکت اسکورپ، پس از نجات جانش از طریق مرد عنکبوتی، شدیدا او را الگو و بت خود قرار داد اما در نهایت، خودش تبدیل به الگوی خودش شد و الکترو را آفرید. سرنوشت الکترو در انتها مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 مبهم بود اما با این وجود، در تریلر، در کنار دیگر شخصیت های شرور، با مرد عنکبوتی تام هالند مبارزه می نماید. ظاهر الکترو در جهانی سینمایی مارول به طور قابل توجهی متفاوت به نظر می رسد. او دیگر به رنگ آبی درخشان نیست، بلکه در عوض، یک انسان معمولی با لباس سبز براق است که ما را به یاد لباس کلاسیکش در دهه 60 میلادی می اندازد. در تریلر، دیگر ماسک نمادین الکترو را نمی بینیم اما الکتریسیته او، دور صورتش حرکت می نماید و شکلی شبیه به ماسک دارد که این مورد نیز از کمیک بوک ها ریشه می گیرد.

4. مرد شنی

فلینت مارکو، مرد شنی با بازی توماس هادن چرچ، یکی از سه ضدقهرمان مرد عنکبوتی 3 بود. مارکو در یک بازنویسی بحث برانگیز، در واقع، قاتل بن، عموی پیتر پارکر در سه گانه ریمی بود. البته شرایط و فرایند فیلم، همچنان پیتر پارکر را مسئول این رویداد غم انگیز می دانست تا خط داستانی شخصیت اصلی فیلم حفظ گردد. مارکو معمولا شکل یک انسان را به خود می گیرد اما با توانایی های خاص خود می تواند شکلش را تغییر دهد و در مرد عنکبوتی 3 او تبدیل به ابری از شن و ماسه و نسخه ای غول پیکر و هیولایی از خود شد. او در تریلر راهی به خانه نیست، فقط در فرم غول پیکر خود نمایش داده می گردد و با توجه به رستگاری او در انتها سه گانه ریمی، هنوز مشخص نیست که چرا ظاهرا او به جمع شروران بازگشته است.

5. لیزارد

ضدقهرمان مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 2012، دکتر کرت کانرز، با نام مستعار لیزارد، در راهی به خانه نیست به قصه بازمی گردد. کانرز مانند دکتر اختاپوس، دانشمند مهربانی بود که ذهنیتش با یکی از آزمایش هایش تغییر کرد. کانرز در واقع سعی داشت تا با سرمی، توانایی های خود را تقویت کند. با این حال، او برخلاف اکتاویوس، از نبردهای خود با مرد عنکبوتی جان سالم به در برد و به شکل انسانی اش بازگشت و به یک موسسه روانی متعهد شد. او یک بار دیگر در راهی به خانه نیست به لیزارد تبدیل می گردد و ظاهر خود را متناسب با فیلم 2012 حفظ خواهد کرد. البته بازگشت او به جمع شروران چندان تعجب برانگیز نیست.

6. جونا جیمسون

جونا جیمسون رئیس دیلی باگل که به عقیده برخی، یکی از اولین شروران فیلم های مرد عنکبوتی است، دائما تلاش می نماید تا مرد عنکبوتی را تحقیر کند و بدون این که خودش بداند، مرد عنکبوتی را به عنوان پیتر پارکر و در جایگاه یک عکاس آزاد، استخدام می نماید. نسخه جیمسون در فیلم های سم ریمی با دقت کامل از طریق جی کی سیمونز در طول این سه گانه به تصویر کشیده شد و او شیطنت ها و نوع دوستی پنهان جیمسون را به خوبی به نمایش گذاشت.

سیمونز در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، نقش یک نسخه متناوب از جیمسون را بازی کرد و باگل نیز اکنون به یک وب سایت هیجان انگیز و منتشرکننده تئوری توطئه به سبک الکس جونز تبدیل شده است. جیمسون در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، به جهانی سینمایی مارول بازخواهد گشت و شخصیت نمادین سیمونز، هویت مخفی مرد عنکبوتی را در معرض دید جهانیان قرار می دهد و نیروی محرکه طرح داستان فیلم می گردد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 593

به "بررسی تمام ابرشرورهای مرد عنکبوتی در تریلر فیلم راهی به خانه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی تمام ابرشرورهای مرد عنکبوتی در تریلر فیلم راهی به خانه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید