تصویب قواعدی برای جلوگیری از رانت خواری و مقابله با سودجویان

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، شورای عالی هماهنگی مالی موضوع تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی را بر اساس گزارش دادستان کل کشور آنالیز و قواعدی را برای مقابله با سودجویان تصویب کرد.

تصویب قواعدی برای جلوگیری از رانت خواری و مقابله با سودجویان

به موجب مصوبه جلسه عصر شنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا برگزار گردید، کارفرمایانی که کارگران شاغل خود را افزایش دهند از بخگرددگی جرائم بدهی به سازمان تامین اجتماعی برخودار خواهند شد.

در این جلسه بعلاوه گزارشی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی درباره اجرای قانون ساماندهی مودیان و پایانه های فروشگاهی ارائه شد که بر اساس آن با کوشش مجدانه سازمان امور اقتصادیاتی کشور این سامانه هم اکنون آماده بهره برداری است.

اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز با پیشنهاد اجرای تدریجی اشتراک مودیان برای صدور صورتحساب های الکترونیکی و ارائه تمهیدات و تسهیلات لازم برای برطرف دغدغه مودیان موافقت کرد که بخگرددگی جرائم تاخیر در پرداخت را نیز شامل می گردد.

در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام اقتصادیاتی کشور را یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهای دولت سیزدهم دانست و گفت: این اقدام ارزشمند از خدمات کم نظیر در دوران پس از انقلاب اسلامی و گامی در جهت انضباط اقتصادی و تحقق نظام اقتصادیاتی عادلانه به شمار می آید.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی بعلاوه موضوع تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ ها را بر اساس گزارش دادستان کل کشور آنالیز و روش مند کردن قواعدی را برای جلوگیری از رانت خواری و مقابله با سودجویان به تصویب رساند.

خبرنگاران سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 817

به "تصویب قواعدی برای جلوگیری از رانت خواری و مقابله با سودجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قواعدی برای جلوگیری از رانت خواری و مقابله با سودجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید