فراوری لیفان ایکس 70 در ایران شروع شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران : تولیدخودروی لیفان ایکس 70 به عنوان جدیدترین خودروی کراس اوور بازار ایران در خودروسازان بم شروع شد. این خودرو به پیشرانه ای 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قدرت موتور به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد.

فراوری لیفان ایکس 70 در ایران شروع شد

لیفان ایکس 70 کراس اوور میانه کمپانی چینی لیفان است که فراوری آن از سال 2018 در چین آغاز شد و با توجه به اینکه کمپانی لیفان این خودرو را برای بازار های صادراتی خود در نظر گرفته بود لذا عرضه آن نخستین بار در کشور روسیه آغاز شد.

بر اساس این گزارش هم اکنون پس از روسیه فراوری این خودرو در ایران و در منطقه ویژه مالی ارگ نو بم در کارخانه بم خودرو آغاز شده و بنا به شنیده ها نیز بنا است تا اولین محصول فراوریی این شرکت در دی ماه 99 وارد خیابان های ایران گردد.

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان بم، پیشرانه این خودرو توان فراوری 140 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با 1415 کیلوگرم وزن نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را دارد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی

با نگاهی به لیفان X70، شباهت فنی و ظاهری با ام وی ام X33 دیده می گردد. از نظر ابعاد، این خودرو با طول 4،390 میلی متر، عرض 1،820 میلی متر و ارتفاع سقف 1،715 میلی متر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X70 در نمای رو به رو، بسیار زیباتر از X60 به نظر می رسد و البته فراتر از یک کراس اور مالی ساخت چین نیست.

چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مه شکن های دایره ای در طرفین سپر و چند خط حجم دهنده روی درپوش موتور و زیر چراغ ها، ترکیبی عامه پسند برای لیفان X70 فراهم می نمایند. ادوات سیاه رنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیر های این خودرو، کم تر از ام وی ام X33 است و از این نظر، کمی لوکس تر جلوه می نماید.

در اندک تصاویر موجود از X70 وارداتی، رینگ های اسپرت پنج پر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشم گیر به نظر می رسند. بین دستگیره های ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده می گردد که موازی با حجم دهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفه جویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X33، حفره های چهارگوش طرفین سپر لیفان X70 هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.

لیفان X70 برخلاف ام وی ام X33، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام احتیاج به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود می دهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم می نماید. شاید مهم ترین نکته منفی در طراحی این کراس اور چینی با وجود چراغ های اسپرت و عامه پسند، حالت صاف و بی روح در کاپوت عقب باشد که عملا ناهماهنگ با دیگر اجزا و بی هدف به نظر می رسد.

طراحی داخلی و کابین

حالت ساده و کم هیجان لیفان X70 در فضای کابین، تشدید می گردد. حالت دو رنگ با خاکستری و نقره ای، همراه نمایشگر لمسی 9 اینچ و کلید های کم تعداد در وسط، شباهت هایی به خودرو های مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضی نماینده نیست و یک محصول مقرون به صرفه قیمت را تداعی می نماید. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل در های ورودی و محل کلید های بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است. بسیاری از رقبا مثل ام وی ام X33، دارای دستگیره های بزرگ تر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.

از نکات مثبت در فضای داخلی X70 می توان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمه ای و صندلی های اسپرت اشاره نمود. نوع کلید های روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات هم رده مثل X33، شباهت زیادی به خودرو های مدرن بازار جهانی دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی

تنها قوای محرک قابل سفارش برای لیفان X70 دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه دنده CVT است. این موتور، 140 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X33 مدیران خودرو خواهد بود. باتوجه به وزن خالص 1460 کیلوگرم، می توان انتظار داشت حدود 15 ثانیه بعد از آغاز حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت 10 تا 11 لیتر در 100 کیلومتر، نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس اور های چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

لیفان X70 در مقایسه با دیگر خودرو های چینی هم رده، تاحدودی کامل تر و پیش رفته تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل های وارداتی از جمله نسخه های قدیمی X33 وجود نداشت، اما برای X70 قابل استفاده است. بعلاوه استارت دکمه ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرم کن داخلی برای صندلی های جلو، امکانات جالب توجه در کراس اور لیفان هستند. مهم ترین آپشن های X70 عبارتند از:

  • فرمان هیدرولیک
  • سامانه ESP/ABS/EBD/BOS
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • دو کیسه هوا
  • کروزکنترل
  • تهویه اتوماتیک
  • سانروف
  • تریم داخلی چرم مصنوعی
  • صندلی برقی راننده 6 جهته
  • گرم کن صندلی های جلو
  • استارت دکمه ای
  • کامپیوتر سفر
  • روشنایی روز LED
  • نمایشگر 9 اینچی اندروید
  • حسگر باد لاستیک
  • آینه الکتروکرومیک
  • دوربین عقب
  • حسگر پارک جلو و عقب

قیمت لیفان X70

در بازار روسیه، مقرون به صرفه ترین تیپ X70 حتی از گران ترین تیپ لیفان X7 هم گران تر است؛ پس از همین حالا بگوییم که مبادا قیمتش شما را تعجب زده کند!

قیمت پایه ای لیفان X70 در روسیه از حدود 800 هزار روبل (معادل تقریبی 11 هزار دلار) در مدل دنده ای آغاز می گردد. گران ترین تیپ لیفان X70 نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک میلیون 60 هزار روبل (معادل تقریبی 14 هزار دلار) می ارزد؛ بنابراین می توان حدس زد که در صورت مونتاژ لیفان X70 به وسیله خودروسازان بم، این محصول نو کرمانی ها باید با ام وی ام X55 مدیران خودرو، بیسو T3 و بعلاوه اس دبیلو ام G01 سیف خودرو رقابت کند.

بعلاوه خودروسازان بم برای نخستین بار در مهرماه 99، قیمت لیفان X70 را معادل 580 میلیون تومان اعلام کردند و قول دادند که نخستین سری آنرا در اوایل زمستان 99 بدست خریدارانش برسانند.

خط فراوری لیفان ایکس 70 در کارخانه بم خودرو

منبع: عصر ایران و باما

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 1032

به "فراوری لیفان ایکس 70 در ایران شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری لیفان ایکس 70 در ایران شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید