جشنواره غذاهای محلی گیلان برگزار گشت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، معاون گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره غذاهای محلی با عنوان غذای سالم برای زندگی سالم به مناسبت روز پرستار و سالگرد ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذای یونسکو در بیمارستان ولایت رشت اطلاع داد.

جشنواره غذاهای محلی گیلان برگزار گشت

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، حمیدرضا آذرپور روز 21 آذرماه 1400 ،با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با عنوان غذای سالم برای زندگی سالم 20 آذر ماه به منظور پاسداشت ششمین سال معرفی رشت به عنوان شهر خلاق یونسکو و به مناسبت گرامیداشت روز پرستار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان ولایت رشت برگزار گشت.

معاون گردشگری گیلان توضیح داد: جشنواره غذای سالم برای زندگی سالم با حضور 38 پرستار برگزار گشت و عایدی حاصل از فروش غذاهای عرضه شده به نفع بیماران نیازمند دچار عارضه های سوختگی هزینه خواهد شد.

آذرپور اضافه نمود: شهر رشت در سال 2015 در لیست شبکه شهر های خلاق دنیا اضافه شد و در سال 2019 بار دیگر این عنوان از سوی یونسکو برای شهر رشت تأیید شد.

او با اشاره به ظرفیت های متنوع غذاهای محلی استان گیلان و نقش آن در توسعه گردشگری محلی گفت: استان گیلان از ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری خوراک برخوردار است به طوری که پیش از ثبت شهر رشت در لیست شهرهای خلاق یونسکو، 16 غذای محلی گیلان از جمله مهارت پخت تینان حلوا خشک بیجار، خورش ترش واش، سیاه پلو لنگرود، بادمجان شکم پر، پنیر برشته، کالکباب، باقلاوابیج در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آذرپور با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره برای معرفی و ترویج فرهنگ غذایی سالم اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده رستوران های گیلان ملزم به گنجاندن غذاهای محلی در لیست غذاهای خود هستند و با توجه به استقبال گردشگران تقریبا 80 درصد عناوین غذایی رستوران های گیلان مرتبط با غذاهای محلی این استان است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 625

به "جشنواره غذاهای محلی گیلان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره غذاهای محلی گیلان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید