تور ارزان آلمان: حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت دوم)

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سیستم حمل و نقل عمومی مونیخ دارای انواع وسایل نقلیه عمومی جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران است تا سفری راحت و خاطره انگیز در عین حال ارزان ای را تجربه نمایند.

تور ارزان آلمان: حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت دوم)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

سیستم حمل و نقل عمومی مونیخ، آلمان شامل مترو (شبکه زیرزمینی) (U-Bahn)، قطارهای حومه (S-Bahn)، تراموا و اتوبوس است. ایستگاه های مترو با علامت U دارای آبی نشان داده می شوند. خطوط حومه ای S-Bahn با علامت S با رنگ قرمز معین می شوند. ایستگاه های تراموا و اتوبوس با علامت H با یک رنگ دایره ای سبز در پس زمینه زرد معین می شوند.

خطوط حومه ای S-Bahn از مرکز شهر عبور می نمایند و ایستگاه مرکزی مونیخ ( Hauptbahnhof) را به ایستگاه شرقی (Ostbahnhof) متصل می نمایند، بعلاوه مقصدهای توریستی محبوب مانند Marienplatz و Karlsplatz را در محدوده خود دارند.

قطار مونیخ

مونیخ دارای ایستگاه قطار مرکزی بزرگی است که دسترسی به آن آسان و استفاده از آن مقرون به صرفه است، که آلمان را به عنوان کشور دارای برترین سیستم قطار در اروپا مطرح نموده است. ایستگاه اصلی مونیخ Hofbahnhof قطار در سمت غرب منطقه توریستی مرکزی و ایستگاه قطار Ost در سمت شرق منطقه گردشگری مرکزی واقع شده است.

اگر بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید، می توانید تعداد محدودی بلیط را با قیمت پایین تر تهیه نمایید (بلیط های با قیمت پایین) که می تواند تا 50٪ به شما نسبت به کرایه های معمول تخفیف دهد.

دریافت بلیط:

اگر از قبل بلیط های خود را به صورت آنلاین تهیه نموده اید، باید از کارت اعتباری که بلیط ها را با آن تأیید نموده اید و خود بلیط یک کپی چاپی داشته باشید. اگر شما به بلیط چند نفره احتیاج دارید، ولی فقط یک بلیط در دست داشتید، می توانید به خط ERK مراجعه نموده و شماره خود و بعد از آن تعداد مسافرین خود را بیان کنید.

مترو مونیخ

مونیخ U-Bahn

سیستم U-Bahn مونیخ یا همان مترو (به آلمانی: U-Bahn München) یک شبکه سریع حمل و نقل ریلی الکتریکی در شهر مونیخ آلمان است. U-Bahn واژه آلمانی Untergrundbahn یا راه آهن زیرزمینی است. U-Bahn مونیخ در سال 1971 آغاز به کار کرد. این سیستم به وسیله شرکت Münchner Verkehrsgesellschaft (شرکت حمل و نقل مونیخ) یا MVG اداره می گردد.

سیستم U-Bahn با انجمن حمل و نقل و تعرفه مونیخ یا MVV است و سیستم S-Bahn مونیخ مرتب در ارتباط است. سیستم U-Bahn مونیخ در حال حاضر شامل 8 خط، 96 ایستگاه (اگر با 4 ایستگاه تعویض نماینده خطوط که سطوح جداگانه ای خطوط مختلف دارند، حساب شوند 100 ایستگاه دارد) و 103.1 کیلومتر (64.1 مایل) جهت است.

مونیخ S-Bahn

مونیخ S-Bahn (به آلمانی: S-Bahn München) سیستم حمل و نقل ریلی مونیخ آلمان است. S-Bahn واژه آلمانی برای Stadtschnellbahn (در معنای واقعی راه آهن شهری سریع) است. S-Bahn مونیخ ویژگی های سیستم حمل و نقل و راه آهن سریع را شامل می گردد.

شبکه S-Bahn مونیخ به وسیله شرکت S-Bahn München، که یک شرکت تابعه DB Regio Bayern است، اداره می گردد؛ البته خود این شرکت هم یکی از زیر مجموعه های راه آهن ملی آلمان است.

این سیستم در حال حاضر در انجمن حمل و نقل و تعرفه مونیخ ( MVV) ادغام شده است و در سراسر شهر به سیستم محلی U-Bahn متصل است. امروزه، S-Bahn در دسترس بیشتر جمعیت منطقه Metropolitan مونیخ که حدود 2.7 میلیون نفر بوده، واقع شده است.

تراموا مونیخ

تراموا مونیخ شامل یک شبکه کامل در شهر مونیخ آلمان است. امروزه این سیستم به وسیله شرکت Münchner Verkehrsgesellschaft (شرکت حمل و نقل مونیخ یا MVG) اداره می گردد و به طور رسمی و محاوره ای به نام تراموا شناخته می گردد.

از سال 2012، شبکه تراموا روزانه شامل 13 خط و طول 79 کیلومتر (49 مایل) و 165 ایستگاه است. بعلاوه خدمات شبانه تراموا در چهار جهت ارائه می گردد. این شبکه به وسیله 106 تراموا اداره می گردد و 98 میلیون نفر در سال 2010 و 104 میلیون نفر را در سال 2012 جابه جا نموده است.

بلیط ها و کرایه ها

شهر مونیخ به چهار منطقه تقسیم می گردد و بیشتر نقاط دیدنی (به غیر از Dachau و فرودگاه) در منطقه Innenraum (منطقه داخلی) قرار می گیرند.

سفرهای کوتاه (Kurzstrecke؛ چهار ایستگاه اتوبوس یا تراموا، یا دو ایستگاه U-Bahn یا S-Bahn) هزینه 1.40 یورو (4,800 تومان)، سفرهای طولانی هزینه 2.70 یورو (9,300 تومان) دارند. هزینه سفر برای بچه ها بین 6 تا 14 ساله صرف نظر از طول سفر، 1.30 یورو (4,500 تومان) است. گذرنامه روزانه 6.20 یورو (21,400 تومان) برای هر فرد و 11.70 یورو (40,500 تومان) برای حدبیشتر پنج مسافر باهم است.

گذرنامه هفتگی که IsarCard نامیده می گردد، 14. 10 یورو (48,800 تومان) قیمت دارد. جابه جایی دوچرخه با این سیستم هزینه ای 2.60 یورو (9,000 تومان) برای قطار U-Bahn و S-Bahn دارد، اما در طی ساعت های 6 صبح تا 9 صبح و 4 تا 6 بعدازظهر، این امکان وجود ندارد.

رانندگان اتوبوس بلیط های تک نفره و روزانه را می فروشند، اما بلیط های U-Bahn و S-Bahn و سایر وسایل نقلیه باید از دستگاه های فروش موجود در ایستگاه ها یا دفاتر MVV خریداری شوند. بلیط های تراموا به وسیله دستگاه های فروش اتوماتیک به فروش می رسند.

بیشتر بلیط ها باید قبل از سوار شدن در دستگاه های موجود در ایستگاه (تایید نماینده) و در اتوبوس و تراموا تایید شوند. جریمه مسافر بدون بلیط معتبر 40 یورو (138,000 تومان) است. بلیط های مشابه برای هر نوع از حمل و نقل عمومی معتبر است. اگر از قطار و تراموا و اتوبوس به طور همزمان استفاده می کنید، احتیاجی به تهیه بلیط های مختلف ندارید.

بلیط ها را می توان از دستگاه های فروش آبی رنگ، ایستگاه های U و S-Bahn، بسیاری از ایستگاه های تراموا و اتوبوس و کیوسک های روزنامه خریداری کرد. قبل از اولین استفاده، بلیط ها را باید در همین ایستگاه ها (U و S-Bahn) تأیید کنید.

منبع: کجارو / munich-touristinfo.de / en.wikipedia.org / bigboytravel.com / en.wikipedia.org
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 722

به "تور ارزان آلمان: حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید