خط مسافرت دریایی ایران، قطر در ایام جام جهانی راه اندازی می گردد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در نشست هماهنگی برای پشتیبانی از جام جهانی 2022 به میزبانی قطر که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری، استانداران هرمزگان، بوشهر و خوزستان و جمعی از معاونان وزرای گردشگری و ورزش و مدیران ارشد ارگان های دریایی برگزار گردید گفت: برای تردد و جابجایی ایمن گردشگران و طرفداران تیم های فوتبال جام جهانی، شناورهای استاندارد و پیشرفته در بنادر مسافری استان های بوشهر، خوزستان و هرمزگان در حال فعالیت است.

خط مسافرت دریایی ایران، قطر در ایام جام جهانی راه اندازی می گردد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی مجدد خط مسافری خرمشهر- کویت، اضافه کرد: برنامه ریزی شده تا ترمینال مسافری استاندارد و مجهزی در شأن مردم ایران و میهمانان در بوشهر راه اندازی گردد.

صفایی با بیان اینکه تا به امروز سه سند همکاری های مشترک حمل ونقلی در حوزه های بندری، دریایی و هوایی با کشور قطر در دولت سیزدهم به امضا رسیده است، گفت: در مورد پشتیبانی از جام جهانی قطر، حتی سه ماه پیش از سفر ریاست جمهوری به دوحه، اقدامات و تمهیدات اولیه صورت گرفت که منجر به امضای سه سند همکاری مشترک با دوحه شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از ظرفیت های مناسب کشور، استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی فعال در این زمینه است که باید بسترهای فعالیت این حوزه را مهیا کرد.

وی از برطرف مشکل پهلوگیری شناور در بندر بوشهر در آینده ای نزدیک اطلاع داد و گفت: یکی از موارد تسهیل تردد طرفداران فوتبال ایرانی، گرفتن مجوز کاپوتاژ خودرو است تا بتوانند با خودروهای شخصی تردد نمایند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ضروری است خط مسافری دریایی بین ایران و قطر تا شهریور ماه جاری تسهیل و فعال گردد، گفت: مطابق برنامه، فعالیت کشتی های کروز در خطوط دریایی جنوب، تا عید فطر سال جاری، راه اندازی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 777

به "خط مسافرت دریایی ایران، قطر در ایام جام جهانی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط مسافرت دریایی ایران، قطر در ایام جام جهانی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید