خودروی سیتروئن ساخته شده از چوب با قیمت 225 هزار دلار فروخته شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، اخیرا خودروی چوبی نمادین سیتروئن (2CV)، که به نظر می رسد، تنها خودرو در نوع خودش باشد، با قیمت 210هزار یورو (225هزار دلار) در یک حراجی در فرانسه به فروش رفت.

خودروی سیتروئن ساخته شده از چوب با قیمت 225 هزار دلار فروخته شد

به گزارش خبرآنلاین، بدنه خودروی چوبی سیتروئن (2 CV) تماما از چوب و با دست، ماهرانه ساخته شده است و همان انحنای معروف خودرو های کلاسیک پس از جنگ جهانی دوم را دارد. ژان-پل فاوند، خریدار این خودرو، مجموعه دار فرانسوی، است که موزه ای از آثار هنری دیدنی دارد. او مشتاقانه این خودرو را خرید. فاوند می گوید، این خودرو، یک خودروی معمولی نیست. آن به معنای واقعی کلمه، یک اثر هنری است.

بالاترین قیمت قبلی به یک خودروی کلاسیک سیتروئن کمیاب مدل 1961 تعلق داشت. آن خودرو که تقریبا سالم بود، در سال 2016 به قیمت 172هزار یورو فروخته شد.

بدنه این خودروی چوبی سیتروئن را نجار ماهری به نام میشل روبیلارد، از چوب گردو ساخته است. بعلاوه شاسی آن با استفاده از چوب درخت های گلابی و سیب ساخته شده است.

روبیلارد برای ساخت کاپوت خودرو از چوب درخت گیلاس استفاده نموده و تنها با یاری قلم درز و کاغذ سنباده، آن انحنا های زیبای خودرو را شکل داده است.

روبیلارد برای ساخت این بدنه چوبی زیبا، 5 سال و حدود 5 هزار ساعت وقت گذاشته و کار آن را در سال 2016 تمام نموده است. این خودروی کلاسیک سیتروئن، با این بدنه هنری، جان تازه ای گرفته است.

منبع: news.yahoo

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 949

به "خودروی سیتروئن ساخته شده از چوب با قیمت 225 هزار دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی سیتروئن ساخته شده از چوب با قیمت 225 هزار دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید