خوراکی هایی که از طلا ساخته شده اند!

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خوراکی های طلایی | Golden Food

نام طلا که می آید، دو حالت وجود دارد؛ اگر شمایی که خواننده مطلب ما هستید یک خانم باشید بی شک به زیورآلات فکر خواهید کرد و اگر یک آقا باشید، علاوه بر این ها به به سکه و شمش طلا و بازار بورس و طلا و … خیلی از موارد دیگر فکر خواهید کرد اما اگر بخواهیم فهرستی مشترک از تصوراتی که خانم ها و آقایان از طلا دارند را تهیه کنیم، شاید آن آخرهای فهرست کسی هم به این فکر افتاده باشد که شاید خوراکی های طلایی هم وجود داشته باشد! امروز ما در خبرنگاران می خواهیم تا به شما خوراکی های را معرفی نماییم که از طلا درست شده اند! در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر ببینیم این خوراکی های طلایی چگونه و در کجا درست می شوند؟

خوراکی هایی که از طلا ساخته شده اند!

در تمامی جهان طلا را به عنوان فلزی گرانبها و تعیین کننده می شناسند و تمام این اِلِمان ها برای شناختن طلا به این عناوین به این خاطر است که این فلز هم ظاهری مجذوب کننده دارد و هم دارای خواص شیمیایی با ارزشی است و البته ظاهر مجذوب کننده همیشگیش در این ارزشمندی بی تاثیر نیست حال تمامی این ویژگی ها را در کنار یکی از لذت بخش ترین عادات روزانه حیاتی خود یعنی غذا خوردن بگذاریم، بی شک یک ترکیب بسیار مجذوب کننده را شاهد خواهیم بود.

به همین دلیل بسیاری از سرآشپزان و ایده پردازان غذایی خلاق جهان که هیچ وقت به دانسته های زمان حال خود قانع نیستند و به فکر نوآوری های نو و در کنار آن سودآور نیز هستند، زودتر از ما این ترکیب جادویی را کشف نموده و خوراکی هایی از جنس طلا را وارد بازار خوردنی ها آن هم از دسته عجیب ها وارد نموده اند!

یکی از رستوران هایی که به ما هم دور نیست و این ایده خوراکی های طلایی را اجرا نموده است، کافه Scoopi در دبی است. این کافه که در نزدیکی جمیرا قرار گفته است، یکی از با ارزش ترین و البته گران ترین بستنی های جهان را برای مشتریان خود سرو می کند.

این بستنی طلایی خوشمزه و با ارزش در حال حاضر به ارزش 817 دلار به مشتریان فروخته می شود و البته هواداران پر و پا قرص خودش را دارد زیرا این بستنی نه تنها ابا ارزش است بلکه مزه بسیار خوبی هم دارد. نام این بستنی را الماس سیاه گذاشته اند و کاملا هم معلوم است که برای تجربه کردن مزه آن باید زحمتی از جنس الماس کشید!

اگر به دبی رفتید و از این بستنی خوردید، تجربه خود را از لحظه به لحظه خوردن این بستنی با دوستانتان به اشتراک بگذارید زیرا همانطور که از قیمتش تعیین است، هر کسی توان خوردن این بستنی را ندارد. در این بستنی طلایی از ترکیب قارچ، طلا، زعفران ایران، ثعلب، … و بسیاری از مواد دیگر استفاده می شود.

خوراکی های طلایی دیگری که می خواهیم به سراغ آن برویم، کیک طلا است! به نظر می آید که بستنی طلایی را با کیک طلا خوردن خود یک ماجراجویی در جهانی خوراکی ها محسوب می شود! شاید باورتان نشود اما این کیک بسیار متفاوت در حال حاضر با قیمتی بیش از 20 هزار دلار فروخته می شود! این کیک بسیار گران قیمت از لایه های اسفنجی که در خود طلا دارند، پخته می شود و بر روی آن تزئینی از خامه طلایی قرار می گیرد. البته هنوز به قسمت مهیج این کیک نرسیده ایم زیرا بر روی این خوراکی طلایی، یک الماس 2 قیراطی برای تزئین قرار گرفته است!

تا به این جا هر خوراکی را آنالیز نموده ایم، از دسته شیرینی جات بوده است اما می خواهیم چند غذای مجذوب کننده و خوشمزه و البته پر کالری را که در فهرست خوراکی های طلایی ما جای می گیرند را به شما معرفی نماییم. یک رستوران ساندویچ فروشی در نیویورک هست که ساندویچ طلایی می فروشد! در این ساندویچ ارزشمند از نمک هیمالیایی، طلا، خاویار و خرچنگ استفاده می شود. گران ترین و عجیب ترین ساندویچ نیویورک که تنها مخصوص افرادی خاص است، به جای این که در کاغذ مخصوص ساندویچ بسته شود در 3 اسکناس 100 دلاری پیچیده می شود! دیگر می توانید حساب کنید که قیمت این ساندویچ می تواند خیلی گران باشد.

غذای بین المللی بعدی که در فهرست خوراکی های طلایی فهرست ما قرار گرفته است، سوشی طلایی است. سوشی در حالت عادی هم غذای مجللی محسوب می شود و قیمت بالایی دارد، حال که چاشنی طلا هم به آن اضافه شده، بی شک قیمتش سر به فلک خواهد زد! به هر حال یک آشپز فیلیپینی روزی تصمیم گرفت تا با طلا سوشی درست کند و به آن یک الماس هم اضافه کند تا انقلابی نو در طبخ سوشی به وجود آورد. این سوشی به عنوان گران ترین سوشی جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس نامش به ثبت رسیده است.

لازانیای طلایی خوراکی بعدی فهرست ما است. لازانیای دوست داشتنی و خوشمزه را در لاس وگاس با طلا همراه نموده اند و شکل و طعم نو به آن داده اند. هتل میارج با سرو این لازانیای مخصوص که با ورقه های طلا پوشانده شده است را برای مراجعان و مسافران مخصوصش سرو می کند. قیمت هر تکه این لازانیا برابر است با 100 دلار!

اگر از عاشقان و دل باختگان شکلات هستید، باید بگوییم که این خوراکی بهشتی را با طلا هم قاطی نموده اند و قیمتی 1600 دلاری در یکی از طلافروشی های لندن به این شکلات طلایی داده اند.

حال تصور کنید که یکی از کمیاب ترین مواد غذایی جهان که خود دارای قیمت بسیار بالایی است، در فهرست خوراکی های طلایی هم قرار بگیرد! خاویار را می گوییم که البته باید این جا آن را خاویار طلایی بنامیم.

این خاویار تقلبی که تنها شبیه خاویار اصلی و ترکیبی از طلای 24 عیار است، به عنوان تزئین مورد استفاده قرار می گیرد و باید حتما با خاویار اصلی ترکیب شود تا مزه خوبی پیدا کند. یک شیشه کوچک از این خاویار، 200 دلار است. در آخر این فهرست به خوراکی هایی طلایی می رسیم که جز شیرینی جات هستند و با طلا ترکیب شده اند هم خاص شوند و هم خوشمزه و فراموش نشدنی تر! کاپوچینوی طلای 25 دلاری، شیرینی طلایی 1000 دلاری و دسر بستنی مخصوص 25 هزار دلاری که همراه با یک قاشق طلا صرف می شود!

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 668

به "خوراکی هایی که از طلا ساخته شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که از طلا ساخته شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید