خیلی ها می گفتند این سفر شدنی نیست!

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، همین حالا سفر کنید، چون وقتی که بچه دار شوید، نمی توانید به سفر بروید.

وقتی که من و همسرم به دور جهان سفر می رفتیم، من این جمله را بارها و بارها شنیدیم. متأسفانه هرچه که بیشتر این کلمات را می شنوم، بیشتر به آنها اعتقاد پیدا می کنم. مسافرت همواره نقش مهمی در زندگی ما بازی نموده و بنابراین فکر رها کردن آن و رسیدگی به بچه ها، خیلی اذیت کننده است. بچه داشتن، بخشی از طرح ازدواج ما در سال 2008 بود و به همین دلیل اعتقاد داشتیم که زندگی خانوادگی و مسافرت با هم جور در نمی آیند.

خیلی ها می گفتند این سفر شدنی نیست!

در سال 2011 که اولین پسر ما به جهان آمد، برای گرفتن گذرنامه اش اقدام کردیم و سفری به کالیفرنیا رزرو نمودیم (ما در ونکوور کانادا زندگی می کنیم). می خواستیم ثابت کنیم که اعتقاد ما اشتباه بوده و نباید سفرها یمان را متوقف کنیم. البته مقصد ما نزدیک به خانه بود. می دانید، وقتی بچه دار می شوید، جهان به آخر نمی رسد! ما اینطور فکر می کردیم و بنابراین به حرف کسانی که دور و بر ما بودند، گوش ندادیم. الآن هم شادمان هستیم که گوش ندادیم و در همان سفر متوجه شدیم که همه اشتباه می کردند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

البته دروغ است اگر بگویم که سفر با بچه ها آسان است؛ اما آنقدرها هم که ما فکر می کردیم، وحشتناک نبود.

مطمئناً همراه داشتن کالسکه بچه و جایگاه کودک مخصوص خودرو، خیلی اذیت نماینده است. اما هر چه که بیشتر به سفر می رویم، کار برای ما ساده تر می گردد. پروازها آنقدرها هم بد نیستند؛ به شرطی که آماده باشید و البته منزل اشتراکی هم ایده بسیار خوبی است. خوشبختانه بچه ها به سرعت می توانند خودشان را با محیط های نو وفق بدهند (اغلب بهتر از بزرگترها).

حالا هر بار که ما از یک سفر برمی گردیم، یاد همان جمله می افتم: همین حالا سفر کنید، چون وقتی که بچه ردار شوید، نخواهید توانست به سفر بروید! هر زمان که یاد کسانی می افتم که ما را بر حذر می داشتند، به این فکر می کنم که چقدر اشتباه می کردند.

این یک واقعیت است که هرگز مانند وقتی که بچه نداشتید، نمی توانید به سفر بروید؛ اما به این معنی نیست که باید از بین سفر و زندگی خانوادگی تنها یکی را انتخاب کنید. می توانید هر دو را با هم داشته باشید، اما باید انتظارات خودتان را تغییر دهید و بپذیرید که سفرهای متفاوتی خواهید داشت. ما اغلب از زبان پدر و مادرهای جوان شنیده ایم که می گویند: صبر می کنیم تا بچه ها بزرگتر بشوند تا دوباره سفرهایمان را آغاز کنیم. البته این طرح هیچ اشکالی ندارد؛ به شرط اینکه واقعاً بخواهید که به مسافرت ادامه بدهید. اما کسانی که حاشیه امن خود را ترک می نمایند تا آرزوها و هیجان های خود را دنبال نمایند و به اهداف شان برسند، به ندرت پشیمان می شوند.

به طور کلی، در خصوص سفر با بچه ها به نظر می رسد ترس و سردگمی زیادی وجود دارد. وبلاگ های زیادی در خصوص سفرهای خانوادگی وجود دارند و ممکن است اینطور فکر کنید که: خیلی خوب است، اما… همواره می توانید دلیلی پیدا کنید و بگویید که شرایط شما فرق دارد. اگر کسی در اطراف شما نتوانسته باشد این کار را انجام دهد، شاید با خودتان فکر کنید که شما نیز ناموفق هستید. اما این فکر کاملا اشتباه است.

ما اینجا هستیم تا این فکر را تغییر بدهیم. سفر با پسربچه ها ما را مجبور کرد تا سرعتمان را کم کنیم و از هر سفر نهایت لذت را ببریم. تماشا جهان از دریچه نگاه آنها، لحظات زیبایی برای ما فراهم ساخته و می خواهیم با استفاده از هشت سال تجربه سفرمان به شما پدر و مادرهای جوان یاری کنیم تا با خیال راحت به مسافرت برود!

کامرون ویرز یکی از دو برنده جایزه وبلاگ مسافرتی کاناداست.او در هشت سال گذشته، به بیش از 65 کشور در شش قاره سفر نموده و اکنون به همراه همسرش نیکول و دو پسرش در ونکوور زندگی می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 719

به "خیلی ها می گفتند این سفر شدنی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیلی ها می گفتند این سفر شدنی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید