در وارنا به کجاها سر بزنیم؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، از رستوران گردی تا طبیعت گردی در شهر زیبای وارنا

دیدنی های مهم شهر

چشمه رومی ها یا (The Roman Spa) دقیقا در مرکز شهر واقع شده است. کلیسای جامع مادر مقدس (The Cathedral of Holy Mother) به عنوان نشانه و سمبل مرکز ساحلی بلغارستان شناخته می شود. قدمت باغ دریایی شهر نیز به قرن 19 میلادی بازگشته و در تئاتر فضای باز وارنا نیز فعالیت ها و برنامه های متعدد و متنوعی اجرا می شود. از جمله این برنامه ها می توان به روز موسیقی وارنا، مسابقات جهانی باله، رقابت های هنری (trienalle of arts) اشاره کرد. بنای پانتئون شهر (Pantheon) در پارک پریمورسکی (Primorski) قرار گرفته و پل (Asparuh) مرکز شهر را به محله های (Asparuhovo) و (Galata) متصل می کند که بلندترین پل در کشور بلغارستان به شمار می رود. برج ساعت وارنا در سال 1880 میلادی ساخته شده و در کنار کلیسای جامع واقع شده است. در پائین تر از این کلیسا نیز یکی از شعبه های تئاتر درامای شهر و کلوپ فرهنگی وارنا واقع شده است.

در وارنا به کجاها سر بزنیم؟

مجموعه شهرک فستیوال ها نیز دقیقا رو به روی دروازه باغ دریایی قرار گرفته است. خانه نمایش دلفین ها را می توان یکی از محبوب ترین برنامه های تفریحی برای بچه ها و بزرگسالان دانست، این نمایش معمولا به طور دائمی در این محل برگزار می شود. کمی دورتر از مرکز شهر، تئاتر خیمه شب بازی واقع شده است که فستیوال جهانی دلفین طلایی (Golden Dolphin) با موضوع خیمه شب بازی همه ساله در این محل برگزار می شود. باغ وحش وارنا نیز در مرکز باغ دریایی قرار گرفته که در آن گونه های جانوری متعددی به نمایش گذاشته شده و در کنار این باغ وحش، باغ وحش ویژه ای به نام باغ وحش حیوانات عجیب (Exotic Zoo) وجود دارد که در آن می توانید انواع حیوانات عجیب و شگفت انگیز را دیدن کنید.

معرفی منطقه ها اطراف و حومه وارنا

روستای مشهور وینیتسا (Vinitsa) در 10 کیلومتری شمال شرق وارنا واقع شده است. این روستا به عنوان محل مورد علاقه مردم شهر وارنا برای برگزاری پیک نیک و پیاده روی شناخته شده و با دارا بودن تعداد زیادی هتل های خصوصی، محل مناسبی برای گذراندن تعطیلات به شمار می رود.

دماغه گالاتا (Cape of Galata) یکی از منطقه ها پر طرفدار بین گردشگرانی است که در پی یک منطقه خلوت و آرام و طبیعت زیبا هستند. در منطقه مسکونی و شهرک گالاتا، تعداد زیادی اقامت گاه و هتل وجود دارد. مجموعه اقامتی (Chernomorec) با ارائه انواع کلبه های ییلاقی در محوطه اطراف پل (Asparuh) در نزدیکی مرکز مسکونی شهر قرار داشته و دیوارهای باستانی و برج و باروی (Asparuh) نیز در این محل واقع شده است. در فاصله کمی از این محل نیز می توانید از قصر سلطنتی (knoll of Djanavar) که از آثار دوره مسیحیت محسوب می شود، دیدن کنید.

جنگل سنگ ها یا (The Stone Forest) در فاصله 20 کیلومتری غرب وارنا قرار داشته و شهر دونیا (Devnia) نیز به وسیله کانال وارنا به دریاچه وارنا متصل می شود. در این منطقه بقایای شهر باستانی (Marcianoppolis) که دومین شهر بزرگ باستانی بلغارستان پس از فیلیپو پولیس (Philipopolis) محسوب می شد وجود دارد. فیلیپو پولیس امروزه (Plovdiv) نامیده می شود. روبروی ایستگاه راه اهن (Razdelna) می توانید بقایای برج و بارو و استحکامات نظامی باستانی (Petrich) را دیدن کنید. از این ایستگاه راه آهن می توان با قطار به سمت صوفیا سفر کرد. این استحکامات نظامی در قرن 5 میلادی ساخته شده و سپس تخریب شده و در قرون 13 و 14 میلادی از نو ساخته شد. در سال 1444 میلادی و جنگ بین عثمانی ها و ولادیسلاو وارننچیک، این محل، یک پادگان مهم نظامی محسوب می شده است. صخره های نزدیک به این استحکامات نیز محل مناسبی برای کوهنوردی محسوب می شود.

صومعه صخره ای (Aladzha) در یک بیشه زار زیبا در فاصله 17 کیلومتری وارنا قرار داشته و از دیگر دیدنی های این شهر محسوب می شود.

غذا خوری ها و رستوران های شهر

از جمله مشهورترین و لوکس ترین رستوران های شهر وارنا می توان به رستوران هندی ماهارانی (Indian Maharany Restaurant) ، رستوران مگی (Maggy Restaurant)، رستوران موسالا (Moussala Restaurant)، کافه وینی (Viennise Cafe)، رستوران پاراکلیسا (Paraklisa Restaurant)، رستوران فب (FEB Restaurant) ، رستوران مورسکا سیرنا (MorskaSirena Restaurant) که یک مجموعه رستوران زنجیره ای محسوب می شوند، رستوران لوزا (Loza Restaurant)، رستوران مورسکو کونچی (MorskoKonche Restaurant) ؛ رستوران گالاتیا (Galateya Restaurant) و رستوران دژاوو (Deja vu Restaurant) اشاره کرد.

رستوران های رده میانی معمولا در بخش مسکونی شهر قرار داشته و از آن میان می توان به رستوران چوچورا (Chuchura Restaurant)، رستوران چوچوریت (Chuchurite Restaurant) و رستوران اولد وارنا (Old Varna Restaurant) اشاره کرد که بیشتر آن ها به صورت 24 ساعته در حال سرویس دهی هستند.

برای افرادی که قصد دارند به صورت شخصی آشپزی کنند، نیز تعداد زیادی سوپرمارکت در شهر وجود دارد که برخی از آن ها 24 ساعته به فعالیت مشغول بوده و همچنین بازارهای متعددی در این شهر از جمله (Kolhoz) وجود دارد. علاوه بر موارد فوق، پیتزا فروشی های کوچک فراوانی در گوشه و کنار شهر قرار دارند که توصیه ویژه ما پیتزا گودزیلا (Godzila) است. انواع میان وعده های بلغاری نیز در فروشگاه ها و اغذیه فروشی های شهر ارائه می شوند. در گوشه و کنار شهر همچنین تعدادی کانتینرهای اغذیه فروشی به ویژه در منطقه ها ساحلی و باغ دریایی وجود داشته و در آن ها انواع ماهی و غذاهای دریایی سرو می شود. علاوه بر این همه روزه شما می توانید در بندر وارنا از ماهیگیران، انواع ماهی های تازه و سایر محصولات دریایی را خریداری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 677

به "در وارنا به کجاها سر بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در وارنا به کجاها سر بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید