12 کمپ کوهستانی برتر در اروپا

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، 1. کمپ ( Yurt Holiday Portugal )، کشور پرتغال

کمپ دورافتاده ( ) مخفیگاهی لوکس و سازگار با محیط زیست در رشته کوه سرا دا استرلا، مرتفع ترین رشته کوه پرتغال است که ایده طراحی آن را دو مهاجر لندنی داده اند. برای رسیدن به این کمپ، مسافران از یک پلکان پرپیچ وخم در دامنه کوه به سمت پایین می آیند و در کف دره هایی خوش نما و دل نشین، به دو خیمه کروی شکل و یک چادر قلندری می رسند. این چادرهای مجلل دارای امکانات رفاهی مدرن و متنوع مانند تختخواب های لوکس و لامپ های برنزی هستند.

12 کمپ کوهستانی برتر در اروپا

مسافران کمپ به سرویس های بهداشتی مدرن و دوش های گازسوز دسترسی دارند و جاذبه های طبیعت و حیات وحش را به وفور در اطراف خود حس می نمایند. بعلاوه گردشگران می توانند از میوه های انگور و زیتون و انجیر که در باغ ارگانیک جالب این کمپ پرورش می یابد، برای وعده صبحانه میل نمایند. اگر مسافران با تعداد زیاد به کمپ آمده باشند، خوب است که به یکی از روستاهای مجاور در نزدیکی شهر آرگنیل ( ) هم سری بزنند. در این روستا، هر پنجشنبه صبح، بازاری به نام بازار کشاورزان برپا می گردد که بسیار شلوغ و پررفت وآمد است و بازدید از آن برای مسافران کمپ ( ) خالی از لطف نخواهد بود.

2. کمپ ( La Fresneda )، کشور اسپانیا

منطقه کمتر شناخته شده ( ) دامنه ای پوشیده از درخت زیتون و بادام است که پس از رسیدن به محل استقرار کمپ ( ) هموار می گردد. کمپ ( ) در یکی از نادرترین منطقه ها اسپانیا که از فضایی آرام و دنج برخوردار است، واقع شده است. محوطه این کمپ استخر شنا ندارد و فقط 25 چادر در آن دیده می گردد و این چادرها در مساحتی به ابعاد 76 هزار مترمربع استقرار یافته اند. به منظور رفاه حال مسافران، یک سالن شست وشوی لباس، یک حمام و یک کافه کوچک با الهام گرفتن از سبک معماری دل نشین منطقه در محوطه کمپ ساخته شده است. این سازه ها دارای تراس و سایه بان هستند و باغ های اطراف آن ها با دیوار حصار شده است و ازاین رو مکان مناسبی برای استراحت کردن محسوب می شوند.

گردشگران می توانند از محل کمپ با یک پیاده روی 20 دقیقه ای برای آبتنی به سراغ استخرهای شنای طبیعی منطقه که از صخره تشکیل شده است، بروند. سایر فعالیت های ماجراجویانه این ناحیه در دفترچه راهنمای موجود در چادرهای کمپ ذکر شده است. خوراک پائیا (از غذاهای ملی و اصیل اسپانیا که ماده اولیه آن برنج است و بسته به اینکه از چه مواد دیگری در پخت آن استفاده گردد، گونه های مختلفی دارد) غذای خوشمزه ای است که به همراه دلستر دل چسب این منطقه برای مسافران کمپ ( ) سرو می گردد.

3. کمپ ( Cloud House Farm )، کشور اسپانیا

تنها چادر کروی شکل موجود در کمپ ( ) روی یک فلات باز و کوچک استقرار داده شده است و درختان بلوط چوب پنبه روی آن سایه افکنده اند. از کنار این کمپ، چشم میزانای کوهستانی زیبایی به روی دره ( ) گگردده می گردد. داخل چادر یک تختخواب لوکس دو نفره وجود دارد و اگر تعداد مسافران بیش از دو نفر باشد، می توانند از تشک های فوتن پنبه دوز و نرم ژاپنی استفاده نمایند.

در محوطه داخلی این چادر یک راهروی نقلی وجود دارد که به حمامی کوچک منتهی می گردد. دوش حمام به شکل جالبی از روی یک چشمه کوهستانی طراحی شده است. بعلاوه دستشویی داخل کمپ، منظره زیبایی به منظره ها اطراف دارد و درختان پرتغال زیادی در اطراف کمپ دیده می گردد که مسافران می توانند از میوه تازه آن ها استفاده نمایند. در این منطقه چندین استخر طبیعی در دل دو رودخانه ( ) و ( ) تشکیل شده است که برای شنا کردن ایده آل هستند. اماکن زیبا و بی شماری هم برای پیاده روی در این منطقه پیش روی مسافران است. به علاوه گردشگران می توانند برای تماشا فضای شهری این منطقه از اسپانیا، پس از طی مسافت یک ساعته، از شهر تاریخی و معروف روندا ( ) بازدید نمایند.

4. کمپ ( Les Dômes de Miage )، کشور فرانسه

کمپ ( ) در جنوب شرق فرانسه و در ارتفاع 900 متری ناحیه اوت سوآ ( Haute-Savoie ) استقرار یافته است. محوطه این کمپ، چشم میزانای بی نظیری از کوه مون بلان ( ) و ناحیه رون-آلپ ( ) را به رخ مسافرانش می کشد. این مکان بهشتی در دل رشته کوه آلپ، ازسوی یک بنگاه متعلق به همین منطقه اداره می گردد و مهمان داران خوش روی این بنگاه، کار نگهداری و مدیریت مجموعه کمپ را به عهده دارند. کمپ ( ) در میان یک دامنه انبوه و سرسبز استقرار یافته و حاشیه آن را درختان زیادی پوشانده است. این کمپ بیش از پنجاه سال است که از مسافرانش پذیرایی می نماید و بااین حال، هنوز هم برای جذب گردشگران بیشتر، به بوق و کرنای تبلیغاتی روی نیاورده است.

کمپ ( ) چشم میزانای مفرح و دل انگیزی دارد و محوطه آن با وجود دراندشتی و دورافتاده بودن بسیار بکر و مدیریت شده است. تجهیزات و امکانات کمپ درجه یک هستند، بهره برداری از آن ها رایگان است و در 24 ساعت روز و هفت روز هفته، مسافران می توانند از آن ها استفاده نمایند. به علاوه گردشگران در این منطقه به سرویس وای فای رایگان دسترسی دارند و می توانند لذت سفرشان را از راه دور با دوستانشان شریک شوند. در این ناحیه، روستای ( ) محوطه اسکی بازی معروفی دارد که در تابستان با تغییر کاربری برای دوچرخه سواری در کوهستان آماده می گردد. فاصله کمپ تا شهر ژنو سوییس، فقط 80 کیلومتر است و مسافران می توانند درحالی که گذرنامه هایشان را به همراه دارند، برای سیاحت به این شهر سفر نمایند.

5. کمپ ( Camping du Brec )، کشور فرانسه

کوه های آلپ دریایی در جنوب شرق کشور فرانسه (در راستای مرز فرانسه و ایتالیا) بیشترین نقاط کشف نشده از رشته کوه آلپ را در خود جای داده اند و بعضی از چشم نوازترین منظره ها طبیعی این ناحیه را نیز در قلمرو خود دارند. از محل کمپ ( ) یک منظره طبیعی زیبا به منطقه ها مجاور گگردده می گردد که به خاطر در برگرفتن منظره ها کوهستانی و دره های عمیق و ناهموار معروفیت دارد. این کمپ با مساحت حدود 30 هزار مترمربع برای اقامت های خانوادگی بسیار مناسب است. محوطه کمپ چندین زمین بازی سایه دار دارد و به رغم رویکرد غیر تبلیغاتی مدیریت مجموعه، امکانات رفاهی مجللی هم به کمپ افزوده شده است.

اما گوهر کمپ ( ) یک دریاچه درخشان و یک ساحل دل انگیز است. شنا، ماهیگیری، قایقرانی و دیگر ورزش های آبی از سرگرمیات اصلی این کمپ محسوب می شوند و یک کافه شیک در کنار دریاچه از مسافران پذیرایی می نماید. کمپ ( ) از شرق، با پارک ملی مرکنتور ( ) و از غرب، با باغ های انگور ناحیه پرووینس ( ) همسایه است. در آن سوی دریاچه نیز شهر ( ) معروف به شهر کارت پستال ها واقع شده که قلعه زیبای آن یکی از شگفتی های قرون وسطا انگاشته می گردد.

6. کمپ ( Panorama Camping Sonnenberg )، کشور اتریش

سوننبرگ ( ) در لغت به معنای کوهستان آفتابی است. کمپ سوننبرگ در میان زنجیره ای از قله های بلند در منطقه فورآرلبرگ ( ) اتریش جای گرفته است . در موقعیت این کمپ که 600 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، دره های عمیقی از چهار طرف کوهستان توسعه می یابند و مسافرانی که راهی این دیار می شوند، می توانند بدون تجهیزات کوهنوردی، تقریبا به همه قله های اطراف صعود نمایند. روستای ( ) در این منطقه مجموعه ای از چندین رستوران، فروشگاه دایر در فضای آزاد و یک نانوایی را به شکل مطلوبی در خود جای داده است.

محوطه کمپ پذیرای چادرها و کانکس های مسافران است و گردشگران در کنار هم روی تراس های چمنی مرتب این نقطه اتراق می نمایند. این کمپ ها از امکاناتی مانند تجهیزات ورزشی، امکانات بهداشتی برای نوزادان، سالن های شستشو و خشک شویی لباس، اینترنت وای فای و یک کتابخانه عمومی برخوردار هستند. توصیه می گردد گردشگرانی که برای اقامت گزیدن این کمپ را انتخاب می نمایند، حتما برای پیاده روی به کوه ( ) و کوه سنگی زیمبا ( ) بروند. بازدید از دریاچه لونرسی ( ) که یک دهانه آتش فشانی مجذوب کننده است و در ارتفاع 1970 متری از سطح دریا قرار دارد، یکی دیگر از جاذبه های کمپ ( ) است.

7. کمپ ( Camping Arolla )، کشور سوییس

کمپ ( ) محوطه وسیعی از زمین های هم ردیف و پوشیده از چمن را در بر می گیرد و در ارتفاع 2 هزار متری از رشته کوه های آلپ سوییس واقع شده است. در بعضی از نقاط کمپ، چشم میزانای بازی به روی دره هایی که در راستا رسیدن مسافران به کمپ قرار دارند، گگردده می گردد. به علاوه، گردشگران می توانند با رفتن به روی تپه های مجاور، از تماشای دامنه شمالی کوهستان مونت کالن ( ) و کوهستان ( ) لذت ببرند. بنابراین جای تعجبی نیست که کمپ ( ) مکان مناسبی برای رفتن به صعودهای سخت و پیاده روی های ملایم است.

در خلال راستاهای کوهستانی دور و درازی که در این ناحیه وجود دارد، ازجمله دو راستا ( ) و ( )، چند اقامتگاه جالب برای توقف و استراحت میان راهی بنا شده است. درمجموع برای کمپی به مانند کمپ ( ) که بسیار پرت و دورافتاده به نظر می رسد، امکانات رفاهی بی نقص و فراوانی فراهم شده است. یک فروشگاه مجهز هم در محوطه پذیرش کمپ، اقلام موردنیاز مسافران را تامین می نماید.

8. کمپ ( Camping des Glaciers )، کشور سوییس

کمپ ( ) با در برگرفتن چمنزار های پوشیده در گل و گیاهان وحشی، یک گذرگاه جنگلی و رودخانه ای منجمد در دل رشته کوه آلپ، به تصاویر خیالی که گهگاه روی کارت پستال ها می بینیم، عینیت می بخشد. سایر چشم میزانای ناب این ناحیه شامل چند دشت رنگارنگ، دورنمایی از قله های اطراف، یک علفزار باز و بعلاوه فضای دل انگیز میان درختان کاج می گردد که این فضا برای خلوت گزیدن بسیار باب میل است.

کمپ ( ) بیش از پنجاه سال است که به دست یک خانواده مدیریت می گردد و مسافران می توانند برای انتخاب راستا گردش خود از هدایت های این خانواده استفاده نمایند. به علاوه، امکانات رفاهی هر دو بلوک کمپ درجه یک هستند. مسافران از محل کمپ تا دهکده لا فاولی ( ) به میزان ده دقیقه پیاده روی فاصله دارند. این روستا برای گردشگران و مردم منطقه یک پاتوق اسکی کوچک در فصل زمستان و یک قطب پیاده روی در فصل تابستان به شمار می رود. ضمناً راستا صعود به قله های دوگانه ای که از گردنه کوه آلپ تا داخل کشور فرانسه امتداد یافته اند، برای راهنوردان جدی و علاقه مند، یک راستا تمام عیار محسوب می گردد.

9. کمپ ( Kokopelli Camping )، کشور ایتالیا

اگرچه رشته کوه آپنینس ( ) در کشور ایتالیا در مقایسه با سایر رشته کوه های اسطوره ای قاره اروپا کمتر شناخته شده است، اما این رشته کوه با در برگرفتن بیش از 5 هزار کیلومتر راستاهای پیاده روی در پارک ملی مایلا ( )، از حیث زیبایی و ابهت با همه رشته کوه های اروپا برابری می نماید. کمپ ( ) یک محوطه روستایی زیبا و دلپذیر در ناحیه آبروتزو ( ) است که در حاشیه شمالی پارک ملی مایلا استقرار یافته است. با توجه به این که در اینجا افراد فقط اجازه برپایی کمپ را دارند و هر بار که تور برگزار می گردد، حداکثر 40 نفر می توانند در محوطه اتراق نمایند، بدون هیچ گزافه گویی می توان گفت که این کمپ مکانی ایده آل برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت بکر است.

لازم به ذکر است که در محوطه کمپ هیچ جایی از قبل برای استقرار مسافران تعیین نشده است و هیچ گونه وسایل الکتریکی و ارتباطی در محوطه کمپ وجود ندارد. بعلاوه مکان آشپزخانه و غذاخوری کمپ در محوطه یک انباری تغییرکاربری یافته بنا شده است. با توجه به بازگشایی کمپ در سال 2013 می توان گفت که سرویس بهداشتی آن بسیار نو و مدرن است. مسافران کمپ ( ) در صورت تمایل می توانند با برنامه ریزی مدیر تور به صورت گروهی به پیاده روی یا کوهنوردی بروند. در سفرهای اختصاصی نیز گردشگران می توانند با استفاده از نقشه های هدایت که در نهانگاه های عمومی هر نقطه قرار گرفته است، راستا حرکتشان را تعیین نمایند.

10. کمپ ( Seiser Alm )، کشور ایتالیا

کمپ ( ) در کشور ایتالیا جاذبه ای در سطح جهانی دارد و در قلب رشته کوه دولومیت جای گرفته است. اگرچه مسافران کمپ در هنگام ورود منظره نه چندان زیبایی از شرایط استقرار کانکس ها را مشاهده می نمایند، اما در محل کمپ یک منظره وسیع، بدون مانع و روبه جلو به روی طبیعت اطراف گگردده می گردد که برای همه بسیار تحسین برانگیز است. در این محوطه چادرهای کوچکی به شکل نامنظم روی تپه های کوچک و سرسبز برپا شده است.

در سمت جنوب شرق کمپ ( )، کوه سنگی ( ) واقع شده است که با داشتن شیب متغیر و در برگرفتن بیش از 350 کیلومتر راستاهای مشخص برای کوهنوردی، حقیقتا بزرگ جلوه می نماید. این کمپ یک رستوران، سرویس های بهداشتی نو و مدرن و اینترنت وای فای را برای مسافرانش آماده نموده است. به علاوه، گردشگران از این نقطه با اتوبوس به روستای کوهستانی و زیبای ( ) که پاتوق ماجراجویی در فضای باز شناخته می گردد، منتقل می شوند. این روستا خطوط تله کابین و تله سی یژ مجذوب کنندهی دارد که در تابستان و زمستان به فعالیت خود ادامه می دهند.

11. کمپ ( Kamp Koren )، کشور اسلوونی

کمپ ( ) محوطه وسیعی دارد و در ناحیه شمال شرقی کشور اسلوونی و در کنار رودخانه سوچا ( ) جای گرفته است. این کمپ از فضای آرام و دل نشینی برخوردار است و در محوطه اصلی آن بیشتر کانکس ها و چادرهای خانوادگی در ابعاد بزرگ سامان داده شده است. با این حال، مسافران می توانند در بخشی از محوطه که پوشیده از درخت است و مراتع ردیف بندی شده و چادرهای جداگانه ای دارد نیز اتراق نمایند. مراتع کمپ ( ) به شکل زیبایی به وسیله گردشگاه های طبیعی و پل های چوبی خوش نما با یکدیگر پیوند خورده اند.

کمپ ( ) مجموعه ای مفرح و قابل توجه از تسهیلات رفاهی را دارا است که این تسهیلات شامل دیوار صعود هشت متری، زمین های والیبال و سرویس های بهداشتی جداگانه برای کمپ های مختلف می گردد. مسافران کمپ برای این که بتوانند عطر طبیعت را در دره سوچا استشمام نمایند، راستا رفتن به آبشار کوزجک ( ) را پیاده طی می نمایند و راه صعود به قله های مجاور یعنی ( ) و ( Krn ) را در پیش می گیرند؛ یا این که با اجاره کردن قایق های پارویی برای تجربه یک سرگرمی آبی لذت بخش مستقیم از چادرهایشان به دل رودخانه می زنند!

12. کمپ ( Glisten Camping )، کشور فرانسه

کمپ گلیستن ( ) یک کمپ کوهستانی معمولی نیست. این کمپ در دامنه شمالی رشته کوه پیرنه و در فضای میان کوهستان و دریا واقع شده و به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. گلیستن شش چادر کمپینگ لوکس دارد که اصطلاحا گلمپینگ نامیده می شوند و با معماری نو گنبدی شکل و متشکل از سطوح هندسی طراحی شده اند. این سازه های خوش نما و کاملا مدرن، نمونه موفقی از طراحی ارگونومیک محسوب می شوند و در حومه سرسبز سرزمین باسک، توجه بسیاری از طبیعت دوستان را به خود جلب می نمایند. هریک از گلمپینک ها دارای اتاق خواب مجزا، تختخواب های آویزان و ننو مانند برای بچه ها، یک محوطه آشپزخانه جمع و جور و یک محوطه غذاخوری روباز است.

محوطه کمپ ( ) یک کافه رستوران مجزا و چندین استخر شنا دارد. در اینجا گردشگران می توانند برای تجربه سفری مهیج چادرهای گنبدی شکلشان را در میان درختان جنگل برپا نمایند؛ یا با انتخاب برترین راستاهای پیاده روی در مرز میان فرانسه و اسپانیا، به سیاحت در کوهستان های منطقه بپردازند.

منبع:telegraph

منبع: کجارو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 622

به "12 کمپ کوهستانی برتر در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 کمپ کوهستانی برتر در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید