توصیه های قوانین رانندگی در اروپا !!

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، رانندگی در اروپا با رانندگی در کشور خودتان زیاد فرقی ندارد، اما یک یا دو روز برای هماهنگی ضروری است. با احتیاط رانندگی کنید، مراقب همه جا باشید، با دیگر راننده ها هماهنگ باشید، تا جایی که می توانید در شهرهای بزرگ رانندگی نکنید و کمربندایمنی خود را ببندید. توصیه های من برای رانندگی ایمن و لذت بخش در جاده های اروپا در ادامه آمده است. (برای تماشا راهنمای کامل رانندگی در کشورهای اروپایی به وبسایت British Automobile Associations سر بزنید.) مانند اروپایی ها سبقت بگیرید. وقتی از راننده های دیگر سبقت می گیرید، جسور اما محتاط باشید. در زمان وزش باد، و جاده های باریک، ماشین جلویی شما ممکن است از زبان چراغ راهنما برای نشان دادن زمان مناسب برای سبقت ، استفاده کند. بدانید که راننده جلویی هم با اطمینان کامل این علامت را به شما نداده، پس کوکورانه از او پیروی نکنید. مطمئن شوید که از علائم رانندگی اطلاع کامل دارید، در فرانسه، یک خط سفید ممتد در وسط جاده به معنای سبقت غیرمجاز است، اما در آلمان این علامت به شکل دو خط ممتد است. با خبرنگاران همراه باشید تا با قوانین رانندگی در اروپا و فرهنگ رانندگی در اروپا بیشتر آشنا شوید...

توصیه های قوانین رانندگی در اروپا !!

قوانین رانندگی در اروپا

بعد از چند دقیقه رانندگی در اتوبان، شما متوجه خواهید شد که در لاین سبقت باقی نخواهید ماند. برای سبقت گرفتن از لاین سمت چپ بهره ببرید به جز بریتانیا و ایرلند که باید از سمت راست سبقت بگیرید. در برخی کشورها (مثل فرانسه، آلمان، و هلند)، سبقت گرفتن از لاین کندرو غیرقانونی است. یاد بگیرید که مراکز پرترا فیک را دوست بدارید. در مراکز پرترافیک، ترافیک حول یک جزیره مرکزی به طور پیوسته در جریان است. درحالی که در کشورهای این قاره (که خودروها بر خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت می نمایند)، مراکز ترافیکی به ندرت دیده می شوند، در جزایر بریتانیا (که ترافیک طبق عقربه های ساعت در جریان است)، این مراکز همه جا دیده می شوند. اگر از قانون طلایی بهره ببرید این معظل رفع می گردد، ترافیک در مراکز ترافیکی همواره حق تقدم را دارد، وقتی که وارد جایی پر از خودرو می گردد. برای خیلی ها، مراکز ترافیکی دوایر پرفشاری هستند که به یک تصمیم ناگهانی در خصوص چیزی که به درستی درک ننموده اند، احتیاج دارند، خروج شما. برای تبدیل استرس به خنده، آن را تبدیل به یک فرایند استاندارد عملیاتی برای انتخاب مدار اکتشافی خاص خود کنید. با راهنمای مسیر خود راه های خروج را آنالیز کنید، اگر احتیاج است بازهم یک دور بزنید، و در آخر برای حرکت به سمت مسیر خروج خود آماده شوید. (نگرا ن نباشید، ماشین های دیگر نمی فهمند که چندبار آنجا بوده اید و کاملاً گیج شده اید .) وقتی به یک مرکز پرترافیک پیچیده می رسید، اول باید نگاهی به دیاگرامی که شرایط کلی و مسیرهای خروج مختلف را نشان می دهد، بیندازید و در بسیاری موارد، پیاده رو با رنگی به عنوان مسیری خاص معین شده است که علائم ، شما را به سمت آن راهنمایی می نمایند.

بااحتیاط رانندگی کنید و فرهنگ رانندگی در اروپا را رعایت کنید. مطلع باشید که برخی از اروپایی ها، به خصوص ایتالیایی ها و یونانی ها، قوانین جاده ای خودشان را ابداع می نمایند. در رم، چراغ های قرمز ، اختیاری، به حساب می آیند.

فرهنگ رانندگی در اروپا

در یک سفر، راننده من از سه چراغ قرمز گذشت. با عصبانیت پرسیدم، ببخشید، چراغ های قرمز را نمی بینید؟، راننده گفت، وقتی به چراغ راهنما می رسم، نگاه می کنم. اگر ماشینی نمی آمد، گوربابای چراغ قرمز، ازش رد می شوم. اگر پلیس هم ماشینی نبیند، پس اشکالی ندارد، او هم با من موافق است، گوربابای چراغ قرمز.

قوانین رانندگی در اروپا و فرهنگ رانندگی در اروپا را بدانید:

چراغ ها: بسیاری از کشورهای اروپایی از شما می خواهند تا چراغ جلوی ماشینتان را روشن بگذارید، حتی در روز روشن.

تلفن: تقریباً در تمامی کشورها، صحبت کردن با تلفن همراه بدون داشتن هدست ممنوع است.

گردش به راست در پشت چراغ قرمز ممنوع است: بعلاوه گردش به راست در پشت چراغ قرمز غیرقانونی است، مگر اینکه تابلو یا علامتی خاص این اجازه را داده باشد (بیشتر در آلمان رایج است).

بچه ها:در بیشتر کشورها برای بچه های زیر سه سال استفاده از صندلی کودک الزامی است، اما تعداد کمی از کشورها مانند ایرلند و آلمان، برای بچه های با سن بالاتر هم صندلی با ارتفاع بیشتر (صندلی حامی) احتیاج است. تقریباً در تمامی کشورها، بچه های زیر 12 سال اجازه ندارند بدون استفاده از صندلی حامی، جلو بنشینند؛ تعداد کمی از کشورها در هر حالتی استفاده از صندلی جلو را برای بچه ها ممنوع نموده اند، و برخی نیز این قوانین صندلی-جلو را برای نوجوانان تا 18 سال هم رعایت می نمایند.

لوازم ایمنی:بسیاری از کشورها از هر خودرویی می خواهد که یک جعبه یاری های اولیه داشته باشد (که معمولاً به وسیله کمپانی اجاره دهنده ماشین تأمین می گردد).

الکل سنج:در فرانسه، تمامی ما شین ها باید یک الکل سنج استفاده نشده داخل داشبورد داشته باشند (اگر از فرانسه ماشین کرایه نموده باشید حتماً الکل سنج دارد، اما اگر از هرجای دیگری ماشین گرفته اید، این وسیله را هم بگیرید).

منطقه ها کم انتشار (انتشار آلاینده):در بسیاری از شهرها، خودروها باید از اندازه استانداری از انتشار آلاینده برخوردار باشند تا اجازه ورود پیدا نمایند.

شرکت اجاره خودروی شما باید از این قوانین مطلع باشد، حتماً بپرسید. یا می توانید در باره آن ها در وبسایت US State Departments travel تحقیق کنید (در قسمت Learn about your destination کشورتان را پیدا کنید، سپس روی Travel and Transportation کلیک کنید).

رانندگی در اروپا

در حال مستی رانندگی نکنید. محدوده مجاز الکل خون در سراسر قاره و ایرلند از ایالات متحده آمریکا پایین تر است، و اندازه مجازات از جرایم نقدی بسیار سنگین تا حبس متغیر است. اروپا قوانین DUI را جدی می گیرد، پس شما هم باید جدی بگیرید.

علایم رانندگی را یاد بگیرید و قوانین رانندگی در اروپا و فرهنگ رانندگی در اروپا را مطالعه کنید. تمامی اروپا از نشانه های جاده ای یکسانی استفاده می نماید؛ تنها چند دقیقه برای یاد گرفتن آن ها کافی است. بیشتر توقف گاه های بزرگ دفترچه های محلی رایگانی(یا نقشه های مقرون به صرفه) دارند که این علائم، امکانات جاده ای و خروجی ها را نشان می دهند.

از شر مراکز شهرهای بزرگ خلاص شوید. برای گردش در شهر از خودرو استفاده نکنید. خودروی خود را پارک کنید و از وسایل حمل ونقل عمومی یا تاکسی بهره ببرید.

شهرها در سراسر اروپا تدابیری برای دلسرد کردن مردم نسبت به رانندگی در شهر به کار گرفته اند. برای مثال، برای رانندگی در مرکز شهر لندن یا استکلهم، شما باید شارژ تراکم پرداخت کنید. برای رانندگی در اسلو و برگن باید عوارض پرداخت کنید، اما به علت سیستم های اتوماتیک، شما ممکن است تا دو ماه بعد که قبض عوارض را دریافت می کنید، متوجه نشوید.

ترافیک ماشینی به طور کلی در بسیاری از مراکز شهری ایتالیا مانند، رم، ناپل، فلورانس، پیزا، لوکا، سینا، سن گیمیگنانو، اورویتو و ورونا ممنوع است. هرجایی که علامتی با این نوشته Zona Traffico Limitato می بینید نه پارک کنید و نه رانندگی( ZTL ، اغلب بالای یک دایره نوشته می گردد). اگر این کار را انجام دهید، حتی به طور مختصر و تصادفی، از پلاک شما عکس گرفته می گردد، معمولاً بدون اینکه متوجه شوید، و برگه یا برگه های جریمه سنگین، اگر چندبار این کار را نموده باشید، در خانه انتظار شما را خواهند کشید. اگر هتل شما در محدوده طرح ترافیک است، از هتل خود بخواهید تا خودروی شما را در محدوده ثبت کند یا شما را به پارکینگی قانونی راهنمایی کند.

از ساعات پرترافیک اجتناب کنید. اروپایی ها هم مانند ما ساعات پرترافیک دارند مخصوصاً در شمال اروپا . منطقه ها مسکونی مدیترانه در آخر هفته های تابستانی بسیار پرتراکم هستند.

برای صرفه جویی در زمان، از بزرگراه ها بهره ببرید. کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه در اروپا این ها هستند Autobahn/strada/route/cesta . برخی ها سیستم های بزرگراه های ملی خوش چشم انداز را ترجیح می دهند ( route nationale در فرانسه). مسیرهای کوچک تر می توانند مانند یک نسیم باشند، و یا اینکه به شکل وحشتناکی مسدود شده باشند.

در بسیاری از کشورها، برای استفاده از بزرگراه ها انتظار پرداخت هزینه را داشته باشید(به وسیله عوارضی یا برچسب ها). رانندگی در بزرگراه ها در برخی کشورها مانند بریتانیا و یا اتوبان های مشهور آلمان مجانی است. اما در اغلب بزرگراه های شاخص اروپای مدیترانه ای، مانند ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان و کرواسی، شما هرازچندگاهی با باجه های عوارضی روبه رو خواهید شد؛ مبالغ به مسافتی که رانندگی نموده اید بستگی دارد(تقریباً 12 سنت/مایل، یا تقریباً 7 دلار برای هر ساعت). کشورهای دیگر از باجه های عوارضی استفاده نمی نمایند، اما به جای آن از راننده ها می خواهند که برچسب های اجازه-عبور بخرند(به نام vignette ) و آن را بر شیشه جلوی خودرو بچسبانند. شما باید 45 دلار برای یک برچسب مجوز بزرگراه در سوییس بپردازید(که تا یکسال اعتبار دارد). کشورهای دیگر از برچسب های کوتاه مدت(7 تا 10 روز) با قیمت 10 تا 20

دلار(اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان، رومانی، اسلوواکی، و اسلوونی) هم مانند مجوزهای ماهانه و سالانه استفاده می نمایند. شما می توانید همواره برچسب های عوارض را از گذرگاه های مرزی، پمپ بنزین ها، و دفاتر پست بخرید(آنالیز کنید که شاید خودروی اجاره ای شما برچسبی با اعتبار منقضی نشده داشته باشد). اگر یکی از این برچسب ها نداشته باشید، به زودی برگه جریمه تان را خواهید دید. جریمه ها برای نداشتن برچسب معتبر از 150 دلار آغاز می شوند.

اگرچه ممکن است عوارض بیشتر نیز باشند (برای مثال، برای رفتن از پاریس به فرنچ ریوریا 90 دلار و برای رم به ناپل 55 دلار عوارض ضروری است)، اما صرفه جویی در سوخت و زمان به وسیله بزرگراه های اروپایی، هزینه عوارض را توجیه می نماید. در نظر داشته باشید که در هر کشوری، اگر از جاده های فرعی بهره ببرید و از بزرگراه ها عبور و مرور نکنید، احتیاجی به خریدن برچسب مجوز و دادن هزینه های جاده ای ندارید.

در نظر داشته باشید که برادر بزرگتر حواسش به شما هست. در بیشتر کشورها، ترافیک بوسیله دوربین های اتوماتیک کنترل می گردد، این دوربین ها سرعت را چک می نمایند، عکس می گیرند و برگه های جریمه را به ایمیل اشخاص ارسال می نمایند. هوشمندانه است که محدوده سرعت را بدانید و از آن تخطی نکنید.

وقتی پشت فرمان هستید، ممکن است به ترافیک، جاده های باریک و عادات مزخرف رانندگی لعنت بفرستید، اما رانندگی در اروپا تجربه شما را غنی می نماید. رانندگی در خانه روزمره است؛ اما رانندگی در اروپا خاطره انگیز خواهدبود . بعلاوه قوانین رانندگی در اروپا و فرهنگ رانندگی در اروپا شما را با احتیاط تر خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 894

به "توصیه های قوانین رانندگی در اروپا !!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های قوانین رانندگی در اروپا !!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید