دغدغه تامین گندم با حمل و نقل ریلی برطرف شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، جلالی گفت:دغدغه حفظ کیفیت محصولات، سرعت انتقال از جنوب کشور و تامین غلات از جمله گندم و نهاده های دامی، با حمل و نقل ریلی در شرق استان سمنان برطرف شد.

دغدغه تامین گندم با حمل و نقل ریلی برطرف شد

به گزارش خبرنگاران از سمنان، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود اضافه کرد: طی چند سال گذشته به دلیل خشکسالی در کل کشور و همچنین در این منطقه، تولید گندم کاهش یافت، این در حالی است که تا قبل از سال 91 کل گندم مصرفی در شهرستان شاهرود و میامی تولید می شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه آرد سرچشمه شاهرود حدود 30 سال است که آرد مصرفی شاهرود و میامی را تامین می کند، ابراز داشت: هم اکنون 60 درصد گندم مصرفی نانوایی های شهرستان های شاهرود و میامی وارداتی است.

جلالی با بیان اینکه سیاست های کلی اداره کل غله استان سمنان واردات گندم از جنوب کشور از طریق حمل و نقل ریلی است، شرح داد: در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور حمل و نقل ریلی به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار شاهرود از انتقال 25 هزار تن گندم طی 6 ماه آینده از طریق حمل و نقل ریلی به این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر حدود 100 میلیارد ریال در حمل و نقل ریلی نسبت به حمل با کامیون صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات انتقالی از طریق حمل و نقل ریلی بهتر از حمل جاده ای حفظ می شود، اضافه کرد: واگن های حمل غلات از مبداء حرکت از طریق نماینده بازرگانی دولتی ایران پلمب و در مقصد نیز از طریق نماینده اداره غله فک پلمب می شود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: اتفاقات غیر مترقبه، تعطیلات مناسبتی و ایام عید نوروز که حدود 20 روز در جاده ها از تردد کامیون ها جلوگیری می شود، از عوامل دیر رسیدن گندم به این شهرستان است.

وی با اشاره به راه اندازی پایانه تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق (1) گفت: با همکاری اداره کل غله استان و اداره کل راه آهن شمال شرق (1) از پنج ماه گذشته ساخت پایانه تخلیه و بارگیری در دستور کار قرار گرفت و امروز این پایانه به بهره برداری رسید.

جلالی با بیان اینکه شاهرود قطب دامپروری استان سمنان است، شرح داد: بخش زیادی از نهاده های دامی مصرفی مانند جو، ذرت و کنجاله سویا از بنادر جنوبی از طریق پشتیبانی امور دام به شاهرود حمل می شود.

ح

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 723

به "دغدغه تامین گندم با حمل و نقل ریلی برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه تامین گندم با حمل و نقل ریلی برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید