زیرساخت های آزمایشگاهی در 15 مجموعه فناور توسعه یافت خبرنگاران

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، حمایت های معاونت علمی و فناوری در سال 99، به 15 مجموعه فناور یاری کرد تا بتوانند زیرساخت های آزمایشگاهی خود را توسعه دهند.

زیرساخت های آزمایشگاهی در 15 مجموعه فناور توسعه یافت خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، زیرساخت های آزمایشگاهی مهم ترین ابزار های توسعه این خدمات در کشور هستند. بر همین اساس نیز شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضایی فراهم نموده است تا تمامی آزمایشگاه های کشور در هر حوزه ای که فعال هستند، نقشی در توسعه تحقیق و پژوهش کشور ایفا نمایند.

تا چند سال پیش یک محقق، پژوهشگر یا دانشجو برای انجام یک پروژه تحقیقاتی و رسیدن به نتیجه مطلوب از راه آزمایش، چالش های برای دسترسی به دستگاه مورد احتیاج خود داشت، گاهی دستگاهی در کشور موجود بود، اما نبود یک مرجع برای اطلاع از میزان و نحوه دسترسی به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی، این ارتباط را ناممکن و پژوهش را ابتر می ساخت. اما امروز گستره تجهیزات و مواد آزمایشگاهی موجود در کشور، وسعتی به پهنای کشور یافته و دسترسی و آگاهی از کارایی و این دستگاه ها نیز آسان تر از گذشته شده است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی که یکی از پلت فرم های به اشتراک گذاری دستگاه ها، ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است طی چند سال فعالیت خود کوشش نموده تا زیرساخت های آزمایشگاهی کشور را توسعه دهد. بر همین اساس نیز امسال بیش از 700 میلیون تومان برای این کار اختصاص داد و 15 آزمایشگاه نیز از این خدمات بهره مند شدند.

یکی دیگر از اقدامات شبکه به منظور توسعه زیرساخت آزمایشگاهی، حمایت از مراکز دارای شرایط، برای خرید تجهیزات جدید است. بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد مراکز عضو که هر سال انجام می گردد، اعضایی که از امکانات موجود خود بهتر استفاده نموده باشند، می توانند از حمایت شبکه برای خرید دستگاه های جدید بهره مند شوند. این حمایت برای خرید دستگاه های ایرانی در قالب خرید از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، پرداخت می گردد.

در صورتی که دستگاه مورد نظر آزمایشگاه، سازنده داخلی نداشته باشد و آزمایشگاه بر اساس دستورالعمل حمایتی شبکه شرایط لازم را داشته باشد، بخشی از هزینه خرید دستگاه به عنوان حمایت پرداخت می گردد. این حمایت در قالب تسهیلات با شرایط مناسب، پرداخت می گردد.

در سال 99، از میان مراکز تایید شده از سوی شبکه برای دریافت تسهیلات، تعداد 7 مرکز پس از تکمیل مستندات مورد احتیاج، در مجموع بیش از 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. امسال مجموع حمایت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از مراکز عضو، مبلغی بیش از 2 میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 215

به "زیرساخت های آزمایشگاهی در 15 مجموعه فناور توسعه یافت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های آزمایشگاهی در 15 مجموعه فناور توسعه یافت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید