معرفی مرکز تجارت جهانی تبریز؛ آدرس و امکانات

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مرکز تجارت جهانی تبریز ، یکی از بزرگ ترین پروژه هایی به شمار میرود که تا به امروز در ایران افتتاح شده است و این پروژه بزرگ که در قلب شهر کهن و باستانی تبریز قرار گرفته است ، امروزه به عنوان یکی از نمادهای پیروز ساخت و ساز تجاری در ایران شناخته می گردد. این پروژه که دارای هتل ، مراکز تجاری ، بخش های تفریحی و سالن های همایش می باشد ، از سال 1386 عملیات ساخت و ساز را شروع کرده است. مرکز تجارت جهانی تبریز، اولین مرکز تجارت جهانی در ایران می باشد و در شهرک ولیعصر تبریز واقع شده است. ساختمان اصلی این مجموعه بزرگ شامل 37 طبقه و با ارتفاع 152متر در واقع بلندترین برج تجاری، خدماتی، گردشگری غرب کشور است. قرار است این مرکز در دوره پس از برطرف تحریم های مالی علیه ایران، نقش قابل توجهی در فرایند جهانی شدن تجارت ایران ایفا نماید.

معرفی مرکز تجارت جهانی تبریز؛ آدرس و امکانات

شهر تبریز و مرکز تجارت جهانی

همانطور که همه می دانیم شهر تبریز شهری است که به اولین ها معروفیت دارد و از سالها قبل به فکر تاسیس اولین مرکز تجارت جهانی کشور بوده است. طبق تحقیقات صورت گرفته در سطح جهان بیش از 330 مرکز تجارت جهانی در بیش از 100 کشور در جهان وجود دارد. پروژه بزرگ مرکز تجارت جهانی تبریز شامل برج مرکز تجارت جهانی تبریز با زیر بنای 41000 مترمربع و مرکز خرید تجارت جهانی تبریز با مساحت بیش از 150000 مترمربع در کوی ولیعصر شهر تبریز در زمینی به مساحت حدود 22000 مترمربع می باشد. فروش مقدماتی این پروژه خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از طرف تولیدنمایندگان ، تاجرین و حتی شرکتهای صنعتی روبرو شد و این مسئله یک قدم بسیار بزرگ و مهمی در سطح کشور بوده و برای ارتقاء آذربایجان شرقی و بخصوص شهر تبریز ارزش فراوانی دارد ، چرا که استقبال افراد مختلف موجب می گردد تا سازندگان بتوانند برای پروژه های بزرگ دیگر اقدام نمایند و این مهم موجب می گردد تا شاهد افزایش برج های بیشتر با ساخت و سازهای با کیفیت باشیم.

بخش های مختلف مرکز تجارت جهانی تبریز

بخش تجاری

مرکز تجارت جهانی تبریز با 37 طبقه اداری و خدماتی و رفاهی احداث شد ، طبق گفته های مدیران قرار بر این است که در کنار این مرکز سه مرکز خرید به صورت رو باز و سرپوشیده احداث خواهد شد. این برج شامل 35 طبقه با کاربری خدماتی، یک گنبد بزرگ به قطر 33 متر با کاربری علمی و گردشگری، با یک آنتن مخابراتی می باشد.

بخش خدماتی و رفاهی

ساختمان مرکز تجارت جهانی تبریز دارای هسته ای H مانند مرکزی می باشد که نیروی زلزله را به ابزارهای مکانیکی میراگر انرژی منتقل می نماید. با وجود این دستگاه ها، شدت زلزله در بالای این ساختمان یک دهم شدت زلزله در سطح زمین یا پی آن است. این ویژگی های ساختمان با دارا بودن تجهیزات حرفه ای ، در مقابل بزرگترین زلزله های بزرگ در تبریز و حتی توکیو بدون کوچکترین آسیبی مقاوم می باشد. بخش اداری - خدماتی - گردشگری: این بخش با ارتفاع 152 متر به عنوان مرتفع ترین برج اداری - خدماتی کشور است که می توان گفت تقریبا مشرف به کل شهر تبریز است. باید بگوییم که این روزها در اطراف این برج بزرگ یک مرکز تجاری بسیار مدرن نیز طراحی شده است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

ویژگی های مرکز تجارت جهانی تبریز

  • این مرکز بلندترین برج تجاری-خدماتی- گردشگری ایران با ارتفاع 152متر می باشد.
  • اولین ساختمانی می باشد که نمای پانل های سرامیکی ویژه آجدار در ایران را اجرا کرده است.
  • اولین ساختمان با اتصالات تزریقی میلگرد از نوع NMB می باشد که در کشور ساخته شده است.
  • اولین برج مرتفع مجهز به میراگرهای ویسکوز جاذب انرژی زلزله در کشور می باشد.
  • نخستین ساختمانی است که با بتن با مقاومت 700 کیلوگرم بر سانتی مترمربع در کشور ساخته شده است.
  • نخستین ساختمانی است که با میلگرد فوق مقاوم با تنش تسلیم 7٬000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در کشور اجرا شده است.
  • منطقه نوساز و با ارزش بالایی می باشد.
  • برای رسیدن به بزرگراه ها و معابر اصلی با سه ورودی غربی دسترسی آسانی دارد.
  • به معابر محلی و مراکز خدمات شهری دسترسی خوبی دارد.
  • در جهت دسترسی با دید از بزرگراه پاسداران موقعیت خاص تبلیغاتی دارد.
  • بیش از 1500 واحد پارکینگ سرپوشیده و تعداد قابل ملاحظه ای پارکینگ روباز دارد.
  • آب و هوای این منطقه بدلیل قرار گرفتن در تراز بالاتر بسیار مناسب می باشد.
  • از فناوری پیشرفته R-PC در سازه استفاده شده است.
  • نخستین ساختمان می باشد که با ستون های پیش ساخته با فناوری R-PC در کشور اجرا شده است.

اطلاعات کلی مرکز تجارت جهانی تبریز

چندمنظوره: تجاری، اداری، خدماتی، گردشگری

موقعیت: تبریز ، ایران

آدرس: تبریز، شهرک ولیعصر، بلوار شفیع زاده، پشت پارک یاس. لیدای تازه

شروع ساخت: سال 1386

افتتاح : 21 اردیبهشت سال 1396

حدود هزینه ساخت : به صورت تقریبی! یک میلیارد و چهارصد هزار تومان

در ادامه مطلب مشخصات منحصر به فرد و تصاویر مربوط به این پروژه بزرگ را مشاهده خواهید کرد

امکانات و مشخصات منحصر به فرد

پروژه بزرگ مرکز تجارت جهانی تبریز شامل برج 37 طبقه با زیر بنای 41 هزار متر مربع، مرکز خرید و مجموعه های تفریحی و گردشگری با مساحت 150 هزار متر مربع می باشد. برج مرکز تجارت جهانی تبریز علاوه بر بخش اداری، شعب بانکها و دفاتر شرکتهای داخلی و خارجی، دارای سالن برگزاری همایش های تجاری، استودیو پخش برنامه های زنده تلویزیونی و رستوران گردان است. این برج با استفاده از فناوری های نوین لرزه گیر و با قابلیت نصب دستگاه های جاذب انرژی زلزله در داخل گنبد ساخته شده است. طبقات 26 تا 31 این مجموعه نیز به هتل 5 ستاره اختصاص خواهد یافت. پارکینگ این مجموعه در 5 طبقه، گنجایش 3500 دستگاه خودرو را دارا می باشد.

برندهای موجود در این مرکز خرید

امروزه بسیاری از مراکز تفریحی برندهای مشهور جهان را در خود جای داده اند ، مرکز تجارت بین المللی تبریز نیز به عنوان یکی از مدرن ترین مراکز توانسته است برندهای متفاوتی را به سمت خود جلب کند. در این مرکز طبقه اول با نمایشگاه منسوجات ، صنایع غذایی ، صنایع دستی و سایر تولیدات صنعتی دیده می گردد. در طبقه همکف نمایشگاه خودرو که شامل فروش قطعات یدکی نیز می گردد. علاوه بر این نمایشگاه دائمی مصالح ساختمانی در آن دیده می گردد که در فاز شمالی این مجتمع قرار گرفته اند. برای آشنایی با تمام برج های معروف می توانید به صفحه معرفی ساختمان و برج های معروف مراجعه کنید.

نمونه عکس هایی از برج تجارت جهانی تبریز

مطالب بیشتر

معرفی برج شهران تبریز؛ قیمت و امکانات

منبع: هومتیک
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 802

به "معرفی مرکز تجارت جهانی تبریز؛ آدرس و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مرکز تجارت جهانی تبریز؛ آدرس و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید