تور استرالیا ارزان: سیدنی پوآتیه درگذشت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سیدنی پوآتیه نخستین بازیگر سیاه پوست برنده جایزه اسکار و پیشگام سینمای سیاهپوستان در سن 94 سالگی درگذشت.

تور استرالیا ارزان: سیدنی پوآتیه درگذشت

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، پواتیه با حضور درخشان خود در سینمای دهه 1950 و 1960، جهت را برای ظهور نسلی تازه از ستاره ای سیاهپوست در سینمای آمریکا هموار کرد.

او فعالیت هنری خو را از دهه 1940 در برادوی شروع کرد و در سال 1950 با ورود به دنیای سینما در فیلم راه خروجی نیست در نقش دکتر لوتر بازی کرد و اولین بازیگر آمریکایی- آفریقایی سینما نام گرفت که در طیف وسیعی از نقش های اصلی مقابل دوربین رفت.

وی در سال 1964 برای بازی در فیلم زنبق های مزرعه پیروز به کسب جایزه اسکار نقش اصلی مرد شد تا نام خود را به عنوان بازیگر سیاه پوست برنده اسکار تاریخ ثبت کند.

آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار نیز در سال 2002 از پوآتیه به سبب بازی های فوق العاده و حضور منحصر به فردش در عرصه سینما با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر به عمل آورد.

این بازیگر آمریکایی که پنج باز نامزد جایزه بفتا و هفت بار نیز نامزد جایزه گلدن گلوب شده (یک بار برنده) را در کارنامه سینمایی دارد در سال 1982 جایزه دستاورد سینمایی سسیل بی. دمیل را از جوایز انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (گلدن گلوب) دریافت کرد و علاوه بر بازیگری سینما و تلویزیون در عرصه کارگردانی نیز 9 فیلم بلند سینمایی ساخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 612

به "تور استرالیا ارزان: سیدنی پوآتیه درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: سیدنی پوآتیه درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید