تور دوحه: سیستم حمل و نقل عمومی در قطر چگونه است؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، حمل و نقل عمومی در قطر

آب و هوای قطر مخصوصا در تابستان خیلی گرم است برای همین در این کشور اصلا نباید روی پیاده روی حساب کنید اینجاست که استفاده از حمل و نقل عمومی به یک ضرورت تبدیل می گردد. با پیشرفت و رشد مداوم این کشور شبکه حمل و نقل عمومی قطر روز به روز بهتر می گردد و حتی تا چند سال آینده پیشرفت بیشتری می نماید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره حمل و نقل عمومی در قطر بیشتر بدانید.

تور دوحه: سیستم حمل و نقل عمومی در قطر چگونه است؟

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

شرکت مواصالات کاروا (Mowasalat Karwa) مسئول حمل و نقل عمومی قطر و رشد و پیشرفت این شبکه است. این شرکت در حال ساخت شبکه ریلی وسیع برای قطار است که شامل راه آهن های خارج شهر و همینطور مترو برای دوحه است، هرچند هنوز تا کامل شدن این شبکه چند سالی مانده است.

شبکه اتوبوس قطر رفت و آمد به کل دوحه و همینطور اتصال آن به شهرهای اطراف را ممکن می نماید. قبلا تاکسی های شهر نارنجی و شخصی بودند اما امروز جای آن ها را خودروهای فیروزه ای گرفته است. در قطر می توانید از سه وسیله حمل و نقل عمومی بهره ببرید: اتوبوس، تاکسی و لیموزین است که همه این ها متعلق به شرکت مواصالات هستند.

اتوبوس ها و کارت های اعتباری

خدمات اتوبوس از اکتبر سال 2005 آغاز شده به طوری که شبکه گسترده اتوبوس کل شهر دوحه را پوشش می دهد و آن را به دیگر شهرهای کشور متصل می نماید. قطر در کوشش برای تشویق بیشتر مردم برای استفاده از اتوبوس شبکه اتوبوس را در سال های اخیر وسیع تر نموده است. استفاده از اتوبوس نسبت به استفاده از ماشین های شخصی هزینه خیلی کمتری دارد برای همین بیشتر مردم از این شبکه استفاده می نمایند. برای پرداخت کرایه اتوبوس می توانید از کارت های اعتباری FareSaver بهره ببرید که قیمت آن 30 ریال قطر است، فقط از 20 ریال آن بهره ببرید و 10 ریال بعدی وقتی قابل استفاده می گردد که کارت را به مقدار 300 ریال قطر شارژ کنید. هزینه رفت و آمد در دوحه با اتوبوس بین 3 تا 4 ریال قطر و سفر به دیگر شهرها بین 4 تا 9 ریال قطر است این یعنی رفت و آمد با اتوبوس یکی از مقرون به صرفه ترین وسیله های حمل و نقل در قطر است.

با داشتن کارت هوشمند رفت و آمد در هر سفر بین 3 تا 7 ریال قطر می گردد که نسبت به تاکسی خیلی مقرون به صرفه تر است. این کارت را می توانید از ایستگاه اتوبوس اصلی الغنیم تهیه کنید هر چند که در فروشگاه های دیگر خرده فروشی هم پیدا می شوند. بدون داشتن این کارت هزینه یک بار سفر با اتوبوس حدود 10 ریال قطر می گردد.

تاکسی و تاکسی لیموزین

شرکت مواصالات بر روی تاکسی و تاکسی های لیموزین هم نظارت دارد. تاکسی ها مدرن هستند و همه آن ها سیستم تهویه دارند چیزی که در آب و هوای گرم قطر از ضروریات است. همه تاکسی ها، تاکسی متر دارند ، هزینه ورودی آن ها 1 ریال قطر است و به ازای هر کیلومتر در روز 1.2 ریال و در شب 1.8 ریال به آن اضافه می گردد. در ساعت های شلوغ، تاکسی گرفتن کمی سخت است اما آسان ترین راه برای کرایه تاکسی این است که به کنار مراکز خرید و هتل ها بروید و در جایگاه تاکسی در صف بایستید.

گزینه دیگر حمل و نقل استفاده از خدمات لیموزین است در این روش، ماشین به محلی که شما هستید فرستاده می گردد. استفاده از لیموزین گران است اما در عوض راحت ترین و آسان ترین راه رفت و آمد در کشور قطر به شمار میرود. هزینه ورودی لیموزین 20 ریال است و به ازای هر 1 کیلومتر 2 ریال به آن اضافه می گردد.

پرواز

قطر فقط یک فرودگاه فعال برای عموم مردم دارد و آن هم فرودگاه بین المللی دوحه است. نبود فرودگاه در دیگر شهرهای قطر یعنی برای سفرهای داخلی امکان استفاده از هواپیما وجود ندارد اما نگران نباشید چون با وجود فقط 563 کیلومتر خط ساحلی و وسعت کوچکی که قطر دارد می توانید به راحتی با تاکسی و اتوبوس در قطر سفر کنید و باز هم زمان زیادی وقت اضافه داشته باشید!

نکات حمل و نقل عمومی در قطر

  • استفاده از اپلیکیشن Uber برای کرایه تاکسی از سال 2013 در قطر متداول شده و معمولا ماشین ها بعد از حدود 15 دقیقه در محل حاضر می گردد.
  • فعلا در دوحه هیچ خط مترویی فعال نیست؛ در واقع متروی دوحه در دست ساخت است و قرار است که تا سرانجام سال 2019 افتتاح گردد. متروی دوحه 4 خط ، 300 کیلومتر طول و 100 ایستگاه خواهد داشت.
  • اگر دوست دارید قطر را با ماشین های کرایه ای بگردید می توانید ماشین های کوچک را برای هر روز به قیمت روزانه 75 تا 200 ریال قطر کرایه کنید.
  • در بندر دوحه برای رفتن به جزیره Al Safliya قایق های خصوصی موجود هست که هزینه سفر با آن ها 1400 تا 2000 ریال قطر است. در این بندر می توانید از قایق های سنتی Dhow هم بهره ببرید که بیشتر جنبه تفریحی دارند.
منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 656

به "تور دوحه: سیستم حمل و نقل عمومی در قطر چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: سیستم حمل و نقل عمومی در قطر چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید